Mikrotransakcje nadal mają swój paskudny i być może żadna statystyka nie pokazuje, jak bardzo są problematyczne, jak nowe potwierdzenie, że sami graczeDiablo 4 wydali na nie ponad 150 milionów dolarów.
W sumie Diablo 4 wygenerował ponad 1 miliard dolarów dla Blizzard, co stanowi około 15% jego całkowitych przychodów z mikrotransakcji. Wynika to z najwyższej jakości waluty w grze - platyny - przedmiotów kosmetycznych oraz przepustki bojowej w grze (coś, co wydaje się mieć każdy współczesny tytuł).
Oczywiście Diablo 4 nie obyło się bez sporych kontrowersji związanych z mikrotransakcjami, z zestawami zbroi za 28 USD, kontrowersyjnymi zbrojami dla koni, które można kupić tylko za Platynę, oraz pakietem Wyrok Ojca w cenie aż 65 USD. Mimo to całe zamieszanie najwyraźniej nie spowolniło biegu, być może FOMO jest po prostu zbyt silne.
Diablo 4 przygotowuje się obecnie do swojego pierwszego rozszerzenia - Vessel of Hatred - które ponownie wprowadza Mephisto do serii, a także wprowadza nową klasę zrodzonych duchów. W tej chwili nie jest jasne, ile mikrotransakcji zostanie osadzonych w zawartości DLC, ale założę się, że dużo.
Dane zostały pierwotnie zgłoszone przez Harrison Froeschke, Diablo 4's Senior Product Manager za pośrednictwem jego LinkedIn, chociaż wygląda na to, że zostały one usunięte (dzięki, Gamepressure).