Polski
Gamereactor
recenzje
Assassin's Creed Valhalla

Assassin's Creed Valhalla: Gniew Druidów

Udaliśmy się na Szmaragdową Wyspę, by poznać kolejny etap sagi Eivor/a.

HQ

Po małym opóźnieniu pierwsze rozszerzenie Assassin's Creed Valhalla już prawie jest dostępne. Gniew Druidów (ang. Wrath of the Druids) przenosi Eivor/a na na Szmaragdową Wyspę i oferuje w zasadzie więcej wszystkiego, za co pokochaliśmy podstawową grę (naszą recenzję z listopada ubiegłego roku możecie sprawdzić tutaj).

Assassin's Creed Valhalla

W Gniewie Druidów Eivor udaje się do Irlandii, aby spotkać się z dawno zaginionym kuzynem Baridem, który został królem i władcą Dublina. Po dotarciu na miejsce Eivor odkrywa, że Barid próbuje wkupić się w łaski Flanna Sinny, nowego Wysokiego Króla Irlandii, który chce zjednoczyć kraj pomimo sprzeciwu ze strony innych władców. Eivor musi przekonać pozostałych królów Irlandii, aby stanęli po stronie Sinny. Najwyższy Król ma z kolei dostrzec w Baridzie silnego i lojalnego sojusznika, eliminującego napięcia między Duńczykami a Irlandczykami.

W przeciwieństwie do podstawki Gniew Druidów nie jest tak rozlazły. To bardziej skondensowana przygoda osadzona w otwartym świecie, który jednak jest znacznie mniejszy w porównaniu z Anglią. Gdybyśmy musieli oszacować, powiedzielibyśmy, że mapa jest mniej więcej tej samej wielkości, jeśli nie mniejsza niż Norwegia.

To jest reklama:

W większości przypadków Gniew Druidów nie odbiega od formuły Valhalli. Bujne, zielone ziemie Irlandii nie różnią się za bardzo od angielskich krajobrazów. Oba są niesamowicie piękne. Jeśli chodzi o aktywności, też są na ogół podobne. Nie zrozumcie nas źle, dodatek oferuje całą gamę nowych treści, ale jeśli spodziewacie się czegoś zupełnie świeżego, będziecie rozczarowani.

Assassin's Creed ValhallaAssassin's Creed Valhalla

Największym nowym dodatkiem jest system handlu. Zwiększa on renomę Dublina dzięki wypełnianiu kontraktów, produkowaniu i eksportowaniu egzotycznych zasobów do odległych miejsc w zamian za nagrody. Zasoby zdobywamy podróżując po Idlandii i łupiąc skrzynie podczas najazdów. Oprócz tego, jak wspomnieliśmy wcześniej, Eivor musi również wykonywać różne zadania dla innych królów Irlandii. Każdy z nich poprosi nas o kradzież biżuterii, zabicie danego celu lub wyeliminowanie obozu. Haczyk tkwi w tym, że każdy ma też cele poboczne, które zwiększają potencjalną nagrodę. Zaskakujące jest to, jak drastycznie wpływają one na gameplay, ponieważ niektóre mogą wymagać tylko zabicia niezbędnych celów, podczas gdy inne poproszą nas o zachowanie anonimowości lub nawet odniesienie zerowych obrażeń. Chociaż nagrody nie zawsze są warte wysiłku, dają przynajmniej powód, by wykorzystać mechaniki gry nieco bardziej kreatywnie.

Na mapce wciąż robimy najazdy, łupimy skrzynie pełne bogactwa, niszczymy przeklęte symbole, budujemy kamienne wieże i znajdujemy księgi wiedzy przynoszące nowe umiejętności, Irlandia nie oferuje jednak żadnych wydarzeń. Zamiast tego otrzymujemy na przykład Próby Morrigan, które są zasadniczo inną nazwą na halucynogenne misje z podstawki; maski Uí Néill, które po odnalezieniu odblokują specjalną skrzynię; oraz kilka nowych potężnych Drengrów do walki. Świat gry skrywa również pewne legendarne stworzenie bezpośrednio powiązane z celtycką mitologią, które przetestuje nasze umiejętności.

To jest reklama:
Assassin's Creed ValhallaAssassin's Creed Valhalla

Jeśli chodzi o nowe typy wrogów, jak sama nazwa dodatku wskazuje, są nimi druidzi. Gameplayowo przypominają zwykłych bandytów, tyle że często dzierżą dziwne umiejętności lub broń, jak zatrute miecze lub nawet zdolność przemiany w wilkołaka - chociaż to jest bardziej iluzja spowodowana dziwną mgłą, która wypełnia niektóre części mapy. Druidzi to w większości elitarni wrogowie, niektórzy mają nawet swoich zwierzęcych towarzyszy (np. dziki lub irlandzkie wilczarze) i są w dużej mierze związani z Zakonem Starożytnych, tu zwanym Dziećmi Danu.

Starożytny kult druidów chce uwolnić Irlandię od tych, którzy nie wyznają ich pogańskich wierzeń. Nie składa się z dziesiątek celów, ale każdy z nich wymaga poszukiwania wskazówek, które odkryją jego tożsamość.

Gniew Druidów kontynuuje to, co napoczęła Assassin's Creed Valhalla, wzbogacając grę o nowe aktywności i treści. Rozszerzenie dostarcza więcej tego, za co pokochaliśmy najnowszą odsłonę serii. Jest też znacznie mniejsze, a bardziej zwięzła mapa tworzy miniaturową przygodę, która w wielu miejscach wypada wręcz lepiej niż podstawka.

Assassin's Creed Valhalla
Assassin's Creed ValhallaAssassin's Creed ValhallaAssassin's Creed Valhalla
09 Gamereactor Polska
9 / 10
+
Więcej tego samego; oferuje wystarczająco dużo unikalnych treści, zachowując uczucie świeżości; Irlandia wygląda niesamowicie.
-
Brakuje bossów; nowa mapa jest bardzo mała.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości