Monolith Soft, producent gier wideo znany ostatnio z serii Xenoblade Chronicles na konsole Nintendo, został założony 1 października 1999 roku przez Tetsuyę Takahashiego (ze Square) z pomocą Masayi Nakamury (z Namco). To było 25 lat temu!
Monolith Soft opublikował nowy film prezentujący postacie ze swoich najlepszych znanych gier i otworzył specjalną stronę internetową, na której można zobaczyć grafiki z ich gier, a także wiadomość od Hirohide Sugiury, prezesa Monolith Soft i współzałożyciela wraz z Takahashi i Yasuyuki Honne.
Gwiazdy jej gier, zwłaszcza sagi Xenoblade Chronicles (która składa się z czterech gier, w tym Xenoblade Chronicles X na Wii U) spotykają się ponownie w tym specjalnym filmie.
"Było wiele zwrotów akcji, ale czuję, że wyniki stawiania czoła różnym problemom i pokonywania ich jeden po drugim doprowadziły do miejsca, w którym jesteśmy dzisiaj" – mówi Sugiura, który jest dumny z rozwoju studia: liczba pracowników znacznie wzrosła i ma teraz trzy bazy rozwojowe.
"Nigdy nie będziemy zadowoleni ze status quo i będziemy dążyć do osiągnięcia jeszcze wyższej jakości, aby historia naszej firmy mogła trwać przez 100, 200, a nawet 500 lat".
Na początku swojego istnienia studio wydało Xenosaga i Baten Kaitos dla Namco, a także kilka osobliwości, takich jak Disaster: Day of Crisis na Wii i Project X Zone dla Capcomu. Jej najważniejszym tytułem jest jednak Xenoblade Chronicles, które ugruntowało pozycję Monolith jako jednego z najsilniejszych współczesnych studiów JRPG.
Nintendo przejęło firmę w 2007 roku i stało się jednym z jej najcenniejszych aktywów, z nieprzerwaną produkcją gier. Najnowsza gra Monolith Soft to 2022 Xenoblade Chronicles 3 , ale studio pracowało również nad kilkoma grami pierwszej firmy Nintendo, w tym seriami Zelda, Animal Crossing i Splatoon. Obecnie pracują nad nową grą, której możemy spodziewać się na Nintendo Switch 2.