Baldur's Gate III Patch 8 jest już dostępny, a wraz z całą masą zmian, poprawek błędów i nie tylko, daje nam aż dwanaście nowych podklas, którymi możemy się cieszyć, dając każdej głównej klasie jedną dodatkową opcję, jeśli chodzi o specjalizację. Jeśli chcesz stworzyć charyzmatycznego łotrzyka lub studiować gwiazdy jako druid, oto każda z podklas wraz z prostym przewodnikiem po tym, co robią najlepiej.
Zaczynając od najtwardszej i najwredniejszej klasy w okolicy, barbarzyńca otrzymuje podklasę skupioną wokół mocy żywiołów i rozmiarów olbrzymów. Urośniesz, gdy będziesz wściekły, a także zdobędziesz zdolność rzucania przedmiotami i ludźmi na większe odległości. Idealny, gdy trudny szef jest trochę za daleko od bezdennej otchłani, do której chcesz go wrzucić. Jeśli nie masz wolnych rąk, dodatkowa akcja Boots of the Giants pozwoli ci również kopnąć cel na dużą odległość. Co więcej, jeśli planujesz zostać w pakiecie imprezowym, zyskujesz zwiększoną nośność dzięki gigantycznym kieszeniom. Dzięki mocom żywiołów olbrzymów możesz również nasycać broń i rzucane ataki różnymi rodzajami obrażeń od żywiołów.
Jeśli uważasz, że Twój Bard po prostu nie jest wystarczająco wspaniały, teraz możesz nadać mu dodatkowy blask dzięki College of Glamour. Skupiając się w dużej mierze na czarowaniu zarówno sojuszników, jak i wrogów, podklasa College of Glamour może zapewnić tymczasowe HP sojusznikom, co sprawia, że wrogowie ryzykują oczarowanie, gdy ich zaatakują. Opończa Majestatu pozwala również temu bardowi dowodzić zaczarowanymi wrogami, zmuszając ich do ucieczki, upuszczania broni, kulenia się lub robienia czegokolwiek innego, co tylko zechcesz (oczywiście w granicach rozsądku i mechaniki gry).
Klerycy z Domeny Śmierci udowodnili, że nie byli tylko w fazie emo i całym sercem poddali się stylowi życia. Zajmują się nekromancją, z nowymi cantripami, takimi jak Toll the Dead, i dodatkowymi zaklęciami, które nadają im bardziej złowrogi i ostry klimat. Możesz także eksplodować ciała wrogów, aby zadać więcej obrażeń, i nasycić ataki bronią dodatkowymi obrażeniami nekrotycznymi, jeśli zdecydujesz się na bardziej skoncentrowaną na walce wręcz konfigurację Kleryka.
To jest dla dziewczyn z astronomii. Zamiast używać swojego dzikiego kształtu do zamieniania się w zwierzęta, możesz użyć jego ładunków, aby uzyskać określone formy gwiazd, które zapewniają bonusy. Smok daje ci minimalny rzut 10 punktów przy testach koncentracji, a także dodatkową akcję Oślepiającego Oddechu, Kielich zapewnia nową umiejętność używaną za każdym razem, gdy leczysz kogoś za pomocą miejsca na zaklęcie, a Łucznik pozwala ci strzelać do wrogów, aby zadać dodatkowe obrażenia z dodatkową akcją. Możesz także używać wszystkich swoich zaklęć w Gwiaździstej Formie, a te formy będą zyskiwać na mocy w miarę zdobywania kolejnych poziomów, co czyni je kuszącą alternatywą dla zwykłego stania się Owlbearem i miażdżenia wszystkich.
Podobnie jak Mistrz Bitwy, Tajemny Łucznik zapewnia wojownikom nowe ataki, które mogą dodawać dodatkowe obrażenia, wzmacniać ich i osłabiać wrogów. Od poziomu 3 będą mogli wybierać nowe sposoby na nasycenie twoich ataków dystansowych magią. Podkręcony Strzał pozwala ci również trafić innego wroga w zasięgu, nawet jeśli nie trafisz w celnego wroga. Tak jak zakrzywiona kula Wanteda, ale w scenerii fantasy. Dodano również kilka nowych animacji strzelania, ale w dużej mierze, podobnie jak w przypadku innych podklas wojowników, głównym celem jest po prostu uderzanie wrogów i uderzanie ich, dopóki nie zginą.
Skupiając całą energię widza MMA, który właśnie skończył dziewiąte piwo, Pijany Mistrz wierzy, że może pokonać każdego wroga, będąc całkowicie odpuchniętym. Jedyna różnica polega na tym, że podklasa Mnicha ma rację w tej kwestii. Picie alkoholu przywraca Ki Pijanemu Mistrzowi, a także może on uderzyć swoim alkoholem we wroga, sprawiając, że jest on niestabilny, podczas gdy Mnich zyskuje z kolei wzmocnienie. Kiedy wróg jest pijany, Pijany Mistrz zyskuje również dostęp do nowych ataków, które zadają zwiększone obrażenia jego nietrzeźwym celom.
