Polski
Gamereactor
artykuły
Mario Kart World

13 rzeczy, o których do tej pory nie wiedziałem Mario Kart World

Grałem w ostateczną wersję przedpremierową na Nintendo i oto kilka nowych faktów dla długoletnich fanów.

HQ

Czym innym jest kontroler wrażeń w ręku, a czym innym fakty dla wielbicielskich fanów Mario Kart. Kiedyś opublikowałem swoje pierwsze odczucia na temat Mario Kart World , gdy tylko zagrałem w nią na paryskiej premierze, a teraz, po naszych wizytach w biurach Nintendo we Frankfurcie i Madrycie, Jonas opublikował swoje ostatnie wrażenia z MKW, a ja poświęciłem się uchwyceniu 15 minut ekskluzywnej rozgrywki, 60 zrzutów ekranu... i notatki, które właśnie czytasz.

Ponieważ byłem tam już wcześniej, zauważyłem a priori mniejsze szczegóły, kilka ciekawostek, kilka kluczowych wyjaśnień, wszystkie fakty, których do tej pory nie znałem lub nie do końca opanowałem lub zrozumiałem. Mam nadzieję, że uznasz je za odkrywcze i fascynujące, że są pełne fanserwisu i że ostatecznie są równie zabawne, co pouczające. Zaczynamy!

Mario Kart World

1. Zrozumienie różnicy między obwodem a sekcją

Dopóki nie zagrasz w to sam, nie zrozumiesz tego w pełni. To właśnie działo się ze mną aż do ostatecznej zapowiedzi. Nie mówię o tym, ile tras ma Mario Kart World (to już zostało zaczerpnięte z innych źródeł), ale o tym, jaka jest dokładna różnica między samym torem a łączącymi je etapami, a także o ogólnej strukturze gry w trybie Grand Prix.

To jest reklama:

Postaram się to Wam wyjaśnić w bardzo prosty sposób. Po pierwsze, zapomnij o tradycyjnych kubkach z czterema obwodami. Tutaj najczęściej powtarzana struktura podczas moich czterowyścigowych gier GP jest następująca, więc zwróć uwagę:


  1. Wyścig 1: Tradycyjny tor składający się z 3 lub więcej okrążeń.

  2. Wyścig 2: Dwa odcinki jazdy, jedno okrążenie toru docelowego.

  3. Wyścig 3: Dwa odcinki podróży, jedno okrążenie toru docelowego.

  4. Wyścig 4: Dwa odcinki jazdy, jedno okrążenie toru docelowego.

Jak to czytasz: w większości przypadków, chyba że jest to pierwszy wyścig danego Pucharu (a czasem nawet nie ten), będziesz ścigać się tylko na jednym pełnym okrążeniu samego toru. A nawet jeśli podniesiesz brew, ma to dwie wspaniałe zalety. Po pierwsze, wrażenie podróżowania między połączonymi ze sobą strefami jest całkowite. Po drugie, to, co nazywamy sekcjami lub etapami, jest fantastycznie zaprojektowane i chociaż są rozmieszczone w otwartym świecie, mają wyścigową jakość, która sprawia wrażenie w pełni zaprojektowanych zamkniętych torów.

To jest reklama:

Teraz, jeśli weźmiesz pod uwagę, że obwód zamknięty łączy się z kilkoma pobliskimi obwodami z sekcjami łączącymi tam iz powrotem, będziesz musiał cofnąć się i policzyć ile obwodów jest w sumie w Mario Kart World, ponieważ jest ich znacznie więcej niż 32, które niektórzy opublikowali...

Aby pomóc Ci zrozumieć za pomocą praktycznych przykładów. Podczas naszych rozgrywek zaobserwowaliśmy, co następuje:


  • Mushroom Cup to tor (3 okrążenia), dwa etapy podróży i okrążenie w Crown City, dwa etapy podróży i okrążenie w Whistlestop Summit, dwa etapy podróży i okrążenie w DK Spaceport (dalej podzielone na sześć punktów kontrolnych).

  • Puchar Shell Cup to Koopa Beach ( 5 okrążeń ), dwa etapy podróży i okrążenie w Faraway Oasis, trzy etapy podróży i okrążenie w Crown City, dwa etapy podróży i okrążenie na Peach Stadium.

