Polski
Gamereactor
artykuły
Call of Duty: Black Ops 6

Call of Duty: Warzone powraca

Po okropnym okresie dla niegdyś popularnej dojnej krowy Actisona, Raven ponownie naprawił sytuację i po pięciomiesięcznym bojkocie Hegevall powrócił...

HQ

Nadszedł czas, aby menedżerowie franczyzy Activision zdali sobie sprawę z tego, co my, gracze, próbujemy im powiedzieć od lat: Warzone musi zostać uwolnione od corocznych wydań Call of Duty, a gra musi pozostać w Raven Software, a nie być rzucana między studiami, które wydają się nie chcieć współpracować. Niech Warzone istnieje jako osobny produkt, z własną tożsamością, a Raven niech nadal nim rządzi przy wsparciu High Moon i Beenox.

Ponieważ po tym, jak Treyarch anulował Warzone w listopadzie zeszłego roku, minęło pięć miesięcy, a gra straciła 80% aktywnych, stałych graczy. Ponad 80% według wielu źródeł branżowych. Próbując tchnąć nowe życie w umierającą grę battle royale i spróbować zwabić z powrotem wszystkie miliony, które opuściły Warzone, przestały grać - Raven został przywrócony do władzy, a Beenox (który stworzył Al-Mazra i Vondel, dwie niesamowite mapy) miał za zadanie ulepszyć Werdańsk i nie tylko; mniej więcej wymazując wszystkie zmiany wprowadzone w listopadzie 2024 roku.

Call of Duty: Black Ops 6Call of Duty: Black Ops 6
Zapomnij o beznadziejnie brzydkiej grafice Treyarch Area 99, dzięki wczorajszej dużej aktualizacji Warzone wygląda tak, jak powinno - znowu.

Było oczywiste, choć nie powiedziane wprost, w "notatkach łatki" Activision do wczorajszej dużej aktualizacji, że chodziło o to, aby prawie całkowicie usunąć Omnimovement, przywrócić system łupów z unoszącymi się w powietrzu obiektami / bronią i możliwością strzelania z pistoletu 9 mm w powietrzu, w drodze na ziemię (z samolotu), ulepszyć park serwerów w Demonware za pomocą maszyn, które działają z częstotliwością wyższą niż 10-20 Hz i spróbować pozbyć się wręcz dziwaczna liczba oszustów, którzy okupowali Warzone na końcu. Oczywiście jest jeszcze za wcześnie, aby po jednej nocy stwierdzić, czy uda im się zwabić z powrotem większość zagubionych graczy, czy nie, ale nie lada wyczynem jest stwierdzenie po czterech godzinach gry, że Raven Software dokonało tutaj wielkich rzeczy - podobnie jak Beenox. Ponieważ po pięciu miesiącach beznadziejnych decyzji projektowych i kiepskiej wydajności w grze, Call of Duty: Warzone po raz kolejny wydaje się działającą, dopracowaną grą. Tak jak to miało miejsce we wrześniu 2024 roku. Tak jak to miało miejsce w maju 2020 roku.

To jest reklama:
Call of Duty: Black Ops 6Call of Duty: Black Ops 6
Werdańsk to bez wątpienia jedna z najlepszych map battle royale wszech czasów, a w 2025 roku jest lepsza niż kiedykolwiek.

Omnimovement został prawie całkowicie usunięty, co jest bardzo mile widzianym ulepszeniem, a ruch przypomina mi teraz bardziej mieszankę Modern Warfare III: Warzone i gry z 2020 roku, oryginału. Ślizganie się po ziemi wydaje się nieco inne niż we wszystkich poprzednich wersjach, ponieważ wydaje się, że występuje ściśnięte, krótkie opóźnienie w tym, jak twoja postać wykonuje swój "ślizg", co jest w porządku, jeśli o mnie chodzi. Moim skromnym zdaniem w sposobie, w jaki poruszałeś się w Warzone w latach 2019-2020, było trochę zbyt dużej płynności zręcznościowej, podczas gdy Warzone 2.0 było wyraźnie zbyt ciężkie i powolne dla wielu graczy. Omnimovement i sposób, w jaki gra była doświadczana od listopada zeszłego roku, jest jednak najgorszym uczuciem w grze w historii Call of Duty: Warzone, a to, że było to priorytetem dla Raven do naprawienia w ostatnich miesiącach, nie jest szczególnie trudne do zrozumienia.