Największy stróż prawa, jeśli kiedykolwiek istniał w świecie Dungeons & Dragons, Przysięga Korony Paladyn wierzy, że jedynymi zasadami, których warto przestrzegać, są zasady prawa i służą społeczeństwu i cywilizacji, a nie bogu czy patronowi. Boska Lojalność pozwala im przyjmować obrażenia od sojuszników i przywracać zdrowie, a Wyzwanie Czempiona sprawia, że wszyscy wrogowie chcą uderzyć ciebie, a nie twoich przyjaciół. Tylko upewnij się, że budujesz czołg, kiedy bierzesz udział w tej klasie. Do tej Przysięgi dołączono również trochę nowej wiedzy, a także nowe karcone od Rycerza Łamiącego Przysięgę, jeśli nie będziesz przestrzegać prawa i porządku.
Jeśli podoba ci się pomysł bycia otoczonym przez pszczoły lub duchy przypominające owady, to po pierwsze, obrzydliwe, a po drugie, prawdopodobnie spodoba ci się Strażnik roju. Trzy różne roje mogą cię otoczyć w bitwie. Legion Pszczół może atakować i zadawać obrażenia kłujące, odpychać wrogów lub teleportować cię w bezpieczne miejsce. Chmura Meduzy może zadawać obrażenia od błyskawic, razić wrogów i teleportować się. Nawałnica Ciem zadaje obrażenia psychiczne, może oślepiać wrogów i podobnie jak w przypadku innych, może się również teleportować. Jeśli nie do końca podobają Ci się Twoje pszczoły i chcesz je zamienić na, możesz zamienić rój na każdym poziomie.
Ahoj, kolego, jeśli nie lubisz skradać się w cieniu i zamiast tego chcesz być na czele walki, to brudne walki Swashbucklera zaoferują zupełnie inny sposób gry w Rogue. Rzucanie piaskiem w oczy wrogów ma szansę ich oślepić, a także możesz rozbroić wrogów, rzucając w nich własną bronią. Ponadto, jeśli zaatakujesz wroga, nie będzie on w stanie przyjąć na ciebie ataków okazyjnych, jeśli zdecydujesz, że tak naprawdę nie chcesz dymu.
Pamiętacie, jak rozmawialiśmy o tym, że Kleryk Domeny Śmierci jest najwyższym władcą krawędzi? Cóż, jedynym pretendentem do tego tytułu jest mroczny Czarodziej Magii Cienia, który czerpie swoją moc z Shadowfell. Dzięki możliwości unikania śmiertelnych obrażeń, zamiast tego spadając do 1 HP po osiągnięciu 0, a także możliwości teleportacji w słabym świetle lub ciemności, przywołania śmiertelnego psa cienia i widzenia nawet przez magiczną ciemność, ta podklasa to coś więcej niż tylko mnóstwo czarnego eyelinera i zatęchłych koszulek. Otrzymasz również kilka dodatkowych, pokręconych zaklęć, które możesz dodać do swojego Czarodzieja.
Czarnoksiężnik Hexblade, który również czerpie swoją moc z Shadowfell, skupia się na zabijaniu wrogów swoją przeklętą bronią, dzięki czemu może zamienić powalonych humanoidalnych wrogów w pokręcone istoty z Shadowfell. Twoje rozszerzone zaklęcia pomogą ci pozostać w walce i zadawać dodatkowe obrażenia, a gdy osiągniesz 10. poziom, masz nawet 50% szans na zniwelowanie każdego ataku reakcją. Prawie na pewno będziesz chciał połączyć to z Paktem Dobrodziejstwa Ostrzy na poziomie 3, aby mieć maksymalny potencjał do walki wręcz.
Czarodzieje walczący w zwarciu, kto by zgadł? Ponieważ prawie każda szkoła magii została już opisana w istniejących już podklasach czarodzieja, Larian odsunął się na bok tego, czego można by się spodziewać po czarodzieju, i dał nam Śpiewanie Ostrzy. Śpiewacy Ostrzy uzyskują dostęp do akcji Pieśni Ostrzy, co daje im premie do unikania, rzutów obronnych na kondycję i ataków wręcz. Jest też kilka fajnych animacji rzucania zaklęć, gdy czarodziej ma wyposażony miecz, co jest miłym akcentem.
Oczywiście nie omówiliśmy jeszcze wszystkich ulepszeń, które otrzymacie dzięki tym podklasom, ale mamy nadzieję, że z tej listy będziecie wiedzieć, na co się pakujecie, gdy wybierzecie podklasę dla swojego nowego Tava lub Durge'a. Który z nich wybierzesz?