  • Banana Cup to Peach Beach (3 punkty kontrolne, nie okrążenia ), dwa etapy i jedno okrążenie w Salty Salty Speedway, trzy etapy i jedno okrążenie w Dino Dino Jungle, dwa etapy podróży i jedno okrążenie w Great ? Ruiny bloków

Czy widzisz różnice pogrubioną czcionką? Łatwiej to zrozumieć, patrząc na mapę: z wyjątkiem pierwszej trasy, zwykle jest to długa droga, która łączy się z torem na końcu, a gra przybliża się, gdy tylko dotrzesz do samej trasy. Sprawdź naszą rozgrywkę, aby to zobaczyć.

HQ

2. Naładowany skok ma trzy ładunki, podobnie jak drift

Na początku wydawało mi się, że trzeci ładunek zdolności driftu nie działa, a potem zdałem sobie sprawę, że inteligentna kierownica wspomaganie jest domyślnie włączone. Po dezaktywacji byłem w stanie zacząć wykonywać minidash (niebieski), superminidash (czerwony) i wreszcie ultraminidash (rainbow), trzymając drift w ciasnych zakrętach.

Cóż, to samo tyczy się naładowanego skoku. Ta nowa technika, która jest wykonywana w ten sam sposób, ale w linii prostej, i która służy do przeskakiwania przez płoty, samochody lub przeciwników, a także do tworzenia własnego doskoku, ma również te same trzy poziomy i kolory, co drift.

3. Muszle brzmią retro

Dźwięk Mario Kart World sprawia wrażenie większej ewolucji niż grafika. Nie mogę się doczekać, aby cieszyć się nią w 5.1 PCM Linear surround, ale na razie wezmę pod uwagę fantastyczną jakość ścieżki dźwiękowej jazz fusion i efekty dźwiękowe, które sprawiają, że jej stary poprzednik blednie w porównaniu z nią.

Eksplozje, awarie, skórki od bananów... wszystko brzmiało wspaniale w godzinach przedpremierowych, ale pozostanę przy dźwięku uderzających pocisków, które przywołują dźwięk retro z pierwszego Super Mario Bros. Już wypowiadasz to ustami, prawda? "Totí".

4. Waluigi Vampire zasługuje na grę crossover z Luigi's Mansion

Śmiałem się do rozpuku z niektórych postaci i strojów. Od razu zostałem przekonany do Kraba (jak widać w mojej rozgrywce), stopiony przez monokl Yoshi Aristocrat, a inni trollowali resztę z Delfinem, ale jeśli była jednomyślność, to z nieodpartym urokiem nikogo innego jak... Wampir Waluigi! Uu

Dzięki jego stylowi, pozom, a teraz strojowi w stylu Brama Stokera, możemy już zobaczyć współpracę, cameo lub występ gwiazdorski w nadchodzącym Luigi's Mansion.

5. Mario Kart World nie działa w natywnym 4K

Wygląda na to, że Digital Foundry już kilka miesięcy temu przyłożyło lupę do pierwszego materiału filmowego, aby obliczyć na oko i stwierdzić, że renderuje się w 2K (1440p). Nintendo na razie nie mogło lub nie chciało oficjalnie potwierdzić natywnej rozdzielczości Mario Kart World podczas podglądu, ale chociaż chcielibyśmy zobaczyć, jak w pełni wykorzystuje Nintendo Switch 2 przy 60 klatkach na sekundę, musimy powiedzieć, że wygląda fantastycznie i szczegółowo pomimo skalowania, jak widać w mojej rozgrywce 4K:

HQ

6. Możesz skonfigurować swoje wyścigi VS jako obwody z rozciąganiem lub bez

Pamiętasz, co mówiłem w punkcie 1? Cóż, w wyścigach VS, zarówno dla wielu graczy, jak i solo, możesz ustawić opcje, aby pokazywać sekcje lub nie, na wypadek, gdybyś szukał bardziej tradycyjnego doświadczenia Mario Kart, w którym jest tylko kilka okrążeń zamkniętego toru lub gdzie sekcje są widoczne tylko na dłuższych torach podzielonych na sekcje, a nie jako trasy podróży.

7. Piranha Plant sieje strach w sercach weteranów rywali

Zabawna i zabawna rzecz: ponieważ Piranha Plant była przedmiotem w Mario Kart 8 Deluxe, a Floro Piranha był postacią, podczas naszych testów zdarzyło się, że za każdym razem, gdy zbliżałem się do Piranha Plant lub gdy ktoś zbliżał się do mnie, gdy go prowadziłem, instynktownie próbowaliśmy się odsunąć, pamiętając setki kęsów, które zabraliśmy w MK8.

