Po stworzeniu jednych z najlepszych i najbardziej pamiętnych gier RPG dla jednego gracza wszech czasów, Bioware nagle postanowiło zająć się grami na żywo i wydało Anthem w 2019 roku. Była to ich zdecydowanie największa i najdroższa gra.
Niestety, Bioware nie miało doświadczenia w tworzeniu tego rodzaju gier i pomimo całkiem niezłej i kreatywnej rozgrywki, brakowało jej prawie w każdym innym dziale z dziwnym systemem łupów, żmudnym zdobywaniem poziomów, pustym światem i brakiem prawdziwej zachęty do dalszej gry. Doprowadziło to do słabej sprzedaży i Bioware ostatecznie anulowało grę, po początkowej próbie jej uratowania. Ale ile to się sprzedało?
Dzięki nowemu postowi na LinkedIn byłego pracownika Bioware, odkrytemu przez Timur222 na X, mamy teraz odpowiedź. Okazuje się, że gra zaczęła się całkiem nieźle, z dwoma milionami sprzedanych egzemplarzy w pierwszym tygodniu, a za jej życia osiągnęła pięć milionów sprzedanych egzemplarzy. Zakładamy, że wiele z nich było po mocno obniżonej cenie, więc same liczby nie dają pełnego obrazu - ale ostatecznie Anthem faktycznie miał całkiem niezłą sprzedaż.
Czy uważasz, że to była zła decyzja ze strony Bioware i EA, aby ją anulować?