W tamtym czasie zapowiedź nowej gry wideo w piłkę nożną była powiewem świeżego powietrza. UFL pojawił się na rynku jako alternatywa dla raczkującego projektu przekształcenia PES w darmową platformę eFootball (która w końcu nabiera dobrych kształtów) i jako próba reorganizacji tradycyjnego modelu FIFA w dużej corocznej premierze. W pełnej wersji UFL wylądował na konsolach PlayStation 5 i PS5 Pro oraz Xbox Series X/S kilka miesięcy temu, w grudniu 2024 roku, a komponent free-to-play sprawił, że wielu graczy chciało go wypróbować.
O nadchodzącej wersji na PC informowaliśmy już kilka miesięcy temu, ale teraz udało nam się porozmawiać z Alexandrem Bogomolskiy'm, szefem działu wydawniczego w Strikerz Inc., który wyjaśnił proces, przez który przechodzi tytuł, a co ważniejsze, jego nadchodzące pojawienie się na PC. "W tym tygodniu zamierzamy rozpocząć małą zamkniętą alfę na Steamie" – wyjaśnił Bogomolskiy o teście, który rozpoczął się kilka dni temu. "Ale wiesz, kiedy jest alfa, wkrótce będzie beta i miejmy nadzieję, że wkrótce udostępnimy grę każdemu entuzjasty komputerów PC".
Poprosiliśmy go o kilka szczegółów na temat wersji na PC, aby dowiedzieć się, czy będzie wiele zmian w porównaniu z wersją konsolową, a on potwierdził, że jest to w zasadzie to samo. "To nie wniesie niczego do rozgrywki, zawartości ani niczego innego. Jedyna różnica polega na tym, że gracze będą mieli opcje sterowania klawiaturą i myszą", chociaż ostrzegł, że sterowanie jest podobne do tych w innych grach piłkarskich.
Ponadto pan z firmy Strikerz Inc. wyjaśnił, na czym polega dedykowany system klastrów. "To sprawia, że korzystanie z jakichkolwiek kodów jest prawie niemożliwe, co jest bardzo ważne dla przyszłych graczy na PC". Ich celem jest sprawienie, aby gra była wygodna do grania online, a wykorzystanie klastrów jest przełomem, który służy również zminimalizowaniu opóźnień.
Na koniec Bogomolskiy przypomina o zmianach, które starają się wdrażać w każdej nowej wersji, kierując się filozofią ciągłego rozwoju. "Staramy się wypuszczać dużą aktualizację co sześć do ośmiu tygodni, aby poprawić wszystko, co ma związek ze sterowaniem, sztuczną inteligencją, logiką, animacjami... To jest droga do horyzontu, by z miesiąca na miesiąc stawać się coraz lepszym".
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tytule sportowym, możesz obejrzeć trzyczęściowy wywiad z lokalnymi napisami między tymi wierszami.