Live-service to szerokie pojęcie, które może obejmować wiele, ale jedną rzeczą, która łączy wszystkie gry pod tym szyldem, jest to, że utrzymanie w miarę trwałej i ciągłej bazy graczy ma kluczowe znaczenie.
Helldivers II odniosła ogromny sukces po wprowadzeniu na rynek w lutym. Na SteamDB osiągnął szczyt na poziomie 458 709 jednoczesnych graczy, a przez dwa miesiące liczba ta stale utrzymywała się powyżej 300 000. Jednak nie jest to już rzeczywistość. Od tego czasu trend poszedł tylko w jedną stronę - w dół, a w zeszłym tygodniu liczba graczy spadła do zaledwie 13 345. Jest to spadek o całe 97% w stosunku do szczytu, co powinno zaniepokoić twórcę gry, firmę Arrowhead.
W przeciwieństwie do tytułu typu live-service, takiego jak Destiny 2, który oprócz bieżących aktualizacji sezonowych działa również z dużymi corocznymi dodatkami, Arrowhead nie ogłosiło, że Helldivers II otrzyma tak duże rozszerzenia.
Jest oczywiście za wcześnie, aby spisać Helldivers II na straty w długich terminach, a wszystkie gry na żywo doświadczają przypływów i odpływów, ale wydaje się, że bardziej statyczne podejście Arrowhead do dodawania nowej zawartości może nie być całkowicie optymalne.