Gamereactor



  •   Polski

zaloguj się
Gamereactor
zapowiedzi
2XKO

2XKO Wrażenia z rozgrywki we wczesnym dostępie: Liga Lewych Jagów

Tag fighter od Riot Games w końcu się ukazał (w pewnym sensie), a my poświęciliśmy kilka godzin na sprawdzenie, jak wypada w porównaniu z najlepszymi w tym gatunku.

HQ

Wystarczy jedno spojrzenie na 2XKO, aby być pod wrażeniem, jeśli nie na pewno zaintrygowanym. Żywy wygląd postaci, szybka walka i efektowne efekty mają przyciągać wzrok i chociaż interesowałem się tym od czasu, gdy zaczęły pojawiać się pierwsze zwiastuny ujawniające postacie, pozostało pytanie, ile bijatyki kryje się pod rozmytą wspaniałą farbą. Ile godzin będziesz chciał poświęcić na tę grę? Jak głęboko sięgają systemy? Czy za pięć lat pojawi się na EVO, czy pozostanie źródłem zmarnowanego potencjału?

To naprawdę za wcześnie, aby o tym decydować. Dlatego nie zobaczysz tutaj oceny ani żadnych ostatecznych uwag. W końcu gra jest dostępna od jednego dnia i chociaż miałem na myśli to, że spędziłem prawie cały wtorkowy wieczór na testowaniu mojej głównej drużyny, Blitzcranka i Ahri, przeciwko hordom innych graczy, zajmie miesiące, zanim dojdę do pełnego wniosku w sprawie 2XKO. Co więc możemy teraz ustalić?

HQ

Po pierwsze, ta gra jest szybka. Naprawdę szybko. Bijatyka dla pokolenia TikTok, jeśli ją widziałem. Pomimo tego, że w każdej rundzie do przebicia są dwa paski zdrowia, możesz szybko skończyć płasko na podłodze, jeśli padniesz ofiarą zaledwie kilku kombinacji wrogów. Ta prędkość idealnie pasuje do efektownej grafiki i kreskówkowego stylu 2XKO i chociaż przyzwyczajenie się do tempa szóstego biegu może zająć trochę czasu, gdy już tam będziesz, walki wydają się być pojedynkiem między dwoma równie śmiercionośnymi przeciwnikami (lub czterema, jeśli grasz w duecie). Kombinacje są precyzyjne i potężne, a najlepiej być gotowym na szybką reakcję, jeśli uda ci się otworzyć przeciwnika na jedną.

To jest reklama:

Gra sprowadza się do trzech podstawowych ataków, przypisanych do przycisków twarzy, specjalnych przycisków na spustach i przycisku pomocy jako pozostałego przycisku twarzy (A na Xbox, X na PS). Przytrzymaj się przed blokiem, a blok kucania zapobiega trafieniu niskimi atakami. Masz też super miernik, który może wzmocnić twoje oferty specjalne lub dać ci dostęp do ostatecznej umiejętności. Jeśli grałeś w coś takiego jak Guilty Gear lub jakąkolwiek grę walki, prawdopodobnie będziesz w stanie dość szybko przyzwyczaić się do sterowania. Aby jednak w pełni wykorzystać 2XKO, musisz przestać ignorować swojego kolegę z drużyny i sprowadzić go do asyst w kombinacjach, a nawet pomocy w rozpoczęciu sekwencji. Na przykład asysta Blitzcranka przy łapaniu wrogów z daleka czyni cuda w zaskakiwaniu ich i otwieraniu się na kombinacje.

