Jak być może wywnioskowaliście z moich zapowiedzi Floatopii i Tavern Keeper, prawdopodobnie wiecie, że w trakcie Gamescomu zmierzyłem się z kilkoma przytulnymi grami. Zazwyczaj nie przepadam za przytulnymi grami, ale ponieważ dały mi one szansę na relaks w szybkim tempie zwykłego dnia na Gamescomie, nie mogę powiedzieć, że nie były mile widziane.
Oprócz grania w Deathsprint 66 miałem okazję zobaczyć, co jeszcze zamierza zrobić Sumo Newcastle, a jak powiedział reżyser gry Deathsprint 66, Andrew Williams, zdecydowanie wydaje się, że w studiu dzieje się sytuacja z Barbenheimerem. Z jednej strony masz najlepszy symulator wyścigów śmierci w Deathsprint 66, a z drugiej jedną z najsłodszych gier, jakie kiedykolwiek widzieliśmy w Critter Café.
Critter Café widzimy, jak ratujesz mityczne bestie przed anomaliami otwierającymi się w twoim cichym miasteczku, aby sprowadzić je do bezpiecznej przystani, a jednocześnie kazać im pracować na dziwną zmianę w twojej kawiarni. Warto zauważyć, że nie łapiesz tych stworzeń i nie zmuszasz ich do darmowej pracy. Kiedy nie są w pracy, zwierzaki żyją we własnym, przestronnym środowisku, w którym można się z nimi bawić, karmić i po prostu pozwolić im zająć się swoimi sprawami. Wyobraziłam sobie, że jest to najlepszy pokój socjalny i nie mogłam powstrzymać się od chichotu, gdy przywoływałam obrazy maleńkiego, podobnego do ptaka stworzenia z fasolą zamiast oczu, zaciągającego się papierosem, odliczającego minuty do powrotu na zmianę i rozmawiającego o wakacjach na Korfu.
Kiedy twoje zwierzaki nie odpoczywają same, możesz je znaleźć w jednym z dwóch miejsc. Albo anomalia, albo wyspa. Zajmijmy się najpierw anomaliami. W tym miejscu Critter Café staje się bardziej przygodową łamigłówką, ponieważ otrzymasz prosty, ale zabawny zestaw przeszkód do pokonania za pomocą dostępnych narzędzi. Tak jak na początku gry, dostaliśmy młotek, za pomocą którego mogliśmy rozbijać kryształy i przesuwać skały na miejsce, co pozwoliło nam wyruszyć i wytropić nowe stworzenie. Zanim trafisz na anomalię, musisz ją znaleźć w przytulnym miasteczku, w którym znajduje się Twoja kawiarnia, co da Ci szansę na nieco lepsze poznanie otoczenia i wykorzystanie swojej kapryśnej animacji biegania.
Kierując się do kawiarni, twoje zwierzaki będą głównie wykorzystywane na specjalne wydarzenia. Niektóre grupy będą chciały wynająć kawiarnię na noc i będą miały określone wymagania dotyczące stworzenia, które chcą zobaczyć. Być może będą chcieli mieć długi ogon, paski lub określony kolor. Będziesz także musiał dopasować meble i wystrój do ich życzeń. Podczas naszej sesji mieliśmy grupę ludzi, którzy chcieli spędzić wieczór filmowy, więc ustawiliśmy półmisek popcornu i innych przekąsek, a także posortowaliśmy im zieloną sofę, której pragnęli. To proste, ale Critter Café nie chce wymagać zbyt wiele od swojego gracza, zamiast tego woli dać mu znacznie bardziej zdrowe spojrzenie na branżę hotelarską. Nie znajdziesz żadnych klientów stukających w zegarki lub stukających, ponieważ zapomniałeś o piątej stronie, którą dodali w swoim gigantycznym zamówieniu.
Kiedy prowadzisz kawiarnię w ciągu dnia, możesz nawet nie mieć pod ręką zwierzaka, a zamiast tego po prostu weźmiesz udział w jednej z kilku minigier, aby złapać kawałki ciasta, filiżanki herbaty i inne małe przekąski dla swoich klientów. Ponownie, chociaż masz limit czasu na załatwienie spraw, nie ma prawdziwej kary za radzenie sobie tylko z kilkoma klientami. Ponadto, jeśli zepsujesz jedną z minigier, znowu nie będziesz musiał stawić czoła trzęsącej się pięści klienta. Chodzi bardziej o nagradzanie pozytywów niż karanie za negatyw, co z pewnością wpisuje się w przytulną atmosferę Critter Café.
Zamiast po prostu opierać się na idei, co by było, gdyby kocie kawiarnie miały zamiast tego mityczne stworzenia, Critter Café ma wiele nóg, na których można stanąć. Jest to po części symulator życia, po części gra przygodowa, po części kolekcjoner stworzeń, a wszystkie te części łączą się w interesującą całość. Ciekawie będzie zobaczyć, jak wiele głębi rozwiną te mechaniki, gdy włożysz godziny w Critter Café, ale przez ten krótki czas, kiedy się z nią zabraliśmy, grała zgodnie z zamierzeniami. Zdrowe, przytulne i kapryśne.