Monster Hunter: Wilds jest już dostępny i zawiera wiele nowych funkcji, które mają ułatwić grę. Jednak poradniki Monster Hunter: Wilds są nadal ważne, niezależnie od tego, czy jesteś nowicjuszem, czy weteranem, ponieważ istnieją pewne mechaniki, które nie są do końca wyjaśnione, a które wykraczają poza (dość łatwą) kampanię, którą możesz ukończyć w mniej niż 15 godzin.
Tutaj wybrałem 10 porad i trików, które chciałbym znać przed rozpoczęciem mojej przygody w Monster Hunter: Wilds.
Główna kampania Monster Hunter: Wilds ' została zaprojektowana tak, aby była liniowa: gra zawsze powie ci, co robić i dokąd iść, a poziom trudności dla potworów jest dość niski, zwłaszcza jeśli jesteś weteranem. Następnie, gdy zobaczysz napisy końcowe i zostaniesz poproszony o zbadanie obszarów i podjęcie misji według własnego uznania, możesz zauważyć gwałtowną zmianę poziomu trudności.
Dlatego zalecamy, aby nie przedzierać się przez kampanię (co właśnie zrobiłem). Po kilku bitwach zatrzymaj się na chwilę, wykonaj kilka opcjonalnych zadań i eksploruj świat. W ten sposób zbierzesz więcej materiałów, aby ulepszyć swój ekwipunek.
Przekonasz się, że większość broni i zbroi, które wykułeś podczas kampanii, które są niskiej rangi, nie będą zbyt przydatne po osiągnięciu wysokiej rangi. Zachęcamy jednak do przyzwyczajenia się do odwiedzania Kuźni Gemmy po każdych bitwach w celu stworzenia nowego ekwipunku, nawet jeśli sprawia to, że główne misje są nieco zbyt łatwe...
Jedną z najważniejszych zmian w Wilds jest możliwość noszenia broni dodatkowej na swoim Seikrecie. Możesz go zmienić za każdym razem, gdy dosiadasz swojego pierzastego przyjaciela, naciskając w prawo na padzie kierunkowym. Dla mnie to był przełom.
Gracze Monster Hunter zazwyczaj korzystają z jednego rodzaju broni przez całą grę, tej, z którą czują się bardziej komfortowo. Próbowanie różnych broni było zniechęcające wcześniej, kiedy można było nosić tylko jedną na każdą bitwę i oczywiście nie chciało się podejmować takiego ryzyka. Teraz, dzięki dodatkowej przestrzeni, zachęcamy was do noszenia preferowanej broni jako broni podstawowej i broni, której nie lubicie tak bardzo, jak drugorzędnej.
Innym wyborem jest noszenie dwóch broni tego samego typu z różnymi umiejętnościami i obrażeniami od żywiołów, ale naszą wskazówką jest to, abyś spróbował użyć wszystkich 14 klas broni w grze. Na przykład od czasów Wii prawie zawsze używałem Switch Axe, ale teraz zawsze noszę ze sobą inną broń i zmuszam się do używania jej w każdej bitwie - nawet jeśli czasami tylko przez kilka minut - co sprawiło, że gra... więcej zabawy.
Dzięki nowemu zastosowaniu haka do zbierania zasobów z dystansu, nawet z Seikret (używanie lewego spustu do celowania z procy), znacznie łatwiej jest plądrować zasoby naturalne, takie jak zioła czy grzyby. Jeśli chcesz, aby doświadczenie było jeszcze bardziej usprawnione, możesz skorzystać z narzędzia do automatycznego wytwarzania.
Otwórz menu, a następnie Lista rzemieślnicza. Zobaczysz wszystkie przepisy, które znasz, oraz przełącznik włączania/wyłączania automatycznego wytwarzania. Oznacza to, że podczas zbierania zasobów, jeśli masz ich wystarczająco dużo, automatycznie zamienią się one w obiekt. Najczęstszym zastosowaniem jest zioło: za każdym razem, gdy je złapiesz, zamieni się w miksturę, ale inne formuły to:
Nowy tryb skupienia to główna nowa sztuczka w rozgrywce. Pomaga celować w ataki, a także podkreśla rany: wyraźnie zobaczysz, jak świecą na czerwono. Jeśli następnie użyjesz Focus Strike (R1/RB, nawet łuku i łukodziałka) na ranie, zada on ogromne obrażenia i ogłuszy potwora, powodując jego upadek i dając ci czas na mocne uderzenie. Jednak zniszczy również ranę, a ta część ciała potwora stanie się blizną, co oznacza, że nie będzie już krwawić.
Naszą wskazówką jest częste używanie trybu skupienia do wykrywania ran (nie wszystkie z nich są łatwo widoczne na potworach) i używanie Focus Strike, aby zadać dużo obrażeń.
Monster Hunter: Wilds wprowadził trzy nowe ruchy, chociaż nie wszystkie z nich dotyczą tych samych broni. Najbardziej oczywistym z nich jest Sneak Attack, który jest dużą nowością w grze: jeśli podejdziesz do potwora od tyłu, a on cię nie zobaczy, na ekranie pojawi się monit, który pozwoli ci zadać potężny cios, a czasem go ogłuszyć.
Pozostałe dwa ruchy to Power Clash i Offset Attacks. Oba są w zasadzie kontratakami: Power Clash (znany również jako Perfect Guard) ma miejsce, gdy bronisz się w momencie, gdy atak potwora ma uderzyć. Jest to możliwe tylko w przypadku broni zdolnej do obrony (za pomocą przycisku R). Są to miecz dwuręczny, miecz i tarcza, lanca, lancopał, ostrze szarżujące i ciężkie łukodziałko.
