Muzyka jest ogromną częścią gier wideo, nie tylko w formie zapadającej w pamięć ścieżki dźwiękowej lub ścieżki dźwiękowej, która definiuje doświadczenie, ale także w sposób, w jaki muzyka jest wpleciona w doświadczenie i zmienia się w zależności od sytuacji, w której znajduje się gracz. W związku z tym niedawno spotkałem się z kompozytorem muzyki Ghost of Tsushima, Ilanem Eshkerim, aby wysłuchać jego przemyśleń na temat tego, jak bardzo różni się komponowanie ścieżki dźwiękowej i ścieżki dźwiękowej do gier wideo w porównaniu z pracą nad filmami i serialami telewizyjnymi.
Eshkeri wyjaśnił mi wszystkie wyzwania, które wiążą się z grami wideo, ale także wiele, wiele kreatywnych ścieżek, które otwierają, posuwając się nawet do stwierdzenia, że prawdopodobnie dopiero zarysowaliśmy powierzchnię tego, jak muzyka jest wykorzystywana w grach wideo.
"Jest jeden element, który jest taki sam, i jest inny, który jest bardzo różny" Zaczyna się Eshkeri. "Czysta kreatywność, fundamentalny, który jest najważniejszy, ale fundamentalny proces twórczy, niezależnie od tego, czy robisz film, telewizję, gry wideo, balet, operę, jak wszystko, co możesz sobie wyobrazić, teatr, opowiadasz historię, emocjonalną historię za pomocą muzyki, to jest praca. Musisz więc napisać melodię, która opisze sytuację emocjonalną. Zadanie związane z tym będzie takie samo niezależnie od formatu, w którym się znajdujesz.
"Następnie, wiecie, weźmy praktyczny przykład, jeśli pomyślicie o tym, no wiecie, jeśli piszecie temat Luke'a Skywalkera, czy Luke Skywalker, czy Gwiezdne Wojny były przedstawiane jako sztuka teatralna, czy gra wideo, film czy program telewizyjny, temat Luke'a Skywalkera zawsze będzie działał, ponieważ oddaje emocjonalny rdzeń. Prawy? Więc to jest praca, ta część pracy jest taka sama.
"Elementem, który się zmienia, jest medium, a medium jest interesujące, ponieważ nie pamiętam, kto powiedział: "Nie ma sztuki bez oporu ze strony medium". Wiesz, że jeśli masz małe płótno, cóż, wiesz... To zmienia rodzaj obrazu, który zamierzasz namalować, niż gdybyś miał gigantyczne płótno. I to prawda, prawda? Budżet wpływa na Twoją kreatywność. Czasami ograniczony budżet sprawia, że jesteś bardziej kreatywny. Jeśli pracujesz w teatrze, może uda ci się zmieścić tylko określoną liczbę muzyków, prawda? Jeśli piszesz taniec, to tancerze mogą tańczyć tylko w określonym tempie przez określony czas, zanim fizycznie nie będą już w stanie tego robić. Więc jesteś przez to ograniczony. Zawsze jest jakieś ograniczenie, ale też możliwość rozwoju.
"Różnica w grach wideo polega na tym, że możesz pisać na ten silnik, a silnik odtwarza muzykę w zależności od tego, co gracz robi z postacią. I tak wciąż, moim zdaniem... Te silniki odtwarzania wciąż się rozwijają, stają się coraz bardziej złożone, a my wciąż uczymy się dokładnie, jak pisać dla nich w najbardziej efektywny sposób.
I... i myślę, że to naprawdę ekscytujący obszar twórczy, w którym można się znaleźć".
Jak jeszcze Twoim zdaniem można wykorzystać muzykę w grach wideo? Aby dowiedzieć się więcej o komponowaniu, pracy nad Ghost of Tsushima i nadchodzącym PlayStation The Concert, sprawdź pełny wywiad z Eshkeri poniżej.