Polski
Gamereactor
zapowiedzi
After Us

After Us to wstrząsające spojrzenie na wpływ ludzkości na naturę

Podróżowaliśmy po zdewastowanej Ziemi w ramach wczesnego spojrzenia na grę przygodową Piccolo.

HQ

Coraz częściej gry zajmują stanowisko w sprawach globalnych. Niezależnie od tego, czy jest to deklaracja polityczna, jak można znaleźć w grach Road 96, czy też działania aktywistyczne na rzecz środowiska, jak widzimy w Endling: Extinction is Forever, gry są świetnymi sposobami na zwiększenie świadomości problemów nękających ludzkość jako całość. Mówiąc o tym ostatnim, deweloper Piccolo przyłącza się do wysiłku pokazania, jak destrukcyjna i szkodliwa jest ludzkość dla środowiska i do czego to może ostatecznie doprowadzić, a wszystko to w formie nowej platformówki przygodowej o nazwie After Us.

Premiera na PC, PS5 i konsolach Xbox Series 23 maja, miałem okazję zapowiedzieć grę i doświadczyć jej początkowej części, aby zobaczyć, jak się kształtuje, i chociaż jej podstawowe przesłanie jest bardzo jasne, rozgrywka nie pozostawiła na mnie tak dużego wrażenia.

HQ

After Us stawia graczy w roli Spirit of Life, Gai, istoty, która musi podróżować po zdewastowanej Ziemi w celu zlokalizowania wymarłych gatunków zwierząt, wszystko po to, aby mogła zebrać ich esencję życiową i pomóc zachować je w wiecznym Mother's Ark . Ta podróż poprowadzi Gaję przez wszelkiego rodzaju miejsca na całej planecie, miejsca, które zostały naznaczone wyciekami ropy, autostrady, rozbite samochody, betonowe konstrukcje, linie energetyczne i wiele innych rodzajów ludzkiej infrastruktury, która stawia nasze potrzeby przed wpływem na środowisko i stworzenia, które tam żyją.

To jest reklama:

Mając to na uwadze, After Us prosi cię o poprowadzenie Gai wokół tych miejsc, unikając śmiertelnych zanieczyszczeń i innych zagrożeń, a robisz to za pomocą szeregu technik platformowych i specjalnych zdolności, które mogą pomóc w usunięciu niebezpieczeństwa. Pomiędzy skokami, ślizgami, kreskami i kilkoma innymi ruchami platformowymi, aż do naładowania energii Gai, aby móc usunąć pewne zagrożenia (i na krótko zastąpić je zielonym trawnikiem z trawy i polnych kwiatów), aby mogła przejść nad nimi bez szwanku.

Systemy platformowe są dość proste i łatwe do zrozumienia, a z mojego doświadczenia mogą być trochę i trudne w zarządzaniu. After Us nalega na posiadanie wielu różnych zdolności opartych na tych samych wejściach, co oznacza, że w końcu musisz użyć prawego spustu na kontrolerze, aby zarówno pędzić w powietrzu, ładować i używać zdolności oczyszczania Gai, i więcej, a to prowadzi do częstych niewłaściwie używanych akcji i ostatecznie nieudanych skoków, co jest po prostu frustrujące.

After Us

Jeśli chodzi o rzeczywisty poziom i projekt świata, jest on raczej liniowy i pozwala Gai podróżować tylko w jednym kierunku i na jednej ścieżce, co oznacza, że nie ma zbyt wielu alternatyw dla tego, jak można podejść do rozgrywki. Ponieważ poziomy są zaprojektowane tak, aby odzwierciedlać postapokaliptyczną Ziemię, która jest usiana czymś, co można opisać tylko jako skamieniałych ludzi, nie wędrujesz i nie czujesz podziwu. Jest wstrząsający i przerażający, i chociaż projekt poziomów może nie być najbardziej pomysłowy i ekscytujący, przynajmniej sprawia, że myślisz o tym, co my, ludzie, robimy z planetą.

To jest reklama:

Istnieje jednak kilka sposobów, aby zejść z utartych szlaków, a te pojawią się na małych otwartych przestrzeniach podczas podróży. Kiedy do nich dotrzecie, Gaia jest w stanie rozejrzeć się i zlokalizować mniejsze duchy zwierząt, które można zebrać i zaczną upiększać świat, dodając rzeczywiste stworzenia duchowe na różnych poziomach. Te duchy nie stanowią rdzenia, głównych duchów After Us, ponieważ Gaia szuka głównie większych duchów, ale są to drobne przedmioty kolekcjonerskie, które działają na rzecz ulepszenia rozgrywki.

After UsAfter Us

After Us to także gra bez dźwięku. Gaia wydaje się nie mówić, a poza okazjonalnymi dialogami z Mother, jedyny dźwięk pochodzi z ambientowej ścieżki dźwiękowej, która odtwarza się podczas odkrywania świata. Zawsze miałem średnie przemyślenia na temat tego stylu projektowania gier, ponieważ kładzie on jeszcze większy nacisk na to, jak narracja i historia są przekazywane poprzez rozgrywkę, a to jest coś, z czym After Us naprawdę czasami ma problemy ze względu na bardziej podstawowy projekt poziomu.

Chociaż nie jestem szczególnie przejęty tym, co widziałem na After Us do tej pory, podstawowe przesłanie, które chce przekazać, intryguje mnie i jestem podekscytowany, aby zobaczyć, co zawiera reszta narracji i jak Gaia ewoluuje i rośnie wraz z dalszymi umiejętnościami i zdolnościami.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości