Odkąd pojawiła się na scenie, sztuczna inteligencja jest technologią i modnym hasłem o wielu negatywnych konotacjach w sektorze rozrywkowym i kreatywnym. Widzimy, że wydawcy, giganci produkcyjni i firmy macierzyste chcą dalej badać tę technologię jako sposób na zmniejszenie wydatków kosztem wpływu ludzkiego. Osiągnął punkt, w którym SAG-AFTRA przeprowadziła strajk (a w świecie gier wideo nadal strajkuje), aby chronić swoich członków przed sztuczną inteligencją i innymi wdzierającymi się problemami, a niektórzy wpływowi członkowie branży nawet wypowiadają się na temat wykorzystania tej technologii.
Jedną z takich osób jest Ashly Burch, znana z roli Aloy w serialu Guerrilla Games ' Horizon, a także z bycia gwiazdą i niedawnym reżyserem w Apple TV+ show Mythic Quest, która niedawno opublikowała TikTok odnoszący się do prezentowanego przez Sony dema technologicznego, które stworzyło "żywą" wersję Aloy bez udziału Burch.
Idąc tym tropem, nasz własny David Caballero miał okazję porozmawiać z Burchem na temat Mythic Quest i jego spin-offu Side Quest, gdzie rozmowa w naturalny sposób przekształciła się w dyskusję na temat sztucznej inteligencji.
"Mythic Quest był interesujący pod tym względem, że wydaje mi się, że w różnych momentach był dziwnie proroczy" – powiedział Burch. "Pamiętam, że w pierwszym sezonie mieliśmy całą fabułę, w której ktoś hakuje postać niezależną i zaczyna jej używać. Myślę, że taka historia wyszła na jaw po tym, jak zaczęliśmy pracować nad serialem. Myśleliśmy, co do?
"Tak, mam na myśli to, że Mythic Quest jest interesujący w tym sensie, że jest, wiesz, komedią w miejscu pracy, ale jest o grach. Poruszamy więc niektóre z tych problemów, takich jak gorące problemy, które dzieją się w grach i robimy to w zabawny sposób, i myślę, że ten odcinek jest w pewnym sensie świetnym odzwierciedleniem tego, jak wiele osób myśli o sztucznej inteligencji, która mówi, że po prostu rozwiąże wszystkie nasze problemy. Nic nam nie będzie. Po prostu zrobi to sztuczna inteligencja, zostanie to naprawione i będzie dobrze. I to w komediowy sposób, poprzez naszych bohaterów, pokazuje ograniczenia sztucznej inteligencji.
"Więc tak, Mythic Quest zawsze świetnie się do tego nadawał, ponieważ wykorzystuje gry jako tło do opowiadania historii postaci, ale także do generowania komedii, co było świetne. A więc tak, w ten sposób jest to wielka korzyść. Ale to ciekawe... Chodzi mi o to, że sztuczna inteligencja to rzecz, która wpływa w, wiesz, poprzednie strajki dla scenarzystów i aktorów przed kamerą dotyczyły w dużej mierze sztucznej inteligencji. Obecny strajk SAG-AFTRA przeciwko grom wideo dotyczy sztucznej inteligencji. Myślę więc, że jest to rzecz, która jest najważniejsza dla wielu ludzi. Mam znajomych, którzy uczą się, a ich szefowie mówią: "Zacznijmy używać sztucznej inteligencji". "
Następnie Burch przytoczył krótką anegdotę na temat innych zastosowań sztucznej inteligencji na świecie.
"Jest wszędzie. Asystent scenarzysty Mythic Quest opublikował ostatnio na Instagramie post, Randall, że przechodził przez punkt drive-thru Taco Bell i był tam coś w rodzaju kodu QR, który mówił: "Użyjemy twojego głosu, aby wytrenować sztuczną inteligencję". Więc jest wszędzie. Myślę, że jest to zdecydowanie coś, o czym myśli wiele osób. Cieszę się więc, że udało nam się trochę o tym porozmawiać w Mythic Quest.
Pełny wywiad z Burchem i twórcami Mythic Quest Katie McElhenney i Johnem Howellem możecie zobaczyć poniżej, aby dowiedzieć się o wpływie i wpływie Ubisoftu na jego powstanie, a także na spin-off Side Quest.