Ruchy offsetowe są bardziej ryzykowne, ponieważ wymagają rozpoczęcia ataku w tym samym czasie, gdy masz zostać trafiony przez potwora. Broń, która jest w stanie używać tych ataków, to młot, topór sprężynowy, miecz dwuręczny, ciężkie łukodziałko i róg myśliwski. Każdy z nich ma inną, specyficzną kombinację zdolną do wykonywania tych ataków, która będzie działać jako parowanie.
Jedzenie jest zawsze dużą częścią Monster Hunter. Szkoda, że Calicos nie prowadzą już kantyny, w której zamawia się jedzenie. Zamiast tego musisz skorzystać z menu grillowego w swoim namiocie (zarówno w obozach bazowych, jak i tymczasowych). Możesz jednak również użyć przenośnego grilla w torbie, który jest czymś, co automatycznie nosisz przy sobie przez cały czas.
Masz nieograniczoną liczbę głównych składników: mięso, ryby i warzywa, zwiększające atak, wytrzymałość i zdrowie. Możesz dodać inne składniki, aby uzyskać dodatkowe umiejętności, a także "wykończenia", takie jak miód, który jest jedynym składnikiem pochodzącym z twojej saszetki.
Ostatnia rzecz, na którą należy zwrócić uwagę: chociaż zawsze nosisz przenośny grill i inne niektóre przedmioty o nieograniczonym zastosowaniu, możesz aktywować i dezaktywować w menu torby, naciskając X/B na ikonie. Jest to sposób na zmniejszenie listy przedmiotów podczas polowania, pozbycie się ikon, których normalnie nie używasz, takich jak sieć przechwytująca, lornetka, płaszcze... Upewnij się, że tego nie przegapisz: robienie jedzenia jest koniecznością w tej grze.
Wraz z nową dynamiką gry, półotwartym światem, zniknęły tradycyjne "czerwone i niebieskie skrzynie", z których można było zabrać zapasy z obozu z wcześniejszych gier. Zamiast tego zaopatrzenie misji (głównie lekarstwa i racje żywnościowe) można uzyskać podczas jazdy na Seikret. Użyj lewego przycisku na padzie kierunkowym, aby uzyskać dostęp do menu zaopatrzenia, nie zapomnij, że je masz!
Ponadto Alma często poinformuje cię głosem o dodaniu nowych zapasów, co ma miejsce podczas polowań, a także za każdym razem, gdy zginiesz i zostaniesz "przewieziony" z powrotem do obozu.
O pułapkach rzadko się mówi ani nie wyjaśnia podczas gry, głównie dlatego, że po grze nie ma misji przejmowania. Jednak twój perkal cały czas używa pułapek i ty też możesz ich używać.
Istnieją dwa rodzaje pułapek. Kładziesz je na ziemi, a potwory je potykają. W misjach przechwytywania - które są rzadkie - musisz użyć bomb Tranq, aby je zdobyć, ale możesz użyć pułapek w misjach polowania, aby zadać ogromne obrażenia bez ryzyka... lub za pomocą Dużych Beczek z Bombami i umieść je obok głowy potwora (możesz ją wysadzić za pomocą mniejszych, żółtych bomb beczkowych, noży do rzucania lub bezpośrednich trafień swoją bronią).
Istnieją dwa rodzaje pułapek: Shock Trap wymaga Trap Tool i Thunderbug. Pułapka Pułapka wymaga narzędzia Pułapka i sieci. Możesz stworzyć sieć z bluszczem i pajęczyną. Możesz kupić tylko Trap Tool, kosztuje 100 zł w sklepie.
Za każdym razem, gdy walczysz z nowym potworem, przewodnik polowy będzie aktualizowany. Możesz go znaleźć w menu pauzy, oddzielającym duże i małe potwory, a także ryby i endemiczne życie. Tutaj znajdziesz ciekawe informacje, w tym o tym, ile potworów tego gatunku upolowałeś lub schwytałeś.
Oprócz innych w większości bezużytecznych, ale fajnych danych, takich jak rozmiar bestii i tytuły do odblokowania po upolowaniu 20-50 potworów każdego rodzaju, możesz zobaczyć przydatne informacje, takie jak słabe punkty, zalecane ataki żywiołów, skuteczne efekty statusu i materiały oraz częstotliwość, z jaką się pojawiają, oddzielone od niskiej i wysokiej rangi po ukończeniu gry.
Główny tryb fabularny gry jest szokująco krótki jak na Monster Huntera lub JRPG, jeśli o to chodzi. Jeśli poruszasz się szybko, prawdopodobnie skończysz to w ciągu 12-15 godzin. Jednak prawdziwa gra zaczyna się później. Przechodzisz tylko przez 3 rozdziały, zanim dotrzesz do napisów końcowych, ale po tym jest jeszcze kilka rozdziałów (a także bity fabularne i potwory). I oczywiście odblokowujesz zbroję wysokiej rangi, co jest głównym powodem do powtarzania potworów w kółko.
Szczerze mówiąc, chociaż gra jest z pewnością świetna, główna historia była nieco rozczarowująca. Jednak o wiele lepiej się bawiłem, gdy gra po prostu prosi cię o wykonywanie misji z wolnej woli i zwiększanie rangi łowcy. Znajdziesz trudniejsze bitwy, będziesz czerpać więcej radości z eksploracji lokacji bez podążania jedną ścieżką, a nawet kilka niespodzianek... Tak więc naszą ostatnią i najważniejszą wskazówką jest... Graj dalej po napisach końcowych!