Krążyły pogłoski o potencjalnej trzeciej odsłonie serii platformówek 2.5D Little Nightmares, co było bardziej niż oczekiwano, biorąc pod uwagę świetne przyjęcie, jakie dwie pierwsze gry Tarsier Studios otrzymały odpowiednio w 2017 i 2021 roku. Tak mało dziwi fakt, że trzecia gra jest w drodze. Bardziej szokujący zwrot akcji pojawia się w postaci studia i podejścia do projektu. Bandai Namco nie postawiło na czele swoich oryginalnych szwedzkich twórców, ale brytyjskich Supermassive Games na ich miejsce. I nie jest to już solowa przygoda, ponieważ została zaprojektowana przede wszystkim jako tytuł kooperacyjny.
Oczywiście Supermassive nie są nowe w serii ani gatunku. W rzeczywistości przenieśli LN2 zarówno na obecną generację, jak i nieszczęsną Stadię w jej Enhanced Edition i oczywiście są dość dobrze znani ze swojego filmowego podejścia do horrorów z Until Dawn lub antologią Dark Pictures. Moja pierwsza myśl brzmiała: och, to będzie interesujące jako nowe podejście zarówno dla franczyzy, jak i dla studia, które tradycyjnie przedstawiało horror w zupełnie inny sposób.
Ale nie martw się, fani oryginałów, ponieważ nadal będzie to platformówka logiczna 2.5D pełna ekscytujących momentów, przerażających scenariuszy i napiętych sekwencji pościgów. Poza tym naturalnie, z wyglądu, ogromni wrogowie sprawiają, że czujesz się jeszcze mniej.
Zwiastun pokazuje więcej środowisk i mechanik, ale sekcja rozgrywki, której byliśmy świadkami, skupiała się na jednym pokrytym piaskiem obszarze, który już wydawał się całkiem świeży w porównaniu z oryginałami. Wraz z różnicą w środowisku, część miała na celu zaprezentowanie nowych bohaterów w akcji kooperacyjnej.
Mówiąc o tym pierwszym, zakurzonym miejscem było Necropolis, poziom, z którego para musiała uciec jako pozornie jeden z ich koszmarów i część nadrzędnego świata Nowhere. Początkowo pusty i pustynny pośród burzy piaskowej, wkrótce przedstawia bohaterom ogromną ścianę podobną do piramid. A kiedy już zakradną się do środka, jest to mieszanka piaszczystej nawiedzonej wioski i obszaru zegarowego, w którym wiele wiatraków, trybików i mechanizmów działa w harmonii. Według słów twórców "miasto wiecznej energii i pewnej śmierci (...) było kiedyś zamieszkane przez Mieszkańców, teraz jest miastem duchów".
Jeśli chodzi o same postacie, zagramy jako Low i Alone, dzieci uwięzione w Spiral, "skupisku niepokojących miejsc", które w zasadzie są dystopijnymi krainami zbudowanymi na pokręconych urojeniach. Muszą współpracować, aby uciec "przed większym zagrożeniem się w cieniu".
Low nosi maskę ptaka i niebieską pelerynę i używa łuku do przecinania lin lub zestrzeliwania wrogów. Alone nosi hełm pilota i zielony kombinezon i używa klucza do łamania ścian... lub dokończyć latających wrogów, których Low wcześniej zdjął. To tylko przykład działań kooperacyjnych, których można się spodziewać, w tym naciskania płytek, przesuwania skrzyń, ciągnięcia desek, używania tyrolek, wspólnego skakania na włazie lub trzymania czegoś, podczas gdy druga postać wykonuje inną akcję.
Łamigłówki wydawały się proste i bezpośrednie na wczesnym poziomie, ale to, jak pomysłowe stają się w miarę rozwoju historii, z pewnością określi jakość produktu końcowego, biorąc pod uwagę, jak modne stały się ostatnio przygody w trybie współpracy.
Pod względem przerażającości wygląda na to, że ma też inny smak. W tej okolicy znajdziemy obrzydliwe latające owady, mumijskie łamliwe posągi, a przede wszystkim ciągłą obecność Monster Baby, ogromnego malucha zagrażającego parze z tła swoimi ogromnymi ramionami i ciekawskim widokiem jej zasilanego lampą prawego oka. Spowodowało to nowe sekwencje skradania się i skryptów w Catacombs, przy czym obaj dbali o to, aby nie zostać zauważonym. Jako miły akcent, w jednej z ostatnich części wykorzystali stare parasole jako prowizoryczne urządzenia szybujące, wykorzystując prądy powietrza, aby uniknąć szkód.
Co ciekawe, demo zakończyło się tym, że dzieci obudziły się w swoich łóżkach, po prostu nie szczęśliwie bezpieczne w domu, ale w okropnym miejscu przypominającym azyl, gdy czarny dym zamknął się wokół nich. Czy to wszystko było wcale nie taki koszmarem? Czy dzieje się to w ich prawdziwym świecie?
Jak wspomniano powyżej, łamigłówki dla 2 graczy stworzą lub zepsują całe doświadczenie, tym bardziej, gdy pamiętasz, że nie jest obowiązkowe granie w trybie współpracy, takim jak na przykład It Takes Two, ponieważ wersja AI drugiego gracza będzie ci towarzyszyć, jeśli zdecydujesz się grać solo. Poza tym będziemy obserwować na razie naturalnie wczesną animację, podczas gdy fizyka i oświetlenie wyglądały już dobrze.
Dowiedziałem się jeszcze więcej o grze i przeprowadziłem wywiad z jej twórcami na Gamescom, wywiad, który znajdziecie w całości poniżej, więc bądźcie czujni na Gamereactor, aby uzyskać dodatkowe informacje na temat Little Nightmares 3, który ukaże się na PlayStation, Xbox, Nintendo Switch i PC w 2024 roku.