Po latach tworzenia gier i filmów dla innych, deweloper Dogubomb rozkoszuje się szansą stworzenia czegoś dla siebie, a to przychodzi w postaci tajemniczej nowej gry logicznej Blue Prince.
Ogólna fabuła Blue Prince polega na tym, że postać gracza otrzymała zadanie od niedawno zmarłego wujka odkrycia 46. pokoju w swoim 45-pokojowym domu.
Uderzająca wizualnie, nie jest to jednak kolejna pierwszoosobowa gra logiczna z eksploracją. Łącząc elementy gier strategicznych, a nawet planszowych, jest to odświeżające spojrzenie na gatunek, który wydawał się doskonały, ale niszowy wśród swoich odbiorców.
Ben Lyons, nasz redaktor naczelny Gamereactor UK, miał okazję porozmawiać z Dogumbomb Tonda Ros na temat Blue Prince na tegorocznym Gamescom w Cologne.
Ros Powiedziała: "Większość moich inspiracji to książki i gry planszowe, więc wiele mechanik jest w pewnym sensie opartych na mechanice szkicowania, którą można zobaczyć w Magic the Gathering, Agricola lub Notre Dame, niektórych z moich ulubionych gier planszowych i karcianych, w pewnym sensie połączonych z niektórymi rzeczami z niektórych z moich ulubionych książek. Jak Maze od Christopher Manson, co jest trochę jak eksploracja domu, który skrywa wiele tajemnic.
"Ale wiele elementów fabuły i puzzli jest w pewnym sensie przeplatanych w całej grze w sposób, który zachęca graczy do ich odnalezienia.
"A sposób, w jaki dom jest ustawiony, to kolejność, w jakiej gracze je znajdą, zwykle będzie inna".
Ros skomentował również unikalne podejście gry do rozwiązywania problemów, w którym strategia rozgrywki i umiejętność rozwiązywania zagadek są realnymi drogami postępu.
Powiedział: "Korzystając z elementów strategii, możesz ominąć łamigłówki, których nie możesz rozwiązać.
A jeśli nie lubisz rozwiązywać zagadek, możesz je całkowicie zignorować i po prostu skupić się na tych elementach strategii.
"Ale dla nowych graczy mechanika draftu i nie zabrnięcie w ślepy zaułek będą bardzo trudne.
Ale to jest coś, w czym możesz być dobry, a gra tak naprawdę nie trzyma cię za rękę w rozwijaniu tej umiejętności.
"Więc jeśli jesteś kiepski w strategii, gracz bardziej skoncentrowany na łamigłówkach może rozwiązywać łamigłówki, które dadzą mu przewagę, która tak naprawdę nie będzie musiała być tak dobra jak strategia.
"Wydaje mi się, że są dwie drogi zarówno dla miłośników strategii, jak i dla entuzjastów łamigłówek".
Pełny wywiad z Ros możecie obejrzeć tutaj, w którym rozmawiamy o jego ulubionych rzeczach w grze i skąd wziął się jej oszałamiający kierunek artystyczny.