Nic dziwnego, że Barbie Grety Gerwig zgarnia gotówkę, bijąc jedną płytę za drugą. To monumentalny sukces, który choć może nie uratował walczącego kina przed zniszczeniem, nie ma wątpliwości, że przywrócił kinomanów, którzy nie odwiedzili kina od lat.
Gdy nagłówki gazet i streaming zostały koronowane na nowego króla, większość ludzi była przekonana, że chodzenie do kina jest czymś, co należy zapisać w podręcznikach historii. Coś do powiedzenia wnukom. Kiedy kina zostały ponownie otwarte, biznes również był powolny. Tak naprawdę dopiero Top Gun: Maverick sprawy naprawdę się odwróciły i od tego czasu branża powoli, ale pewnie się ustabilizowała. Jednak pomimo wielkiego sukcesu, wiele osób nadal pozostawało w domu, ale teraz okazuje się, że Barbie przyciągnął część tej publiczności.
Według The Quorum, amerykańskiego serwisu śledzącego filmy, który przeprowadził wywiady z 1 800 kinomanami, aż 22% to osoby, które nie były w kinie od czasu wybuchu pandemii lub nawet pamiętają, kiedy ostatnio były w kinie. Oznacza to, że inne postpandemiczne hity kinowe, takie jak Top Gun: Maverick, Avatar: The Way of Water i The Super Mario Bros. Movie nie sprawiły, że ci ludzie chcą rozstać się ze swoją wygodną kanapą za bilet.
Opierając się na tych liczbach całkowitej liczby sprzedanych biletów, oznacza to, że około dziewięciu milionów Amerykanów wróciło do kina tylko z Barbie. 40% respondentów twierdzi również, że film sprawił, że przypomnieli sobie, jak bardzo kochali chodzić do kina i zaczną częściej chodzić. 45% chciałoby kontynuować, ale cena odstrasza. 15% twierdzi, że potrzeba filmu takiego jak Barbie, aby ponownie pojechać.
Być może Barbie jest filmem, który zapewni, że następne pokolenie będzie miało kino, do którego może pójść. Przyszłe pokolenie, które może również kontynuować dziedzictwo Barbie, jak People donosi, że Nameberry, strona z imionami dla dzieci, odnotowała 603% wzrost wyszukiwań imienia Barbie i 293% dla Kena od czasu wydania pierwszego zwiastuna w kwietniu.