Polski
Gamereactor
recenzje filmów
Air

Air

Ben Affleck powraca, aby wyreżyserować bardzo zabawny film biograficzny o sprzedaży butów, a André dał mu zegarek ...

Sytuacja jest powolna dla sprzedawcy obuwia Nike, ponieważ Air startuje: zespół marketingowy zmaga się z letnią siecią do joggingu, podczas gdy konkurenci tacy jak Adidas i Converse zgarniają wielkie nazwiska koszykówki i duże dolary do koszykówki. Ale sprzedawca butów i guru koszykówki Sonny Vaccaro (w tej roli Matt Damon) nie zadowala się przeciętnością - chce sam zwerbować Michaela Jordana do rodziny Nike i zainwestować cały budżet w młodą, ale obiecującą gwiazdę. Szanse na to, że 18-letni Jordan podpisze kontrakt z upadającą firmą obuwniczą, są jednak niskie, a Vaccaro jest zmuszony myśleć nieszablonowo, aby znaleźć ten mały dodatek, którego brakuje jego konkurentom. Cokolwiek to może być.

Powrót Bena Afflecka na fotel reżysera rozpoczyna się od nostalgicznej retrospekcji do szczęśliwych i kolorowych lat 80., aby kontrastować z szarym i pozbawionym motywacji krajobrazem biurowym Nike. Szef marketingu Jasona Batemana, dyrektor generalny Bena Afflecka, menedżer ds. wizerunku Chrisa Tuckera i niechlujny geniusz koszykówki Matta Damona mają pozornie różne wizje przyszłości Nike, ale znajdują się na tym samym rozdrożu: czy warto stawiać duże zakłady i ryzykować duże straty, czy też powinni grać bezpiecznie i utrzymać się na powierzchni? Oczywiście ci z nas, którzy dorastali z historią sukcesu Michaela Jordana, znają już prawdę, ale Air zaskakująco nie obraca się wokół Jordana jako takiego; raczej skupia się na postaciach, które szybko zostają zapomniane, gdy historie sukcesu są zapisywane w książkach historycznych, jest to film o spoconej pracy za kulisami, a czasami gryzie paznokcie, aby zobaczyć, jak doszło do umowy z Jordanem.

Air

Air to film sportowy, który tak naprawdę nie koncentruje się zbytnio na samym sporcie, ale nadal ma tego ognistego ducha walki i przypomina pod tym względem Moneyball; nie musisz lubić koszykówki, aby lubić Air. Jest też trochę Jerry'ego McGuire'a, jeśli chodzi o energię filmu. Scenariusz może nie być tak ostry jak Moneyball, ponieważ wiele klasycznie przesadzonych dialogów z tego rodzaju filmu jest rozpoznawalnych, a ten hollywoodzki sentymentalizm zdecydowanie tam jest - ale dynamika między postaciami, umiejętnie zbudowane napięcie i genialne tempo narracji sprawiają, że Air jest napiętą i wściekle zabawną opowieścią o rewolucyjnej kampanii reklamowej Nike, która porywa widza od pierwszego do ostatniego ujęcia. Szczególnie podoba mi się, jak sztuka retoryki odgrywa ogromną, ale cichą rolę w ryzykownej rekrutacji gwiazdy koszykówki. Jest ludzki i optymistyczny - nawet jeśli film mógłby mieć nieco więcej gryzienia.

Ogólnie rzecz biorąc, Air to ciepły i podnoszący na duchu film biograficzny o zaufaniu swojemu wnętrzu w najciemniejszych czasach. Nie jest łatwo zrobić ekscytujący film o sprzedaży obuwia, ponieważ bardzo trudno nie kibicować walce facetów w średnim wieku o wygranie umowy z Jordanem. Teraz, gdy Affleck zawiesił płaszcz Batmana, powinien trzymać się tego rodzaju filmu znacznie bardziej w przyszłości.

To jest reklama:
08 Gamereactor Polska
8 / 10
+
Air to dobrze zagrany i zabawny powrót reżysera Bena Afflecka.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

0
Air

Air

RECENZJA FILMU. Przez André Lamartine

Ben Affleck powraca, aby wyreżyserować bardzo zabawny film biograficzny o sprzedaży butów, a André dał mu zegarek ...



Wczytywanie następnej zawartości