8. Misje P-Switch odbywają się na dużej wysokości

Podczas wielu godzin rozgrywki spędziłem dużo czasu w trybie swobodnej wędrówki i miałem okazję wypróbować kilka misji P-Switch. Były niebieskie monety do zebrania, obręcze do przeskoczenia... Głównie w terenie, a w wielu przypadkach w powietrzu. W chwili, gdy to czytasz: duża liczba, być może większość w ostatecznej wersji gry, misji proponuje ci wzbić się w powietrze, czy to za pomocą winorośli,, fajki... i z góry, aby szybować z precyzją, aby sprostać wyzwaniu.

Nie udaje Ci się? Cóż, nie jest tak, jak w niektórych misjach Forza Horizon, gdzie musisz wrócić do miejsca startu, ale możesz spróbować ponownie, gdy tylko ci się nie uda.

Mario Kart World

9. Możesz teleportować się do innych postaci na mapie

Podczas tej eksploracji otwartego świata w trybie swobodnej wędrówki, aby zdobyć wszystkie misje P Switch lub znaleźć wszystkie ? Panele w odległych zakątkach masz inne udogodnienia transportowe lub szybkiej podróży, o których nie wiedziałem. Mianowicie:


  • Możesz otworzyć mapę i teleportować się do miejsca, w którym natychmiast znajduje się inna postać, człowiek lub procesor, przełączając się na nią w tym drugim.

  • Możesz wybrać trasę na mapie i szybko do niej dotrzeć.

  • Alternatywnie możesz zmienić swoją obecną postać i pojazd w obecnym momencie, być może aby spróbować wyzwania w inny sposób.

10. Cross-dressing jest opcją

Transformacja lub zmiana stroju podczas próbowania Dash Food to opcja tylko dla ludzkich postaci, ale tylko tyle, opcja. Bawiąc się systemami wspomagającymi jazdę w ustawieniach kontrolera, odkryliśmy, że "Dash Food: Transform " jest domyślnie włączone, ale jeśli przeszkadza ci zmiana ubrania przez twoją postać i chcesz zachować wybrany styl, możesz ją wyłączyć.

11. Po błyskawicy nadchodzi burza

Fantastyczny szczegół, który mogłeś zauważyć w poprzednich filmach. Kiedy zawodnik rzuca piorunem, prawie zawsze wybucha burza i zaczyna padać, ze wszystkimi konsekwencjami, jakie te warunki pogodowe mają dla utrudnienia jazdy. Mówię prawie zawsze, ponieważ w kilku przypadkach tak się nie stało. Na jednym byłem w pomieszczeniu i myślałem, że to z tego powodu, ale na innym było to na świeżym powietrzu, więc wyobrażam sobie, że ma to trochę przypadkowy czynnik.

12. Naklejki ozdabiają twojego gokarta

W jednej z przerw Nintendo wyjaśniło, jak działają naklejki. Oprócz odblokowywania postaci i pojazdów, ten trzeci przedmiot kolekcjonerski naturalnie służy do dekoracji gokarta przed wyścigami. Opowiemy Ci szczegółowo, jak zdobyć wszystkie naklejki po premierze, ale myślę, że jest ich dużo...

13. 150 CC wydaje się wolniejsze

Nie byliśmy jeszcze w stanie potwierdzić, czy będzie klasa 200cc (tryb lustrzany wydaje się być oczywisty), ale grałem we wszystkie moje gry na 150cc. Przeciwnicy CPU są dość podstępni, jak widać w niektórych moich klipach z rozgrywki, ale najciekawsze jest to, że gra wydaje się wolniejsza jak na tę klasę.

Być może nieco dostosowali prędkość, ale myślę, że jest to raczej osąd, biorąc pod uwagę dodatkową szerokość torów, zwłaszcza w otwartym świecie. W rzeczywistości, kiedy ekran jest pełen ludzi popychających się i popychających się nawzajem oraz używających przedmiotów, w tradycyjnym smakowitym chaosie Mario Kart, mówię ci, 150cc wcale nie wydawał się powolny...

Mario Kart World

Powiązane teksty

Mario Kart World Score

Mario Kart World

RECENZJA. Przez Jonas Mäki

Teraz nadszedł czas nie tylko na Switch 2, ale także na Mario Kart World, a teraz sprawdziliśmy ten ostatni, aby sprawdzić, czy uzasadnia zakup konsoli...



Wczytywanie następnej zawartości