Polski
Gamereactor
recenzje
Diablo IV

Diablo IV

Dobre i złe skupienie się na wyborze gracza i grze końcowej.

HQ

Fakt, że Diablo III nadal ma tak dużą i aktywną bazę graczy jedenaście lat po premierze, mówi wszystko o tym, jak wspaniałe jest Blizzard's fascynujące uniwersum, wciągająca rozgrywka i kuszący system łupów. Dodaj do tego ciągłe aktualizacje i sezony, a zrozumiałe jest, że niektórzy kwestionowali potrzebę płacenia za sequel. Cóż, po spędzeniu 80+ godzin z Diablo IV, mogę śmiało powiedzieć, że gra jest warta twoich pieniędzy.

Diablo IV

Od razu poczujesz tego smak, ponieważ gra zaczyna się od imponującego i intrygującego filmu, który pokazuje Blizzard's najlepsze zdjęcia i opowiadanie historii. Bardzo szczegółowe postacie i otoczenie, zdumiewający głos, muzyka budująca atmosferę i fantastyczna praca kamery sprawiają, że każdy moment wielkiej historii jest tak radosny, że łatwo jest spojrzeć poza to, jak przewidywalne i sztampowe są części tej przygody. Te niedociągnięcia są szczególnie powszechne w wielu zadaniach pobocznych, w których powody ich wykonywania są tak cienkie i nadużywane, że zapomnisz o nich przed zakończeniem rozmowy. Mimo to główna historia i jej wspaniałe przerywniki filmowe robią wystarczająco dużo, aby przynajmniej utrzymać mnie w ciekawości do samego końca. To, co naprawdę sprawiło, że wróciłem i sprawiło, że nie mogę się doczekać, aby zacząć od zera i spędzić 100+ więcej godzin z Diablo IV po wyczyszczeniu mojej przedpremierowej postaci, jest jednak rozgrywka.

HQ
To jest reklama:

Ponieważ Diablo IV bierze Diablo III's świetną walkę i czyni ją fantastyczną, dodając i zmieniając kilka rzeczy. Nie ma znaczenia, czy wybierzesz barbarzyńcę, druida, nekromantę, łotrzyka czy czarodziejkę, każda walka jest tak satysfakcjonująca. Pochodzi to od faceta, który nie lubi gier strategicznych czasu rzeczywistego lub podobnych tytułów, w których w zasadzie wybierasz cel i pozwalasz, aby akcja rozwijała się za pomocą jednego naciśnięcia przycisku. Robienie uników każdej klasie jest jednym z powodów, dla których tutaj jest inaczej. Oglądanie czasu odnowienia (lub ich, jeśli masz sprzęt, który daje ci dodatkowy) i wychodzenie z kłopotów podczas korzystania z ramek niezwyciężoności to prawdziwy dreszczyk emocji i wnosi jeszcze więcej głębi i opcji do każdej walki. To jednak nic w porównaniu z unikalnymi umiejętnościami i atutami każdej klasy i jasne jest, dlaczego deweloperzy spędzili tyle czasu na rozmowach o wyborze gracza i personalizacji przed premierą.

Ci z was, którzy grali w bety, wiedzą, o czym mówię. Niezależnie od tego, czy chodzi o to, że drzewko umiejętności każdej klasy ma szeroki wachlarz opcji dostosowanych do różnych stylów gry (i może być zmienione za niewielką ilość złota), możliwość wpisania tego, co chcesz do dowolnego sprzętu, zamiana często zmieniających grę aspektów legendarnej i unikalnej oferty sprzętu, jeszcze bardziej ulepszając się po osiągnięciu limitu poziomu dzięki Paragon i wiele więcej. Tak, wiem, że mieszam tutaj system sprzętu i łupów, ale to dlatego, że sprzęt i umiejętności są synergiczne w tak fantastyczny sposób.

Weźmy mojego jako przykład. Odniosłem wielki sukces, aktywując umiejętność, która nasyciła moje inne umiejętności lodem, a następnie używając ultimate, który sprawił, że padał deszcz strzał na dużym obszarze, podczas gdy ja podszedłem blisko i osobiście z moimi bliźniaczymi ostrzami. Działało to dobrze we wczesnych częściach gry - Całkowicie wymazałem prawie wszystko później, kiedy przeniosłem aspekt, który tworzył barierę wokół mnie, gdy uszkodziłem elitę na mój ulubiony łuk, miałem klejnoty zwiększające moje lodowe obrażenia na wielu elementach wyposażenia, odblokowane sloty, które obniżyły czas odnowienia mojego ostatecznego dzięki wykorzystaniu pewnych innych umiejętności w moim drzewku umiejętności i wprowadziłem kilka innych poprawek, które są łatwe i dość szybkie robić. Staje się to jeszcze bardziej zabawne po zakończeniu kampanii i rozpoczęciu gry końcowej.

