"To jak Skyrim z bronią". Niesławny cytat z zhańbionej osobowości internetowej nadal wydaje się nawiedzać wiele dyskusji o grach. Tak więc, aby zaspokoić moje ego i odciągnąć rozmowę od bardzo dziwnego faceta, proponuję nowe porównanie Avowed oparte na Skyrim. "To jak Skyrim z dobrą walką." Widzisz? Dotarliśmy nawet do "To jak Skyrim z g-"
Choć może się wydawać, że jest to pochodna wszystkiego, co oferuje Avowed, to było najsilniejsze uczucie, jakie miałem podczas grania przez godzinę w nadchodzącą grę fantasy RPG od Obsidian. Demo rozgrywki skupiało się na jednym lochu i jednym zadaniu w nim. Jest kilka zagadek środowiskowych, mnóstwo wrogów do walki i mini-historia, którą możesz zakończyć na jeden z kilku sposobów. Klasyczne doświadczenie podobne do Skyrim, w którym twój towarzysz kuca, gdy tylko wejdziesz w ukrycie, i wygłasza dowcipne uwagi za każdym razem, gdy zza ważnego zakrętu.
Projekt lochu był w większości liniowy, ale mimo to zabawny. Było kilka miejsc, w których mogliśmy wysadzić dziurę w ścianie, aby znaleźć nową ścieżkę, lub naładować drzwi elektrycznością, aby uzyskać dodatkowe łupy, ale poza tym struktura była raczej okrągła, prowadząc cię z powrotem do zleceniodawcy zadania na początku, gdy wykonałeś swoje zadanie. W lochu musieliśmy odnaleźć fragment kości piszczelowej dawnego boga, aby udowodnić swoją wartość jego największemu fanowi. Było kilka zwrotów akcji, których nie będziemy zdradzać, w tym los zaginionego oddziału szabrowników i ogólny plan z fragmentem kości piszczelowej, ale wszystko to zakończyło się wyborem gracza. Wybory, które zaoferowano mi pod koniec zadania, były intrygujące, a na początku to, co wydawało mi się bardziej złą opcją, okazało się mieć cięższy moment narracyjny.
Trudno jest dokładnie określić, gdzie porównanie do Skyrim było dla mnie najmocniejsze. Kai jako towarzysz czuł się jak Lydia na sterydach, nie tylko ze względu na swoją zwiększoną obecność podczas zadania, ale także jego przydatność w walce. Być może największą pochwałą, jaką mogę złożyć na Avowed z mojego czasu spędzonego z tą grą, było to, że - po nieco chwiejnym początku - czułem się bardzo podobnie jak w moich początkach z piątą grą z serii Elder Scrolls. Wchodząc do jaskini lub lochu, nie wiedząc dokładnie, co na mnie czeka, ale wiedząc, że dostanę historię, którą zapamiętam.
Prawdopodobnie powinienem teraz przestać porównywać Avowed do gry sprzed 13 lat, ponieważ Obsidian zrobił bardzo dobrą współczesną grę RPG z wyglądu. Wierność wizualna może kosztować 60 klatek na sekundę na konsolach, ale świat gry wygląda absolutnie wspaniale. Od rozległych krajobrazów w oddali po drobne szczegóły tuż przed tobą, przy więcej niż kilku okazjach przyłapywałem się na tym, że bezczynnie rozglądałem się po otoczeniu, jakbym wygłaszał prezentację na E3. Jeśli miałbym poruszyć jedną kwestię negatywną na temat grafiki, to byłyby to modele postaci, gdzie postacie niebędące ludźmi mogą czasami wyglądać dość niesamowicie. Wydają się prawie zbyt realistyczne, jak człowiek, który ma na sobie cosplay, a nie jak prawdziwe stworzenie fantasy. Wrogowie nie cierpią z powodu tego problemu, ale przez pierwsze dziesięć minut miałem przerażenie za każdym razem, gdy Kai robił zbliżenie.
Grafika może być piękna, a narracja może być rozgałęziona, ale z filmów, które widzieliśmy do tej pory, i z rozgrywki, której doświadczyliśmy, jasno wynika, że głównym USP Avowed jest walka. Czerpiąc inspirację z gier Vermintide firmy Fatshark, Avowed pozwala ci na kierunkowe uniki podczas walki, tworząc szybsze tempo, gdy schylasz się przed zamachem wroga, zanim zanurkujesz z powrotem po jeden ze swoich. Duży pasek wytrzymałości u dołu ekranu jest używany, gdy atakujesz normalnie, sprintem lub unikiem, więc będziesz chciał mieć na niego oko, podobnie jak nieznośni wrogowie dystansowi, którzy lubią zajmować pionową pozycję w walce, ale poza tym walka przebiega naprawdę dobrze w Avowed. Szybsze tempo naprawdę pomaga w porównaniu z innymi grami RPG fantasy, a dzięki różnorodności konfiguracji, którą otrzymujesz, możesz szybko znaleźć satysfakcjonujący styl walki.
Na początku może to być trudniejsze, ponieważ masz wiele przycisków do naciśnięcia, ale byłem nieco zakłopotany, dlaczego postać po prostu nie miałaby być magiem w Avowed. W demie grałem trochę w to, co Obsidian nazwał Barbarzyńcą, ale władający magią wydawał się mieć znacznie lepszy zestaw narzędzi. Dzięki zaklęciom zasadniczo masz dostęp do rozwiązań wszystkich zagadek środowiskowych, podczas gdy inne kompilacje musiałyby zawierać określone przedmioty i chociaż możesz mieć więcej przycisków do naciśnięcia, sama ilość rzeczy, które możesz zrobić dzięki tym dodatkowym przyciskom, wydawała się coraz bardziej satysfakcjonująca, gdy opanowałem walkę. Być może były to po prostu moje osobiste preferencje i ograniczony czas spędzany z barbarzyńcą lub innymi konfiguracjami, ale z pewnością czułem, że magia ma większą siłę.
Niektóre żenujące linie dialogowe i brak początkowej ekscytacji sprawiły, że czułem się trochę roztrzęsiony, kiedy po raz pierwszy zacząłem Avowed, ale gdy gra mnie wciągnęła, nauczyłem się więcej o jej systemach i nabrałem pewności siebie w zrozumieniu, co to jest, moja ekscytacja na pełną premierę w przyszłym roku wzrosła. Natknąłem się na jeden lub dwa błędy wizualne, więc prawdopodobnie najlepiej Avowed spędza trochę dodatkowego czasu w piekarniku, ale z walką, która naprawdę śpiewa, w połączeniu z niezawodnym podejściem Obsidian do projektowania fabuły i zadań, czeka nas bardzo silne doświadczenie fantasy w tym tempie.