David Gaider, były scenarzysta Dragon Age aż do premiery Inkwizycji, wyjawił, że zespoły pracujące nad Dragon Age i Mass Effect pod kierownictwem BioWare nie były najlepszymi przyjaciółmi, przynajmniej gdy on był w firmie.
"Widzisz, rzeczą, którą musisz wiedzieć o BioWare, jest to, że przez długi czas były to w zasadzie dwa zespoły pod jednym dachem: zespół Dragon Age i zespół Mass Effect Gaider wyjaśnił to w długiej serii postów na Bluesky, wyjaśniając swoją decyzję o odejściu z BioWare. "I nie dogadywali się. Firma zdawała sobie sprawę z tarć, a próby ich naprawienia trwały od lat, głównie poprzez częstsze przetasowania kadrowe między zespołami.
Po pewnym zmęczeniu po premierze Dragon Age: Inkwizycja, Gaider został przeniesiony do zespołu pracującego nad Projektem Dylan, który stał się Anthem, gdzie otrzymał zadanie zmiany klimatu uniwersum sci-fi na bardziej skłaniające się ku fantasy.
W odpowiedzi na komentarz, Gaider wyjaśnił również, że istnieje nawet pewne preferencyjne traktowanie między zespołami Mass Effect i Dragon Age. "EA *zawsze* preferowało Mass Effect, prosto w górę" – napisał. "Bardziej podobało się to ich zespołowi marketingowemu. Był nowoczesny. To miało działanie. Nigdy do końca nie wiedzieli, co zrobić z DA, a za każdym razem, gdy DA przewyższał ME, ME dostawało wymówki. Jeśli o mnie chodzi, to od czasu DA Origins zawsze byłem po prostu nieśmiały.
Fani Dragon Age prawdopodobnie nie będą zadowoleni z tej ostatniej części, zwłaszcza że Dragon Age: The Veilguard nie spełnił oczekiwań EA. Minęło jednak dużo czasu, odkąd Gaider pracował w BioWare, więc być może od tego czasu oba zespoły nauczyły się całować i godzić.