Opowiadanie historii w grach różni się od innych mediów. O ile nie stworzyłeś powieści wizualnej, w której po prostu pozwalasz graczowi przeklikać się przez historię stworzoną przez pisarza, będziesz musiał wziąć pod uwagę decyzję gracza.
W rozmowie z GameSpot (za pośrednictwem PC Gamer), Swen Vincke z Larian Studios opowiedział o tym, ile wysiłku wkłada się w stworzenie dobrej historii gry wideo. "Projektowanie narracji, pisanie dialogów, upewnianie się, że masz uwzględnione wszystkie permutacje, łuki w dłuższych okresach czasu w wielu grach, to wszystko są różne dyscypliny i wymagają specjalizacji, więc potrzebujesz ludzi, którzy są przyzwyczajeni do robienia tych rzeczy" – powiedział.
W szczególności Larian ma dość unikalne podejście, jeśli chodzi o to, jak bardzo pozwala graczowi bawić się jego historiami. "Jesteśmy firmą, która dużo iteruje i potrzebuje dużo historii, ponieważ kiedy grasz w nasze gry i decydujesz się coś zrobić, chcesz, aby twoja historia była kontynuowana. Ktoś musiał więc o tym pomyśleć.
Larian pracuje obecnie nad dwoma projektami, a aby pomóc w budowaniu narracji do tych gier, Vincke mówi, że buduje zespół opowiadający historie, który pomoże scenarzystom w budowaniu przyszłych światów i narracji.