Polski
Gamereactor
wiadomości
Deadlock

Deadlock przewodzi szarży boomu MOBA

Deweloperzy na całym świecie zauważają gwałtowny wzrost popularności.

HQ

Nie jest wielką tajemnicą, że branża gier czasami może wydawać się wyścigiem o skopiowanie pracy domowej dowolnej firmy, która zdobędzie uznanie fanów - zdarzyło się to już wcześniej w czasach chwały League of Legends i DOTA 2, prawdopodobnie nadal trwa z Fortnite i gatunkiem battle royale, ale wydaje się, że czas naprawdę może być płaskim kołem, ponieważ wydaje się, że gry MOBA po raz kolejny rosną na masie.

Powrót z zapomnienia i porażki nastąpił Gigantic, a Gigantic: Rampage Edition był właśnie dostępny za darmo na początku tego miesiąca w sklepie Epic Games (zwłaszcza ten autor dobrze się bawił grając w nią); Predecessor (MOBA zbudowana z kości Paragon ) doczekała się wydania 1.0; Smite 2 weszła w zamkniętą alfę i oczywiście Valve w końcu ujawniła Deadlock, która nadal zyskuje na popularności i gości ogromną liczbę graczy, mimo że nie została oficjalnie wydana.

Ale co tak naprawdę się tutaj dzieje i co twórcy gier wyciągają z tej sytuacji?

Deadlock

Alex Cantatore, producent wykonawczy Smite 2, uważa, że trend gier Soulslike przygotował graczy na większe wyzwania - i wspaniałe nagrody, co dobrze pasuje do gatunku.

Powiedział: "Często opisywałem gry MOBA jako soulslike wśród gatunków wieloosobowych - są naprawdę trudne. Będziesz dużo umierać, aby nauczyć się gry.

"To samo uczucie, które odczuwasz, gdy zdejmujesz Malenia ? Jakbyś został nagrodzony za dogłębne opanowanie gry? To jest uczucie, które towarzyszy wygraniu każdej gry w Smite 2.

"Teraz, gdy coraz więcej graczy rozumie, że opanowanie trudnej gry jest wspaniałym uczuciem, myślę, że więcej osób jest chętnych do podjęcia tej podróży".

Jeśli chodzi o wnioski na wynos, jest to trudne do przełknięcia, ale łatwo to dostrzec dla Cantatore, który powiedział: "Myślę, że oczekiwania graczy wciąż rosną i uważamy, że jedynym sposobem na ich spełnienie jest publiczne ujawnienie swojego nazwiska wcześniej, niż czujesz się z tym komfortowo, aby uzyskać informacje zwrotne na temat tego, co gracze myślą i czego chcą.

"Podczas ostatniego boomu na MOBA można było zobaczyć wiele świetnych gier, które tak naprawdę nie rozwinęły formuły, więc nie wyróżniały się na tle uznanych konkurentów - Smite przetrwały, ponieważ zapewniały idealną równowagę".

Deadlock

Jeśli chodzi o tych, którzy wciąż starają się ugruntować swoją pozycję na scenie MOBA, szczególnie podczas tego boomu, Robbie Singh, dyrektor generalny Predecessor dewelopera Omeda Studios zgadza się z drugą częścią myśli Cantatore - to nie jest powrót, który widzimy, to ewolucja.

Singh Powiedziała: "Naszym zdaniem, gry MOBA tak naprawdę nigdy nie zniknęły. Możliwe, że nowe pokolenie rolników dopiero teraz zdaje sobie sprawę, że istnieje również nowa generacja gier MOBA, które wyglądają i grają lepiej niż te, do których mogą być przyzwyczajeni.

"W dzisiejszych czasach powiedzielibyśmy, że aby odnieść sukces jako nowoczesna MOBA, potrzebujesz solidnych podstaw w postaci bohaterów i podstawowej mechaniki, ale chcemy też zrobić krok wstecz i spojrzeć poza sam gatunek".

Wygląda na to, że w jego słowach jest trochę prawdy: Gigantic, Predecessor, Smite 2 i oczywiście Deadlock odchodzą od tradycyjnej rozgrywki z widokiem z góry w grach MOBA na PC, zamiast tego pompując trochę akcji w gatunek z rozgrywką trzecioosobową (dzięki, PC Gamer).

Co sądzisz o tym trendzie w grach MOBA? Czy to chwilowa moda, czy na dłużej? Daj nam znać w komentarzach poniżej.

Deadlock

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości