Bethesda wykonała niesamowitą robotę, skutecznie ratując Fallout 76 i przekształcając grę, która miała bardzo kłopotliwy debiut, w projekt z milionami aktywnych graczy, którzy często wracają do Wasteland, aby wykonać niektóre zadania i ogólnie sprawiać kłopoty.
Ale utrzymanie zainteresowania fanów jest wyzwaniem samym w sobie. Chociaż w przeszłości pojawiło się wiele rozszerzeń, a jeszcze więcej nadejdzie, jedną z funkcji, którą Bethesda będzie ostatecznie eksplorować, jest grywalna klasa Ghoul. Zostanie to uruchomione na początku 2025 roku i będzie pierwszą serią dla Fallout, więc w związku z tym, jak Bethesda zamierza wdrożyć ją w znaczący sposób?
Niedawno rozmawialiśmy z dyrektorem kreatywnym Jonathanem Rushem, który opowiedział nam o tym, jak Ghouls są projektowane i balansowane dla Fallout 76.
— Tak, więc Ghuls był... Rozmawialiśmy o grywalnych ghulach już od dłuższego czasu i szukaliśmy okazji, aby uczynić z nich naprawdę znaczący wybór w rozgrywce, a nie tylko zmianę wizualną. Więc... Tam, gdzie zauważyliśmy opinie graczy i trendy wśród graczy, wydawało się, że to naprawdę dobry moment, aby wprowadzić opcję dla naszych późniejszych graczy, jedynym wymogiem bycia ghulem jest to, że musisz mieć poziom 50 lub wyższy. A więc sprowadziliśmy ghule i stworzyliśmy alternatywny sposób na grę w końcowej fazie gry.
"Jedną z głównych rzeczy, która odróżnia ghula od człowieka, jest to, że promieniowanie nie ma na niego negatywnego wpływu. W rzeczywistości im to pomaga. Na przykład, jeśli jestem ghulem i odniosłem obrażenia i zacznę nabierać trochę napromieniowanej wody, to faktycznie mnie to leczy, prawda? A jeśli znajdę inne źródła promieniowania, mogę je wchłonąć i wykorzystać na różne sposoby dzięki 32 nowym kartom profitów dla ghuli, które pojawią się wraz z aktualizacją. Ghule też nie... Nie odczuwają głodu i pragnienia. Nie mają miernika głodu i pragnienia, ale będą mieli miernik dzikości, na który muszą uważnie zwracać uwagę, co również może bardzo wypaczyć rozgrywkę.
"Więc kiedy masz postać, która jest całkowicie odporna na promieniowanie i nie musi już nosić pancerza wspomaganego, uwalnia to całą masę punktów atutów, które możesz wykorzystać na różne inne rzeczy, co samo w sobie jest nowym stylem gry. Ale gdy dodasz do tego 32 nowe karty profitów, otrzymasz dziesiątki nowych stylów gry. Ciekawie będzie zobaczyć, jak nasi gracze z nich skorzystają i jak zorientują się, jakie są wyraźne różnice między człowiekiem a ghulem i jak to wpływa na to, jak chcą radzić sobie z trudniejszymi wyzwaniami, takimi jak Lśniące Głębiny.
Pełny wywiad z Rush znajdziesz poniżej, aby dowiedzieć się, jak seria Fallout pomogła Fallout 76, a także co dalej z Wasteland Appalachów.