Baldur's Gate: Enhanced Edition oraz inne klasyczne gry RPG takie jak Planescape: Torment czy Neverwinter Nights ukażą się w tym roku na konsolach. W związku z tym spotkaliśmy się ze współzałożycielem Beamdog, Trentem Osterem, aby dowiedzieć się więcej o nadchodzących edycjach.
"To szansa na powrót, a niektóre z mechanik, które wykorzystywaliśmy w przeszłości, nadal mają sens w dzisiejszych czasach. Z drugiej strony mamy też rzeczy, które robiliśmy na Windowsie 95, a dziś zastanawiamy się: "O mój Boże, dlaczego w ogóle wpadliśmy na taki pomysł?"" - wyjaśnił.
"Kiedy Wrota Baldura zadebiutowały, komputery osobiste miewały po cztery megabajty pamięci, albo osiem, jeśli byłeś bogaty. Dzisiaj sam iPhone mieści 16 gigabajtów, więc optymalizacja pamięci nie ma już sensu, dlatego jest to jedna z największych zmian w Enhanced Edition - po prostu przebudowaliśmy cały system pamięci. Myślę, że w tym momencie prawdopodobnie stworzyliśmy jakieś 85% zupełnie nowego kodu."
Więcej informacji o tym, jak zespół zoptymalizował grę na konsole, znajdziecie w pełnym wywiadzie, który jest dostępny do obejrzenia poniżej.