Wystarczyło zaledwie kilka minut rozgrywki, aby Astro Bot na niedawnym PlayStation State of Play tytułTeam Asobi stał się dla wielu prawdopodobnie najbardziej oczekiwanym tytułem PlayStation - a nawet ogólnie platformówką - w 2024 roku. Należę do tej grupy, dlatego nie mogłem się doczekać, aby zmierzyć się z Astro Bot na tegorocznym Summer Game Fest, aby posmakować, jak ulepsza i ulepsza formułę platformówki, do której ponad 55 milionów graczy miało dostęp od czasu, gdy Astro's Playroom zadebiutował jako towarzysz premiery PS5.
Prawdopodobnie nie musisz mi tego mówić, ale Astro Bot jest dokładnie tym, czego każdy mógłby chcieć. Jest kolorowy, żywy, pełen uroku i naprawdę przesuwa granice i granice tego, jak PS5 i kontroler DualSense są używane w sensie mechanicznym. Chociaż udało mi się rozegrać tylko 45 minut gry, był to więcej niż wystarczający czas, aby przejść przez kilka głównych poziomów, walczyć z bossem, spotkać kilka znanych postaci z PlayStation, a nawet spróbować swoich sił na kilku poziomach wyzwań, a sądząc po tym, co Team Asobi mówili mi po drodze, to wszystko to tylko wierzchołek góry lodowej.
Na potrzeby tej sesji przedpremierowej zostałem wrzucony głową w pierwszą galaktykę. Podobnie jak Astro's Playroom, oznaczało to początkowo wizytę w tropikalnym, słonecznym i piaszczystym świecie wypełnionym wodą i robotami odpoczywającymi na leżakach i wygrzewającymi się w upale. Podobnie jak jego poprzednik, Astro Bot ma tak intuicyjny i prosty zestaw elementów sterujących, że gra nie marnuje czasu na samouczek, a zamiast tego pozwala po prostu rozgryźć rzeczy na własną rękę, czy to uderzając wrogów, czy rozbijając skrzynie, aby znaleźć monety, skacząc i szybując za pomocą nóg Astro, Ciągnięcie i chwytanie przewodów, aby odkrywać sekrety i rozwiązywać zagadki, a nawet ogólnie zastanawiać się, co robić na poziomie i jak się do tego zabrać.
Zasadniczo głównym celem każdego poziomu Astro Bot jest dotarcie do flagi końcowej, ale jak każda szanująca się platformówka, oczekuje się również, że znajdziesz wiele botów na poziomie, które często utknęły w komicznych i dziwacznych sytuacjach. Może to być bot Ratchet przywiązany do drzewa lub inny bezimienny, mniej specyficzny dla PS bot wiszący na półce skalnej do końca życia. Aby uratować boty, wystarczy je uderzyć lub kopnąć, a katapultują się do Astro Dual Speeder gotowe do przeniesienia z powrotem na orbitę w bezpieczne miejsce.
Zanim przejdziemy dalej, warto wspomnieć, że cameo i crossovery PlayStation w Astro Bot wydają się wykorzystywać każdą możliwą dostępną ścieżkę. Widziałem bardziej oczekiwaną partię Ratchet i Rivet i Jaka, ale także postacie takie jak PaRappa Rappa. Spodziewaj się więc, że tym razem pojawią się szalone postacie.
Jeśli miałeś jakiekolwiek wątpliwości co do filozofii projektowania poziomów w Astro Bot, nie martw się, Team Asobi po raz kolejny to zrobił. Od pierwszej minuty do końca każdego poziomu, który miałem luksus testować, byłem przytłoczony uroczymi i uroczymi spotkaniami, postaciami i mechaniką rozgrywki, które wyróżniają się i pozostawiają uśmiech na twarzy, a wszystko to przy oszałamiającej i kolorowej grafice oraz świetnej, optymistycznej elektronicznej ścieżce dźwiękowej grającej w tle. Jeśli miałeś wizję tego, jak wyglądałoby więcej Astro, ta gra jest właśnie tym.
Ale tak czy inaczej, wróćmy do nowszych funkcji. Miałem okazję przetestować trzy główne poziomy, z których każdy był unikalny, ale w większości pasował do estetyki plaży, która wydawała się ukuć tę pierwszą galaktykę. Dopiero drugi poziom wyglądał na coś innego, ponieważ zamiast tego zabrał mnie w chmury, aby skakać między drapaczami chmur w budowie, podczas gdy gigantyczna małpa wpadła w szał, niszcząc wszystko na swojej drodze. Niezależnie od faktycznego motywu przewodniego każdego poziomu, te pierwsze trzy służyły również jako sposób na zapoznanie mnie z nowymi umiejętnościami. Pierwszym z nich był sposób, w jaki Astro mógł zassać powietrze, a następnie wznieść się w niebo, aby osiągnąć nowe wyżyny. Było to idealne rozwiązanie do dotarcia do obszarów, które pierwotnie uważano za poza granicami, a jednocześnie było genialne do szybkiego dotarcia na powierzchnię dowolnego zbiornika wodnego, w którym mogłeś zanurzyć się głęboko. Drugim był Bulldog Booster, plecak odrzutowy napędzany przez robopsa Barkstera, który pozwalał Astro przeskakiwać przez szczeliny oraz łamliwe ściany i skrzynie. Ostatnim z nich był Twin-Frog Gloves, który używał Adaptive Triggers jako sposobu na wyprowadzanie ataków wręcz z dystansu, a także do huśtania się nad lukami i katapultowania Astro na ogromne odległości poprzez chwytanie, ciągnięcie i rozciąganie ich do granic możliwości.
Twin-Frog Gloves wydawały się mieć najgłębszą mechaniczną głębię z tego, co miałem okazję przetestować, ale to prawdopodobnie dlatego, że posłużyły jako podstawa do pokonania i rozprawienia się z pierwszym poważnym bossem, robotem, noszącym rękawice bokserskie, nurkującą ośmiornicą o imieniu Mako Gato. Celem było użycie rękawic do zmiażdżenia rękawic Mako Gato, a następnie rzucenie Astro w jego głowę za pomocą mechaniki katapulty. To był świetny pokaz rozgrywki, a także wydawało się, że ma idealną równowagę między odrobiną wyzwań bez utraty uroku Astro i zabawy. Aha, a mówiąc o zabawie, po pokonaniu Mako Gato pojawił się pewien Ghost of Sparta i Boy, a para zachowywała się dokładnie tak, jak można by się tego spodziewać, mimo że teraz są uroczymi robotami.
Z około 80 poziomami do ukończenia w sześciu głównych galaktykach, co daje około 300 Bots do zapisania i różne dodatkowe przedmioty kolekcjonerskie do układania i tak dalej do znalezienia, Team Asobi wyraźnie ma o wiele więcej do pokazania i zaprezentowania graczom w tej uroczej platformówce. Wiem na pewno, że obejmuje to mniejsze, ale znacznie bardziej wymagające poziomy wyzwań, które wystawią twoje umiejętności Astro na próbę, ale jeśli chodzi o to, co jeszcze jest przygotowywane do wydania, będziemy musieli się tylko dowiedzieć 6 września . Tak czy inaczej, nie mógłbym być bardziej podekscytowany większą ilością Astro Bot i szczerze mówiąc, nadal wstydzę się PlayStation za to, że powiedział nam, że w 2024 roku nie będzie żadnych nowych premier first-party, ponieważ jeśli moja sesja praktyczna była czymś, do czego można by się przyczepić, Astro Bot chce zasiąść wśród najlepszych PlayStation.