Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes

Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes Podgląd - Obiecujący, ale nie do końca fascynujący

Mieliśmy okazję zagrać w pierwszą część nadchodzącej gry JRPG od Rabbit and Bear Studios.

HQ

Coraz trudniej jest mi jako graczowi ekscytować się nowymi i rozległymi grami JRPG. Po prostu nie ma wystarczająco dużo czasu, aby grać w gry takie jak Like a Dragon: Infinite Wealth, Persona 3 Reload, Final Fantasy VII: Rebirth, Unicorn Overlord, Dragon's Dogma 2, lista jest długa. To właśnie ten powód wywiera dużą presję na nadchodzące Rabbit and Bear Studios ' Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes, aby wyróżniać się na tle konkurencji. Miałem ostatnio okazję sprawdzić i zagrać w pierwszą część tej gry, gdzie byłem zachwycony, ale też nie do końca zachwycony.

HQ

Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes jest osadzony w podobnym świecie fantasy jak Octopath Traveler. Jest średniowieczny, ale nie szorstki, a jeśli już, to bardziej fantastyczny i magiczny. Są te same rodzaje konfliktów i wątków narracyjnych, których oczekujemy od tego typu scenerii, z konfliktami i walczącymi frakcjami, które dzielą świat, a także różnorodnymi unikalnie zaprojektowanymi i stylizowanymi postaciami, które wpływają na świat na wiele sposobów. Hundred Heroes to zupełnie wyjątkowa gra, ale jest też bardzo znana, zwłaszcza jeśli jesteś dość dobrze zorientowany w trendach i konfiguracji wielu JRPG.

Dotyczy to również stylu artystycznego i grafiki. Hundred Heroes ma tę piękną mieszankę bardziej realistycznej grafiki 2D-HD i postaci przypominających pikselowe sprite'y, a ponieważ ten styl odniósł sukces w grach takich jak Octopath, a nawet Live A Live, również wyróżnia się i wnosi wielki styl i urok do tego uniwersum.

To jest reklama:

Ale to, co odróżnia Hundred Heroes od innych, to głównie walka i grywalna lista postaci. Jak sama nazwa wskazuje, istnieje ponad 100 postaci do znalezienia i dodania do swojej drużyny, a to oznacza zarówno ogromną różnorodność w walce i strategii, ale także mega głębię w opowiadaniu historii, często zbyt dużą, jeśli w ogóle. Kiedy masz tak szeroką obsadę postaci do włączenia, może być trudno sprawić, by wyróżniały się i wydawały się ważne, a nawet w tej wersji podglądowej, w której około 10 postaci było dostępnych do znalezienia i przetestowania, zaczynałem czuć się nieco przytłoczony wyborami. Na szczęście walka jest dość prosta i ogranicza złożoność szerokiej kolekcji postaci.

Eiyuden Chronicle: Hundred HeroesEiyuden Chronicle: Hundred Heroes
Eiyuden Chronicle: Hundred HeroesEiyuden Chronicle: Hundred Heroes

W Hundred Heroes bitwy są turowe, ale zamiast poświęcać czas na zaplanowanie, jak i kiedy twoje postacie atakują jak w tradycyjnym RTS-ie, tutaj wybierasz wszystkie swoje polecenia, a następnie widzisz, jak wszystko rozgrywa się w jednym szybkim i szybkim ruchu zdefiniowanym przez oś czasu wydarzeń. Masz jednocześnie sześć postaci w swojej drużynie i wybierasz, co chcesz, aby każda postać zrobiła na początku tury, a następnie pozwalasz, aby wszystko rozegrało się w ciągu kilku sekund. Ten styl promuje szybką i płynną akcję, a kiedy połączysz go ze specjalnymi atakami i umiejętnościami, z których niektóre zależą od relacji, które rozwijają twoje postacie, oraz unikalnymi sztuczkami bojowymi (na przykład osłona, za którą można się schować lub specjalne ataki w potyczkach z bossami - jednym z nich jest umowa typu walnij kreta), możesz zobaczyć, że walka została dostrojona, aby działała całkiem dobrze. Czasami może to być jednak trochę nudne, w tym w starciach z bossami, gdzie nie widzisz, jak dobrze sobie radzisz, ponieważ brak pasków zdrowia i informacji sprawia, że czujesz się, jakbyś stąpał po wodzie. Mimo to uważam, że bitwy mają więcej pozytywów niż negatywów.

To jest reklama:

Tak samo jest w przypadku narracji. Z jednej strony są ciekawe elementy i wątki do naśladowania, ale jednocześnie szybsze tempo walki nie jest tutaj przełożone. Co kilka minut twoje postępy będą wstrzymywane, aby zaprezentować rozmowę w stylu kinowym i chociaż mogę docenić w pełni udźwiękowione dialogi, ciągłe przerwy często sprawiają, że historia tej gry wydaje się bardziej uciążliwa. Biorąc pod uwagę, że w prawie każdym przypadku pojawiają się bity dialogowe w postaci ściany dialogowej przypominającej media społecznościowe w prawym dolnym rogu interfejsu, musisz się zastanowić, dlaczego jest tak wiele częstych przerw w rozgrywce, aby zbadać przeciętne i średnie fragmenty narracji.

HQ

Można również powiedzieć, że szeroka i czysta skala, którą Hundred Heroes chce zaoferować, wpłynęła na zawiłości i złożoność po drodze. Lochy nie są zbyt ekscytujące do eksploracji, z ograniczonymi i dość przewidywalnymi dodatkowymi ścieżkami do naśladowania, które zwykle prowadzą tylko do skrzyni, z którą można wejść w interakcję w celu uzyskania nagrody. Miasta i miasteczka są podobne również pod tym względem, z zaledwie kilkoma dodatkowymi miejscami do zwiedzania. Nie masz tego samego pragnienia, aby ciągle zaglądać za zasłonę, zbaczać z utartych ścieżek lub wchodzić do każdych drzwi, które znajdziesz. Doceniam pomysł, że mapa świata jest światem (podobnym do tego, co zostało ostatnio zaoferowane w Tiny Tina's Wonderlands ), w którym możesz fizycznie i swobodnie eksplorować i szybko podróżować między lochami i miastami i tak dalej, ale ta mapa też nie jest dokładnie wypełniona szczegółami i nie skłania mnie do eksploracji wykraczającej poza podstawowe cele.

Jak dotąd, z tego, co widziałem w Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes, nie jestem jeszcze mocno przekonany do gry. Jasne, jest wiele elementów, które robią na mnie wrażenie i przypominają Suikoden, ale jednocześnie jest kilka obszarów i miejsc, które tracą moją uwagę i sprawiają, że chcę więcej. Na razie nie jestem pewien, czy ta gra odciągnie mnie od niektórych innych obecnie dostępnych projektów JRPG, ale to nie zmienia faktu, że jeśli żyjesz i oddychasz tym gatunkiem gier, bez wątpienia znajdziesz coś do docenienia w tym nadchodzącym tytule.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości