Polski
Gamereactor
recenzje
Hauntii

Hauntii

Moonloop Games zabiera nas w podróż poza życie do uderzająco animowanego, eterycznego świata.

HQ

Bacznie przyglądam się niezależnej grze przygodowej Hauntii od Moonloop Games, odkąd miałem okazję przetestować grę osobiście na Summer Game Fest w zeszłym roku. Zajęło mi to tylko kilka minut, zanim uderzająca scenografia i jazzowa ścieżka dźwiękowa wciągnęły mnie, ale ponieważ ten praktyczny okres był krótki, zawsze martwiłem się, czy podstawowa mechanika rozgrywki może zapewnić rozrywkę po wielu godzinach gry. I wydaje się, że ta obawa była uzasadniona.

Ponieważ spędziłem ostatnie kilka dni w świecie Hauntii i w miarę upływu godzin stało się dla mnie jasne, że Super Mario Odyssey system polowania na przedmioty kolekcjonerskie, wokół którego obraca się gra, z czasem słabnie. Do tego brak fascynującej narracji i kilka frustracji tu i ówdzie zaczynają przyćmiewać inne genialne elementy tego niezależnego projektu.

HQ

Idea Hauntii polega na tym, że wcielasz się w rolę ducha, który próbując wznieść się do niebios, musi zbadać tajemniczy świat, zbierając wspomnienia, a wszystko po to, aby móc przejść do zachwycającego i jasnego królestwa powyżej. Aby to zrobić, eksplorujesz różne lokacje, w których wykorzystujesz swoją zdolność do nawiedzania i zamieszkiwania obiektów i stworzeń, aby rozwiązywać zagadki środowiskowe i wyzwania, aby zdobywać przedmioty kolekcjonerskie w postaci gwiazd, które są używane w określonych punktach, aby ukończyć konstelacje na niebie, aby zdobyć stałe ulepszenia i odblokować możliwość podróżowania do nowych stref. Jak widać, podstawowe założenie leżące u podstaw Hauntii jest bardzo Super Mario Odyssey, ale na tym podobieństwa się kończą, ponieważ rozgrywka i styl graficzny są w praktyce bardzo różne.

To jest reklama:

System nawiedzeń jest prawdopodobnie najlepszym elementem rozgrywki Hauntii. Wskakując do różnych części otoczenia, możesz używać nowych umiejętności i ruchów, aby wchodzić w interakcje ze światem i eksplorować w sposób, który jest niemożliwy, gdy buty stąpają po ziemi. Możesz wchodzić na drzewa i potrząsać nimi, aby usunąć wszelkie uwięzione w gałęziach gadżety, nawiedzać wrogów, aby obrócić swoje umiejętności przeciwko przyjaciołom, wskakiwać w owady, aby wspinać się na drzewa i osiągać nowe wyżyny. Istnieje wiele sposobów na nawiedzanie świata i interakcję z nim, a Hauntii jest najlepszy, gdy pozwala podejść do łamigłówek według własnego uznania.

Problem polega na tym, że główna historia, która napędza twoją eksplorację, stara się cię wciągnąć. Brakuje jej wagi i znaczenia, a sposób, w jaki jest opowiadana i wyrażana, nie jest przekonująca. Zawsze wydaje się, że historia jest na wpół ważna, taka, która nie wymaga wiele uwagi, i podejrzewam, że wiele z tego wynika z faktu, że nie ma mówionego dialogu, a jedyny pisemny dialog jest popychany do przodu przez pola tekstowe, które pojawiają się, gdy wchodzisz w interakcję z innymi duchami, w większości. Opcjonalnie. Zasadniczo, musisz chcieć podążać za historią, odkrywając sposoby na dalsze składanie jej w całość, a nie będąc podstawowym atrybutem doświadczenia Hauntii.

HauntiiHauntii
Moonloop Games
HauntiiHauntii
Moonloop Games
To jest reklama:

Łamigłówki na świecie też są trochę trafione lub chybione. Niektóre są doskonałe i dają dużo frajdy do ukończenia, podczas gdy inne są powtarzalne i trochę męczące lub osadzone w grze w taki sposób, że prawdopodobnie przegapisz je kilka razy, zanim zdasz sobie sprawę, że kiedykolwiek były obecne, np. gdy przedmiot kolekcjonerski znajduje się na szczycie drzewa i znika z pola widzenia. Jest to po części problem ze sposobem, w jaki Hauntii jest wizualnie rozplanowany i animowany, ponieważ podczas gdy często monochromatyczna kolorystyka jest wizualną ucztą, w praktyce nawigacja może być koszmarem. Świat zlewa się ze sobą i może to być uciążliwe wizualizowanie głębi, znajdowanie rzeczy za innymi rzeczami, a nawet ogólne poruszanie się po każdej lokalizacji, ponieważ nie ma mapy regionu do naśladowania, a mapa świata nie jest zbyt przydatna do niczego innego niż śledzenie twoich przedmiotów kolekcjonerskich.

Perspektywa i trudność poruszania się po niej również wpływają na walkę, ponieważ może być trudno być precyzyjnym, gdy głębia jest trudna do dostrzeżenia i zarządzania. Odbiera to trochę żądła akcji, gdy czujesz, że walczysz ze sterowaniem, aby prawidłowo celować i ustawiać się pod odpowiednim kątem, ale na szczęście walka jest dość prosta i nie przytłaczająca, ponieważ Hauntii ma być przede wszystkim bardziej zrelaksowanym doświadczeniem. Ten zrelaksowany motyw oznacza, że tempo gry jest przez większość czasu nieco zbyt wolne, a coraz bardziej żmudna eksploracja i rozwiązywanie zagadek oraz problemy narracyjne również nie pomagają.

Hauntii
Moonloop Games
HauntiiHauntii
Moonloop Games

Jasne, eteryczna jazzowa ścieżka dźwiękowa świetnie się słucha i sprawia wrażenie idealnie zaprojektowanej, aby pasowała do tego świata gry, a fakt, że możesz dostosować Hauntii za pomocą różnych czapek i elementów garderoby, nadaje grze odrobinę osobowości. Nie mogę jednak oprzeć się wrażeniu, że Hauntii brakuje czegoś jeszcze, co wypełniłoby niektóre luki i pomogło oderwać wzrok od bardziej konfliktowych obszarów. Ta gra ma swój urok, można go poczuć podczas grania, ale nigdy nie wychodzi to w praktyce i chociaż widzę błyskotliwość w niektórych obszarach tego niezależnego projektu, nigdy nie udało mi się mnie wciągnąć po drodze. Tak czy inaczej, jeśli kochasz grafikę i projektowanie graficzne gier wideo, jest tu wiele do docenienia, ponieważ jest to w większości oszałamiające.

Moonloop Games
06 Gamereactor Polska
6 / 10
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

0
Hauntii Score

Hauntii

RECENZJA. Przez Ben Lyons

Moonloop Games zabiera nas w podróż poza życie do uderzająco animowanego, eterycznego świata.



Wczytywanie następnej zawartości