Formuła E chce przyciągnąć nowych obserwujących, zatrudniając internetowych celebrytów i influencerów podczas specjalnego wydarzenia w marcu, w tym Kun Agüero. Jest to bezprecedensowe wydarzenie dla Formuły E, zawodów stworzonych zaledwie dziesięć lat temu, z wykorzystaniem bolidów jednomiejscowych, podobnych do Formuły 1, ale wszystkie z nich są elektryczne.
To konkurs, który ma na celu popularyzację ruchu samochodów elektrycznych i pokazanie im jego zalet. W rzeczywistości te samochody elektryczne są w stanie przyspieszyć szybciej niż samochody Formuły 1, od 0 do 60 mil na godzinę (100 km/h) w 1,82 sekundy. Od 2020 roku FIA nadaje mu status mistrzostwa.
Kierownictwo Formuły E stwierdziło, że między ePrix w Yeda a (14/15 lutego) i Miami (12/13 kwietnia) była prawie dwumiesięczna przerwa. Zrobili cnotę z konieczności i stworzyli Evo Sessions, które odbędą się w dniach 5-6 marca na Miami International Autodrome.
W sumie będzie jedenastu influencerów, którzy przejdą intensywny program szkoleniowy, aby stać się kierowcami Formuły E. Każdy z nich zostanie sparowany z 11 zespołami Formuły E. Do tej pory ogłoszono sześciu influencerów: influencera Brooklyna Beckhama (syna Davida), byłego piłkarza Sergio "Kun" Agüero, aktora Emily w Paryżu Luciena Laviscounta, twórcę treści Cleo Abram, influencera Vinniego Hackera i konstruktorkę samochodów customowych Emelię Hartford. Łącznie mają 300 milionów obserwujących. Za kulisami zostanie nakręcony film dokumentalny.
Dyrektor generalny Formuły E, Jeff Dodds, broni tej strategii, ponieważ widzowie Formuły E to zazwyczaj cyfrowi tubylcy, więc "chodzi o zapewnienie rozrywki i zakulisowej narracji, wyjaśniającej, jak to jest przejść od zera, aby spróbować zostać kierowcą", jak czytamy w Motorsport.
"Nie umniejszając wiarygodności kierowców, zobaczysz, jak elitarni są ci kierowcy, gdy niektórzy z tych twórców próbują zrozumieć, jak prowadzić swój samochód". Kierowcy i influencerzy będą na zmianę zasiadać za kierownicą, a Dodds przewiduje różnice w czasach okrążeń od 20 do 30 sekund w porównaniu z zawodowymi kierowcami.
Sesje Evo będą transmitowane za darmo na różnych kanałach medialnych i będzie to wydarzenie czysto pokazowe, niesankcjonowane przez FIA. Ewentualne uszkodzenia samochodu również nie będą wliczane do limitu każdego zespołu w sezonie.