Każdy z Was, kto rozpoczął swoją przygodę z Concordią w Mario & Luigi: Brothership mógł już wywnioskować, że ta gra RPG jest znacznie większym i bardziej złożonym doświadczeniem niż wiele innych gier z najbardziej kultową maskotką Nintendo. Chociaż jest wiele wysp do odkrycia, mnóstwo łupów do zdobycia, bossów do pokonania i znajome twarze do znalezienia po drodze, jest też kilka różnych przedmiotów kolekcjonerskich do zdobycia. Jednym z nich są tajemnicze i podstępne Grampy Turnips, które są mniej więcej tym, co sugeruje ich nazwa; rzepy, które są dziadkami, a w całej Concordii jest ich 18 do odkrycia. Aby więc upewnić się, że nie przegapisz żadnego, opracowaliśmy ten przydatny przewodnik.
Pierwszy Grampy Turnip, na który zwrócimy waszą uwagę, technicznie nie jest pierwszym, ale jest wyjątkowy, więc wrzucamy go tutaj. Znajduje się on w tym samym centrum, w którym znajduje się siedziba Bractwa, Shipshape Island. Aby go znaleźć, musisz odblokować ruch ślizgowy UFO Spin, ale jeśli już go masz, możesz udać się na tył wyspy, do obszaru, do którego dotrzesz po połączeniu nowych wysp, a następnie udać się w górę, skacząc po kilku półkach i znajdując się nad przepaścią. Użyj UFO Spin, aby usunąć lukę, a tuż za nią znajdziesz Grampy Turnip w ziemi.
Zwróć uwagę: Ten Grampy Turnip jest szczególny, ponieważ podaje ci liczbę innych Grampy Turnips, które pozostały ci do spotkania, a nawet wskazuje wyspy, na których możesz znaleźć te, które w przeciwnym razie mógłbyś przegapić. Będzie również rozdawał nagrody w oparciu o liczbę Grampy Turnips, które odkryjesz, z kamieniami milowymi i nagrodami wymienionymi poniżej.
Prawdziwy pierwszy Grampy Turnip znajduje się na Raynforst Island. Mniej więcej w połowie początkowej eksploracji wyspy pamiętaj, aby skręcić w lewo, gdy spotkasz sprzedawcę przed pękiem zwykłej rzepy. Wejdź na szczyt pobliskiego wzgórza, a Grampy Turnip będzie czekał na znalezienie.
Następny znajduje się na Twistee Island. Musisz ukończyć tę wyspę, połączyć ją z Shipshape, a następnie wrócić, aby znaleźć tę Grampy Turnip, ale jeśli to zrobisz, będzie to spacer po parku. Po powrocie na wyspę skręć w pierwszą w lewo w poprzek otwartych płatków, a na górnej ścieżce znajdziesz następny Grampy Turnip.
Następny znajduje się na Desolatt Island. W górnej części wyspy, przed jednym z drzwi, które prowadzą do piwnicy, znajdziesz cztery zakopane rzepy, z których Grampy Turnip znajduje się po lewej stronie.
Na tej wyspie znajduje się Grampy Turnip, ale będziesz potrzebować ulepszenia, aby do niego dotrzeć. Więc nie stresuj się, kontynuuj podążanie za główną narracją, aż odkryjesz Slippenglide Island i zdobędziesz ulepszenie Ball Blitz dla Bros. Ball. Kiedy to zrobisz, wróć do Allsand i do środkowej części wyspy, korzystając z rury. Cofnij się nieco w kierunku lądowiska, aż znajdziesz rampę opartą o pionową ścianę i przejdź do Ball Blitz w górę rampy, aby uzyskać dostęp do podwyższonego obszaru, na którym znajduje się Grampy Turnip.
Kiedy dotrzesz na tę wyspę, przejdź przez jej fabułę jak zwykle, aż w końcu zdobędziesz Spare Key. Gdy to zrobisz, zejdź pod ziemię i otwórz pierwsze zamknięte drzwi przed sobą. Grampy Turnip znajduje się w środku tego pokoju.
Gdy dotrzesz do Slippenglide Island, idź jak zwykle, aż znajdziesz tajną bazę badawczą i rozpakujesz łuk fabularny, który rozgrywa się wokół tej części wyspy. Gdy historia posunie się na tyle daleko, że oczekuje się, że ponownie połączysz Lighthouse, spójrz na prawo od tajnej bazy, aby znaleźć kilka klifów, które możesz wspiąć się na platformę, a następnie ostatecznie zeskoczyć na półkę, na której czeka Grampy Turnip.
Musisz ukończyć około połowy wyspy, zanim dotrzesz do tego Grampy Turnip. Po ukończeniu układanki z drzwiami przesuwnymi kontynuuj wzdłuż liniowej ścieżki, aż znajdziesz pęczek rzepy posadzonej w ziemi. Grampy Turnip będzie prawym górnym rzepem w pęczku.
Ten znajduje się na szczycie wzgórza przed wejściem do sali koncertowej. Warto na razie tego unikać i zamiast tego udać się na lewo od wyspy, aby zdobyć bilety potrzebne do wejścia do hali w pierwszej kolejności, a wszystko po to, aby zapobiec niepotrzebnemu cofaniu się. Kiedy już zdobędziesz bilety, udaj się na wzgórze, aż znajdziesz różnych sprzedawców stojących przed kępą rzepy. Grampy Turnip będzie lewą dolną rzepą w pęczku.
Pozostałe dziewięć Grampy Turnips czeka na ciebie tuż przed napisami końcowymi, na ostatniej wyspie w całym Mario & Luigi: Brothership, przerażającym Drzewie Soli. Ta wyspa nie jest odblokowana aż do samego końca; więc nawet nie próbuj go szukać, gdy zainstalujesz potężne ulepszenie Shipshape, które pozwala ci wskoczyć do niepołączonych strumieni (odkrywa to kilka dodatkowych wysepek). Kiedy dotrze do ostatniego, ostatniego lochu? Mówimy o tym, że nawet po pokonaniu Zokketa w jego fortecy, kiedy udajesz się do ostatniego bossa Reclusa, gdy daje o sobie znać. W tym ostatnim miejscu czeka na Was druga połowa Grampy Rzepy.
Gdy już zdobędziesz wszystkie wiązania do konewki, będziesz miał moc potrzebną do przebicia się przez korzenie drzewa Soli. Następnie możesz rzucić się do tego lochu i zacząć rozwiązywać jego żmudne pokoje jeden po drugim, umieszczając ogniste i lodowe kule w foyer. Rzepa Grampy czeka na Ciebie w pomieszczeniu w lewym górnym rogu (pomyśl o 10 na 12-godzinnym zegarze), do którego możesz uzyskać dostęp po umieszczeniu dwóch kul. Ich łamigłówki z huśtawką i balansowaniem przywodzą na myśl te na wyspie Rumbla, a po lewej stronie zobaczysz - jako wskazówkę, że na podłodze leżą cztery normalne rzepy - ścieżkę do sekretnego obszaru. Znajdziesz tam osiem rzep, a ostatnia z nich czeka na Ciebie, gdy ukończysz pomieszczenie, na północy, po rampach z Bros. Ball. Ponieważ górna z ośmiu jest złota, może dać ci ostateczną nagrodę bez wracania do Shipshape Island.