2XKO

Nie zagłębiając się zbytnio w szczegóły ramek i strategii, walka w 2XKO jest zabawna. Prosta, efektowna zabawa, która stała się jeszcze prostsza dzięki użyciu kombinacji impulsów, które są marzeniem każdego gracza na przyciski, ponieważ możesz po prostu połączyć kombinację, która automatycznie kończy się super ruchem, jeśli naciśniesz wystarczająco dużo przycisku. Moim jedynym prawdziwym problemem jest to, że może się wydawać, że chwyty (na wszystkich z wyjątkiem Blitzcranka) mają niewiarygodnie krótki zasięg, ale ogromne okno kary, co oznacza, że nawet jeśli stoisz obok przeciwnika i nie robisz nic poza blokowaniem, możesz nie trafić swojego rzutu i być zmuszonym do zjedzenia kombinacji powrotnej. Kombinacje impulsów mogą również sprawić, że gra będzie bardziej przypominać pokaz niż głęboką bijatykę. Coś, w co można grać i dobrze się bawić z przyjaciółmi, ale nie jest to gra, w której chcesz zatopić się dziesiątki godzin. Musiałem je wyłączyć, ponieważ po prostu czułem, że nie ma wystarczająco dużo mnie w moich wygranych i przegranych.

Przeciwstawiając się mojemu obecnemu niezadowoleniu z rzucania i kombinacji impulsów, muszę podkreślić przerwy w kombinacjach, aby je pochwalić. W przeciwieństwie do czegoś takiego jak Mortal Kombat 11, gdzie możesz zobaczyć wiele przełamań w jednej rundzie i rzadko masz poczucie rozpędu, naprawdę musisz wybrać swój moment, aby powstrzymać przeciwnika przed uderzeniem cię w 2XKO ponieważ czas regeneracji jest tak długi. Sprawia to, że walki wydają się bardziej niebezpieczne, w których możesz chcieć iść na błysk i pompę ciągłej ofensywy, ale dobrze wymierzona kontra może doprowadzić do łatwej utraty postaci lub rundy.

To jest reklama:
HQ

2XKO stanowi również świetny fundament do tego, aby poczuć się jak wojownik, który zwraca uwagę na ogólne wrażenia gracza, a nie tylko na tempo i płynność samej walki. Możesz spersonalizować swojego własnego małego awatara chibi, a matchmaking nie polega tylko na wpatrywaniu się w ekran menu głównego, dopóki nie znajdziesz przeciwnika. Możesz wędrować po prawdziwym lobby, wzorowanym w stylu salonu gier, z dużymi ekranami, szafkami i nie tylko. To niewiele, ale ta odrobina smaczku daje nam znać, że Riot szuka czegoś więcej niż tylko kolejnego sposobu na wyciśnięcie zysków z League of Legends.

Mimo to, ogólnie rzecz biorąc, gra wydaje się obecnie bardzo mała pod względem zawartości. Jest tylko 11 postaci, z których większość musisz odblokować, grając lub płacąc. Zwłaszcza w przypadku tag fightera może to sprawić, że skład będzie wydawał się mały, ale z czasem będzie nas coraz więcej, co oznacza, że nie mam nic przeciwko temu, że teraz jest ich mniej. To, czego chciałbym w przyszłości, oprócz większej liczby postaci, to więcej treści poza ciągłymi walkami online. Bijatyki potrzebują czegoś więcej niż tylko ciągłych pojedynków PvP i chociaż możesz doskonalić swoje umiejętności na treningu, tryb drabinkowy lub jakiś tryb fabularny byłby niezwykle mile widzianym dodatkiem do 2XKO w przyszłości. Riot uwielbia tworzyć przerywniki filmowe, a Arcane pokazało, że ludzie chcą od tego świata większego skupienia się na narracji. To prawie sprawia, że żałuję, że ta gra nie jest darmowa, ale premium. Jeśli Riot zamierza okraść ludzi z 80 funtów za skórki Arcane w ostatecznej edycji startowej, równie dobrze mogą dodać coś poza kosmetykami, co sprawi, że te pieniądze będą tego warte.

HQ

Są pewne skrupuły, które można mieć z 2XKO, ale jednocześnie skłamałbym, gdybym powiedział, że nie mam ochoty wracać do laboratorium. Z 2XKO i Marvel Tokon: Fighting Souls na horyzoncie, sprawy wyglądają teraz całkiem nieźle dla graczy walczących, jeśli oba zdołają wylądować. Droga do wczesnego dostępu może być długa, ale pod jej koniec 2XKO może dokonać niemożliwego: stworzyć dobrą grę League of Legends.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości