Nigdy tak naprawdę nie miałem cierpliwości do Metal Gear. Jestem typem gracza, który najpierw strzela, a potem zadaje pytania. To dlatego jestem doskonałym Guardian lub Vault Hunter. Tak więc, kiedy jestem proszony o powolne działanie, zbadanie otoczenia i zaplanowanie sposobu na metodyczne wyeliminowanie lub uniknięcie niebezpieczeństw, które stoją na mojej drodze, mam tendencję do błądzenia. Akcja w ukryciu nigdy nie była moją mocną stroną, ale to nie powstrzymało mnie przed rzuceniem z siebie wszystkiego w Metal Gear Solid Δ: Snake Eater podczas sesji przedpremierowej w Londynie kilka tygodni temu.
Dla tych, którzy nie wiedzą, jest to remake trzeciej (głównej) gry z serii skradanek akcji stworzonej przez Hideo Kojimę. Zabiera Naked Snake do rosyjskiej dżungli w celu wydostania zbiegłego i teraz schwytanego rosyjskiego naukowca z rąk KGB, a wszystko to w szczytowym okresie zimnej wojny. W części demonstracyjnej miałem okazję doświadczyć Virtuous Mission aż do that punktu na moście wiszącym. Ci, którzy grali w oryginalną grę, będą dobrze świadomi... Zasadniczo, miałem mnóstwo wiedzy i narracji wciśniętych mi do gardła poprzez przerywniki filmowe i radiową wymianę dialogów, zapoznałem się z różnymi postaciami, nauczyłem się podstawowej rozgrywki (po raz kolejny w radiowej wiadomości dialogowej...), a następnie musiałem wykorzystać większość tej wiedzy - jeśli można to tak nazwać - w akcji na kilku poziomach zajętych przez okrutne dzikie zwierzęta i śmiercionośnych żołnierzy wroga.
Celem było wykorzystanie ulepszonych elementów skradania się w tym remake'u, aby czołgać się i przekradać przez zarośla i zrujnowane budynki, aby uniknąć wrogów lub wyeliminować niczego niepodejrzewające zagrożenia bez alarmowania sojuszników. Ponieważ jest to bardzo tajna misja, Naked Snake nie ma do dyspozycji żadnych narzędzi poza pistoletem usypiającym z ograniczoną amunicją i nożem do butów. Tak więc, jeśli spodziewasz się, że załadujesz amunicję do karabinów szturmowych i będziesz biegać i strzelać przez dżunglę, będziesz srodze rozczarowany - a także będziesz chciał zagrać w niewłaściwą serię gier.
Jeśli jesteś dumny z tego, że pozostajesz szeptem na wietrze, cieniem w nocy, to Metal Gear Solid Δ: Snake Eater jest grą dla Ciebie. Konami wykorzystało nowoczesny projekt i mechanizmy rozgrywki, aby ulepszyć i ulepszyć się na prawie każdym froncie pod tym względem. Naked Snake może zmienić swój kamuflaż, aby lepiej pasował do różnych środowisk, możesz przełączać się między trzecią a pierwszą osobą, aby uzyskać lepszy widok na sytuację, korzystając z tak zwanego Intrusion View, wykorzystać korzyści płynące z wysoce złożonego i skutecznego dźwięku 3D na swoją korzyść, a wszystko to w świecie, który jest oszałamiająco szczegółowy i wypełniony zawiłościami do granic możliwości. Jest to remake w każdym tego słowa znaczeniu, ponieważ wziął ukochany oryginalny produkt i przeniósł go do współczesności, włączając i wykorzystując tak obfity wachlarz nowoczesnych mechanik i systemów rozgrywki. A dla tych, którzy zastanawiają się, co pozostało bez zmian, mam dobrą wiadomość do podzielenia się z wami.
Zwariowane dialogi i wściekle japońska akcja są tutaj i całkowicie zachowane. Snake wciąż spotyka wrogów, którzy potrafią władać żywiołami lub zachowywać się tak, jakby należeli do Final Fantasy i prawdopodobnie jeżdżą na motocyklu, niosąc Buster Sword. Dialog jest nadal głupi i pełen sprzeczności, a jego osobistym faworytem jest ten, w którym zespół dowiaduje się o swoich kryptonimach na wypadek, gdyby ich kanał komunikacji radiowej został naruszony tylko po to, aby Snake naciskać na kobietę Para-Medic o jej prawdziwe imię dwie minuty później... Nadal istnieją charakterystyczne momenty Metal Gear i elementy projektu, których wielu obawiałoby się, że zostały zaktualizowane lub rozwiązane w nowoczesnym remake'u i szczerze mówiąc, nie można zrobić nic innego, jak tylko oklaskiwać Konami za ich decyzję, aby pozostać tak autentycznym, jak to tylko możliwe.
To prawda, że jest kilka elementów, w których ten remake mógł i powinien był skorzystać z szansy, aby faktycznie zaktualizować i ulepszyć swoje podstawowe sposoby. Samouczki dla jednego są absolutnie odrażające, tak samo jak godzinny wykład jest żałosnym sposobem nauczania. Jest tu okazja do wprowadzenia mechaniki do gracza, pozwalając mu jednocześnie uporać się z pierwszą partią wrogów, w taki sam sposób, jak robi to większość współczesnych gier, ale zamiast tego rozgrywka jest upychana w środku minut i minut rozmów radiowych, w których nadzorujące postacie mówią Snake wspinać się po drabinach , "naciskając przycisk akcji" i tak dalej...
Na szczęście Konami włożyło wiele wysiłku w ulepszenie schematu sterowania dla Metal Gear Solid Δ: Snake Eater i to widać. Gra jest teraz zabawna i responsywna, a nie zbudowana w taki sposób, że nie jest jasne, czy ma być rozgrywana za pomocą drążka bojowego, pada kierunkowego czy kierownicy wyścigowej. To prawda, że starszy schemat sterowania był produktem swoich czasów i to samo można powiedzieć o tym pakiecie sterowania, w którym ruch i sterowanie kamerą znajdują się na przeciwległych drążkach analogowych, celowanie i strzelanie z dystansu wykorzystuje spusty, a reszta danych wejściowych jest podzielona między różne inne przyciski, które można znaleźć w nowoczesnym kontrolerze.
Tak więc, chociaż nie jestem wielkim fanem systemu samouczków i mam trochę miłości i nienawiści do dialogów, reszta tego remake'u wydaje się być absolutnie z najwyższej półki. Jest oszałamiający, działa dobrze i bez problemów przy 30 klatkach na sekundę na Quality Mode dzięki wolniejszemu tempu, jest przytłoczony szczegółami, ma aktualizacje w większości miejsc, w których tego potrzebuje, zachowuje obszary, które musiały zostać zachowane, a nawet ma kilka dodanych dodatkowych funkcji, które sprawiają, że jest trochę bardziej wciągający, takie jak obrażenia bitewne, które Snake przenosi przez całą resztę gry. Tak, jeśli zostaniesz postrzelony w ramię w pierwszej misji, Snake będzie nosił tę ranę postrzałową aż do napisów końcowych, ale na szczęście jest to głównie kosmetyczne i nie sprawi, że będziesz ciągle tracić zdrowie.
Jeśli grałeś w najnowszą zremasterowaną kolekcję i uważasz, że bardzo trudno jest cieszyć się grą w jej archaicznej formie, ten remake jest absolutnie jednym z tych, na które warto zwrócić uwagę i bez wątpienia będzie jedną z najlepszych gier, na które należy zwrócić uwagę, gdy w końcu nadejdzie.