Po zdobyciu szturmem Kickstartera i osiągnięciu ponad 400% liczby, którą mieli na myśli, 2Awesome Studio pojechało na IndieDevDay w Barcelonie i porozmawiało z Gamereactorem. Ta obiecująca metroidvania jest osadzona w cyberpunkowej wersji Barcelony i ma fajną dynamikę teleportacji, ale być może jej największą atrakcją jest narracja.
Gra została napisana przez weteranów pisania Antony'ego Johnstona (Resident Evil: Village, Dead Space) i powieściopisarkę Emmę Beeby (Doctor Who: The Lost Dimension, Judge Dredd: The Darkest Judge), którzy spełnili ambicje 2Awesome Studio: rozgrywka będzie się zmieniać w zależności od relacji, które nawiążesz z innymi postaciami, a gracze będą mieli inne doświadczenia za każdym razem, gdy będą w nią grać.
Raquel Llaneza z 2Awesome Studio potwierdza, że Mass Effect był główną inspiracją dla tego systemu i uważa, że to właśnie odróżnia Altered Alma od innych gier z serii Metroidvania.
"Jesteśmy wielkimi fanami tej gry, więc chcieliśmy rozwinąć ją w inny sposób, aby inni ludzie mogli rozwijać się wraz z doświadczeniem i mieć swój własny sposób gry. Więc za każdym razem, gdy grasz w to ponownie lub robisz to ponownie, jest to coś zupełnie innego".
Walter Eduardo Rojas wyjaśnia, w jaki sposób zmieni to rozgrywkę: "Część gry dotycząca relacji jest dość ważna, ale także opcjonalna, ponieważ może dać ci przedmioty, ulepszenia i tego typu rzeczy. Tak więc w każdej rundzie masz inne relacje i możesz mieć wiele relacji.
Możesz poprawić swoją budowę".
"Również dlatego, że gra jest tak bardzo oparta na narracji, mamy więcej dialogów, więcej rzeczy, dzięki czemu ludzie mogą dowiedzieć się trochę więcej o samym mieście, o tym, że jest to Neo-Barcelona" – mówi.
Altered Alma jest nadal w fazie rozwoju i mają nadzieję wydać go do końca 2025 roku. "To jak Metroidvania, ale z różnymi akcentami różnych gatunków, ale dobrze ze sobą połączone" – mówi Raquel. Poniżej możecie obejrzeć nasz pełny wywiad z Walterem Eduardo Rojasem i Raquel Llanezą.