HQ
To jest reklama:

Jak pokazuje wideo, o czym programiści mówili od lat, uczynienie gry końcowej różnorodną i zabawną było ważną częścią Diablo IV, a wynik to potwierdza. Wejście do wcześniej ukończonych lochów, które mogą mieć w zanadrzu nowe rodzaje wrogów i wyzwania w zależności od określonych kryteriów lub spersonalizowanych sigile, jest tak zabawne, gdy wiesz, że zwiększa to również szanse na zdobycie jeszcze lepszych łupów. Nawet podróżowanie między nimi może nagle doprowadzić do niezapomnianych chwil dzięki ogromnym bossom światowym, którzy wymagają współpracy z innymi graczami na całym świecie (nie krępuj się @ ja, jeśli uda ci się pokonać jednego na własną rękę) lub mniejszym solowym światem wypełniającym ekrany wrogami, aby sprawdzić swoje umiejętności. Przeżyłem wiele fascynujących, chwytających za serce momentów, które zakończyły się superpotężnymi łupami i miłymi wiadomościami od innych graczy. Do tego specjalny obszar PvP dla tych, którzy chcą naprawdę sprawdzić swoją siłę, a nie ma wątpliwości, że Diablo IV sprawi, że miliony graczy będą wracać przez wiele lat. Przynajmniej jeśli Blizzard naprawi, zmieni i doda kilka rzeczy.

Diablo IV

Mówię to, ponieważ zawsze dziwnie jest recenzować grę na żywo, a Diablo IV jest świetnym przykładem tego, dlaczego. Zacznijmy od rzeczy, które można naprawić, które rzekomo zostaną ulepszone za pomocą łatki Day 1. Walka z fajnie wyglądającymi wrogami i eksploracja pięknych środowisk nie jest tak zabawna, gdy zbyt często napotykasz zadania, które nie rozwijają się tak, jak powinny, zwłoki w kształcie litery T, tekstury wymagające czasu, aby w pełni się załadować, wrogowie zachowują się dziwnie i utknęli, lochy resetują się w momencie, gdy wychodzisz na zewnątrz, trochę mniej niż optymalnego interfejsu użytkownika, statystyki i wzmocnienia nie działają poprawnie, Spada liczba klatek na sekundę na PlayStation 5 i tym podobne. Każdy z osobna nie jest wielką rzeczą, ale wszystko razem naprawdę szkodzi doświadczeniu. Dobrą wiadomością jest to, że informacje o aktualizacji twierdzą, że wiele z tych problemów będzie przynajmniej mniej powszechnych, gdy dostaniesz w swoje ręce grę.

Wtedy kilka rzeczy łatka nie naprawi. Różnorodność jest ważną częścią tego rodzaju gier, więc oglądanie tego samego układu lochów w kółko jest wielkim rozczarowaniem. Chwalę się, że mam ponad 150 lochów w Diablo IV, Blizzard, ale to tylko śmieszne, gdy wchodzę do różnych lochów w różnych częściach strefy i kończę z dokładnie tym samym projektem. Co w tym zabawnego? Rozumiem, że jest to gra na żywo, w której najbardziej chętni z nas będą odwiedzać obszary w kółko, ale recykling irytującej ilości układów lochów od samego początku może nawet sprawić, że zwykli gracze wyłączą grę po kilku godzinach.

System łupów prawdopodobnie również zostanie dostosowany, biorąc pod uwagę, że 90% sprzętu, który znajdziesz, znajduje się co najmniej 5 poziomów niżej, co czyni go praktycznie bezużytecznym. Część gry, ponieważ sprawia, że jest jeszcze przyjemniejsza, gdy faktycznie dostajesz coś dobrego? Być może, ale tak duża różnica i zły stosunek po prostu mnie smuci, ponieważ zmusza mnie do przechodzenia obok tak wielu błyszczących rzeczy lub podróżowania tam iz powrotem do miasta, aby sprzedać lub zdemontować rzeczy.

Dla pełnej przejrzystości warto również zauważyć, że Blizzard nie dał nam dostępu do sklepu w okresie przeglądu, ale arkusz z cenami i innymi szczegółami, które otrzymaliśmy, sprawił, że wygląda na to, że firma dotrzymuje słowa, że nie ma tam żadnych szykan pay-to-win ani przepustki bojowej.

HQ

Niedociągnięcia, do których przyzwyczailiśmy się, gdy wszystko zostało powiedziane i zrobione, dlatego Diablo IV jest świetną, naprawdę przyjemną grą, w którą powinien zagrać każdy fan. Główna historia, podkreślona przez wspaniałe przerywniki filmowe i doskonałe aktorstwo głosowe, prowadzi Cię przez bardzo szczegółowy i fascynujący świat. Nie chodzi o to, że dostaniesz lub chcesz mieć dużo czasu, aby się nimi cieszyć, gdy walka ze wszystkim, od ogromnego stworzenia podobnego do smoka po hordy małych pająków z własną spersonalizowaną postacią lub z innymi graczami. Na początku może wydawać się odrobinę prosty i nieoryginalny, ale Diablo IV rozwija swoje imponujące skrzydła, gdy odblokowujesz więcej umiejętności, ulepszasz swoje statystyki i sprzęt, natrafiasz na nowe funkcje, które sprawią, że będziesz wracać, aby wypróbować nowe taktyki, sprawisz, że twoja postać będzie wyglądać fajniej i zobaczysz, że te liczby rosną.

08 Gamereactor Polska
8 / 10
+
Niesamowita prezentacja. Potężne i różnorodne umiejętności. Legendarny i unikalny sprzęt często zmienia zasady gry.
-
Lochy z recyklingu. Sporo problemów technicznych.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości