Jest tak wiele dziwacznie drogich kierownic do wyścigów symulacyjnych, a my wszyscy, którzy byliśmy zaangażowani w to wspaniałe hobby przez ostatnie pięć lat, widzieliśmy, jak ceny całkowicie poszybowały w górę. Cube Control bardzo prosty (ale dobry) GT Pro V2 Zero kosztuje dziś około 700 funtów, podczas gdy na przykład przereklamowany Valo GT23 firmy Simucube kosztuje aż 870 funtów. Staje się to jeszcze bardziej szalone, jeśli spojrzymy na nowo wydany Moza Racing Lamborghini Squadra Corse Essenza SCV12, który kosztuje 1,300 funtów lub Bentley Pikes Peak GT3 firmy Fanatec za 1,670 funtów.
To powiedziawszy, cieszę się, że istnieją również naprawdę wysokiej jakości, dobrze przemyślane produkty budżetowe, które nie muszą wydawać się tanie lub złe. Fanatec CSL McLaren V3 (170 funtów) jest moim starym faworytem w segmencie budżetowym i teraz jest to również miejsce, w którym Logitech RS Track Wheel plus RS Wheel Hub, które razem kosztują odpowiednio 70 funtów i około 120 funtów. Tutaj otrzymujesz samą kierownicę i nowe rozszerzenie przycisków giganta sprzętowego, które zawiera łopatki zmiany biegów, które przykręcasz za kierownicą.
The Wheel Hub mieści 13 przycisków, dwa koła śrubowe i joystick oraz dwie łopatki zmiany biegów z tyłu, które są magnetyczne i wykonane w całości z metalu. Widziałem kilka recenzji wideo, w których doświadczeni sim-racerzy siedzą i analizują dotyk przycisków z przodu i mówią, że tak naprawdę nie dają one takich samych informacji zwrotnych, jak droższe kierownice z droższymi piastami przycisków, ale to dla mnie dziwne. Oczywiście jest różnica między dobrymi i złymi przyciskami, ale jednocześnie są to tylko przyciski, te same, które są na kontrolerze Xbox lub DualSense i tutaj czują się dobrze. To samo dotyczy pokręteł, które przekręcasz, na przykład ustawiasz balans hamulców lub "kontrolę trakcji" (w samej grze). Czują się dobrze i mają odpowiedni opór, a łopatki zmiany biegów też są genialne. Można narzekać na brak tutaj podwójnych łopatek do sterowania sprzęgłem w bolidzie F1, ale z drugiej strony jest to cecha, której po 20 latach sim-racingu ani razu nie używałem, więc dla mnie to nie jest problem, że nie muszę za nią dodatkowo płacić.
Jeśli chodzi o RS Track Wheel, ta sama pozytywna ocena ma zastosowanie we wszystkich dziedzinach. Podoba mi się rozmiar 29 centymetrów i bardzo podoba mi się tutaj przyczepność, która bardziej przypomina koło Formuły 1 niż cokolwiek innego, lub bardziej nowoczesny samochód GTWC. Podoba mi się design i to, że uchwyty są bardziej masywne w środkowej części, która wypełnia moje dłonie, a także uwielbiam materiał, z którego są wykonane. Logitech trafił tutaj w sedno z rodzajem gumy, której nigdy nie znalazłem na żadnej innej kierownicy do simracingu, a sam materiał szybko stał się moim ulubionym. Jest przyczepny, ale nie lepki, jest miękki, ale nie za miękki i łatwo go utrzymać w czystości i wycierać, nie martwiąc się, że materiał alcantara szybko się zużyje i stanie się sztywny lub brzydki.
Fakt, że tę kierownicę wraz z Wheel Hub można kupić za 190 funtów, wydaje mi się prawdziwym rabunkiem i nie mam problemu z nazwaniem najnowszego wysiłku Logitecha przebłyskiem geniuszu. W połączeniu z absolutnie genialną podstawą kierownicy DD11 G Pro jest to świetny wybór dla tych, którzy chcą przede wszystkim ścigać się samochodami GT/F1 w swoim sim-rigu.