Call of Duty: Black Ops 6Call of Duty: Black Ops 6
OG-Gułag wrócił i jest dobrze, tylko dobrze.

Co więcej, grafika wróciła do miejsca, w którym była zeszłego lata. Gra znów wygląda świetnie. Absurdalnie głęboka biblioteka zasobów Infinity Ward jest teraz w pełni wykorzystana, tekstury są w wysokiej rozdzielczości (gram na Playstation 5 Pro), oświetlenie jest fantastyczne, a problemy z odległością rysowania z antyaliasingiem i rozmytą widocznością z zasmarkanej mapy Treyarch Area 99 są wymazane. Dźwięk jest świetny, znowu - też. Niewiarygodnie lepiej niż w Black Ops 6: Warzone w listopadzie ubiegłego roku, kiedy Activision postanowiło wrócić do ery PS3 pod względem dźwięku, a także skorzystało z okazji, aby sprzedać lepszy dźwięk w grze za prawdziwe pieniądze w grze, która nie działała. Wszystko to zostało naprawione i twierdzę, że akustyka i kierunkowa część dźwiękowa są tutaj lepsze niż kiedykolwiek w Warzone.

To jest reklama:
Call of Duty: Black Ops 6Call of Duty: Black Ops 6
Dźwięk jest również stały, co oznacza dobrą akustykę i kierunkowe systemy dźwiękowe, które działają, a nie wszystkie efekty dźwiękowe ułożone jeden na drugim.

A co z Werdańskiem? Beenox przebudował klasyczną mapę z 2019 roku w nowej wersji wewnętrznego silnika gry IW Infinity Ward i wykonał tutaj świetną robotę. Powstrzymali się od wprowadzenia wielu zmian w architekturze i strukturze (jak plotkowano w zeszłym roku), a zamiast tego pozostali wierni niezwykle popularnym oryginalnym, ale zaktualizowanym modelom z większą ilością szczegółów i ogólnie teksturami. Werdańsk nigdy nie wyglądał lepiej i już w pierwszej grze było widać, jak dobry jest ten monolit battle royale. W końcu Infinity Ward pierwotnie stworzyło tę klasyczną mapę, która wraz z Al-Mazrą jest najlepszą rzeczą, jaką Activision kiedykolwiek zrobiło, jeśli chodzi o mapy. Mam tylko nadzieję, że Werdańsk zostanie na zawsze, a Raven rozwiąże funkcję wyboru mapy, a także ponownie wstawi Al-Mazrę i Vondel.

Call of Duty: Black Ops 6Call of Duty: Black Ops 6
Wrażenia z gry są bardzo podobne do tych z Warzone 2019, ponownie z odrobiną Warzone 2.0.

Po pierwszej pełnej nocy w Werdańsku modlę się po cichu, aby Treyarch nie mógł już mieszać w garnku Warzone, nigdy, i że Activision zdaje sobie sprawę, że ta mechanika gry, ta kombinacja systemów gry, ten klimat gry i ta wersja Warzone jest tym, w co ludzie chcą grać. Za wszelką cenę pozwól Warzone żyć jako samodzielny produkt, niezwiązany z coroczną, numerowaną premierą Call of Duty i z przemyślanymi, dziwacznymi aktualizacjami już działającej gry, zamiast zastępować rzeczy, które lubią gracze, tylko ze względu na to.

Powiązane teksty

Call of Duty: Black Ops 6 Score

Call of Duty: Black Ops 6

RECENZJA. Przez Ben Lyons

Treyarch powraca i dostarczył pełną jakości odsłonę długotrwałej serii, gry, która zaangażuje zarówno fanów kampanii, trybu wieloosobowego, jak i zombie.



Wczytywanie następnej zawartości