Gamereactor PL. Obejrzyj najnowsze zwiastuny gier i wywiady z największych targów i konwentów growych na świecie. Gamereactor korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość przeglądania naszej strony internetowej. Jeśli kontynuujesz, założymy, że jesteś zadowolony z naszych zasad dotyczących plików cookie.

Polski
Gamereactor
recenzje
Astral Ascent

Astral Ascent

Roguelike od Hibernian Workshop zadebiutował w pełnym składzie, ale czy warto odłożyć Hadesa lub Dead Cells, aby go sprawdzić?

Podgatunek roguelike jest obecnie bardziej nasycony niż kiedykolwiek. Odkąd Hades zadebiutował i szturmem podbił świat, pojawiła się ogromna liczba nowych roguelike'ów, które ujawniają swoją obecność, i może być trudno wiedzieć, które z nich są warte twojego czasu. Hibernian Workshop od jakiegoś czasu stale ulepsza swój wysiłek roguelike we wczesnym dostępie, ale teraz gra zadebiutowała jako pełny produkt i mając to na uwadze, mogę śmiało powiedzieć, że Astral Ascent jest wart twojego czasu.

HQ

Pod wieloma względami jest bardzo podobny do Hadesu. Wcielasz się w postać, która jest uwięziona w astralnym więzieniu strzeżonym przez potężnych bossów znanych jako Zodiaki (tak, ich motywem przewodnim jest 12 znaków zodiaku). Chodzi o to, że musisz zbadać unikalne królestwa w tym więzieniu, aby móc znaleźć i rzucić wyzwanie złemu tyranowi, który zawładnął i uwięził te światy. Robisz to, wyruszając na wrogów i walcząc z nimi, zdobywając ulepszenia, poprawiając swoje umiejętności, a następnie ostatecznie przegrywając, abyś mógł użyć kilku zgromadzonych walut i elementów roguelite, aby zasadniczo i trwale ulepszyć swoją postać przed rozpoczęciem kolejnego i, miejmy nadzieję, bardziej udanego biegu.

Podstawowe założenie roguelike'ów nie jest tutaj w ogóle kwestionowane. Jeśli grałeś w jakąkolwiek grę roguelike w przeszłości, przekonasz się, że Astral Ascent jest naprawdę znajomym doświadczeniem, ale to wcale nie jest pukanie do gry, ponieważ idea roguelike jest wypróbowaną i przetestowaną, dobrze przyjętą konfiguracją. To, co sprawia, że Astral Ascent jest tak świetną zabawą, to fakt, że gra jest zasadniczo zaprojektowana tak, aby była progresywna. W przeciwieństwie do Dead Cells lub Hades, lub Enter the Gungeon, lub The Binding of Isaac, Astral Ascent to gra, która wydaje się, że faktycznie dokądś zmierzasz z każdym biegiem, ponieważ zauważysz, że twoja postać staje się silniejsza i bardziej skuteczna z każdą próbą. Jest satysfakcjonująca i przyjemna do grania, czego często może brakować roguelike'om ze względu na ich ogólnie karzący styl.

Astral AscentAstral Ascent
To jest reklama:

Dodatkowym atutem jest fakt, że system tworzenia i ulepszania jest niezwykle łatwy do zrozumienia i intuicyjny w obsłudze. Po raz kolejny przypomina mi Hadesa i to, jak ulepszenia w tej grze okazały się dobrze przemyślane, a jednocześnie pełne głębi i wielu opcji. W Astral Ascent ulepszenia polegają na poprawie podstawowych statystyk, takich jak zdrowie, obrażenia, zbroja, szansa na trafienie krytyczne, a następnie zdobywanie nowych umiejętności zaklęć, które można ulepszyć za pomocą modyfikacji, oraz aury, które dają twojej postaci dodatkowe korzyści. Istnieje wiele elementów tworzenia konstrukcji, ale już po kilku minutach spędzonych z grą każdy z nich ma sens i wydaje się ważny, pozwalając skupić się na ulepszaniu własnej mechaniki ruchu i walki oraz uczyć się unikalnych ataków różnych typów wrogów i śmiercionośnych bossów rozsianych po całej grze.

Fabuła Astral Ascent rozwija się, gdy kontynuujesz walkę i śmierć. Narracja rozwija się, rozmawiając z postaciami w obszarach centralnych oraz znajdując echa i dodatkowe miejsca, aby dowiedzieć się więcej o scenerii astralnego ogrodu. Historia w tej grze w jej najbardziej podstawowych działach, ale jeśli szukasz głębszej oferty narracyjnej, patchworkowy styl Astral Ascent tak naprawdę nigdy nie tworzy tak fascynującej fabuły.

Astral Ascent
Astral AscentAstral AscentAstral Ascent
To jest reklama:

Ale na szczęście jest dużo głębi i regrywalności. Z czterema światami z losowo generowanymi poziomami do odkrycia, czterema postaciami do gry z własnymi stylami ataku i 12 bossami Zodiac do pokonania, istnieje wiele powodów, aby kontynuować Astral Ascent. Biorąc pod uwagę naprawdę uderzający pikselowy styl graficzny 2D i fakt, że gra jest niezwykle płynna pod względem wydajności, będziesz chciał kontynuować eksplorację i wyruszać na dodatkowe biegi.

Astral Ascent nie chce na nowo zdefiniować tego, czego można oczekiwać od roguelike'a, ale jasne jest, że to, co stworzył Hibernian Workshop, jest bardzo kompletnym, spójnym i kompetentnym przykładem tego, czym mogą być roguelike'i w najlepszym wydaniu. Jest satysfakcjonujący, satysfakcjonujący, szybki i podkreślony rozbudowanym pakietem do tworzenia konstrukcji, a jednocześnie wygląda absolutnie imponująco i jest dobrze zoptymalizowany i dopracowany pod względem wydajności. Jest to bez wątpienia jeden z najlepszych roguelike'ów, jakie pojawiły się w tym roku i jest absolutnie wart sprawdzenia, jeśli szukałeś czegoś innego do podrapania, co swędzi Hadesa.

Astral AscentAstral Ascent
09 Gamereactor Polska
9 / 10
+
Świetne uczucie i rozgrywka w dobrym tempie. Szerokie możliwości dostosowywania i tworzenia zestawów. Uderzające efekty wizualne. Najwyższa wydajność. Mnóstwo regrywalności.
-
Fabuła pozostawia trochę do życzenia.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

0
Astral AscentScore

Astral Ascent

RECENZJA. Przez Ben Lyons

Roguelike od Hibernian Workshop zadebiutował w pełnym składzie, ale czy warto odłożyć Hadesa lub Dead Cells, aby go sprawdzić?



Wczytywanie następnej zawartości