Polski
Gamereactor
recenzje
Monster Train 2

Monster Train 2

Deweloper Shiny Shoe ponownie uchwycił błyskawicę w butelce w kolejnym wyjątkowym przykładzie gry roguelike z budowaniem talii.

HQ

Zawsze uważałem, że roguelike to fascynujący gatunek. Gry, które wpisują się w ten sektor, mogą być wyjątkowe pod względem projektowym i mechanicznym, ale jeśli natura polegająca na utracie całego postępu i zaczynaniu od zera na końcu "biegu" nie jest przynajmniej w pewnym stopniu satysfakcjonująca, cała całość może się zawalić w niemal natychmiast. Osobiście uważam, że to właśnie ta koncepcja jest tym, co powstrzymuje gry takie jak skądinąd doskonałe Blue Prince, ponieważ porażka zaczyna ciążyć na twojej motywacji i osłabiać twoje zainteresowanie zobaczeniem, jak pojawiają się napisy końcowe. To również z tego powodu Monster Train dewelopera Shiny Shoe - a teraz jego kontynuacja - robi wrażenie, ponieważ podczas gdy natura roguelike może być brutalna i demoralizująca, podstawowa pętla rozgrywki jest tak zabawna, że nigdy nie przejmujesz się zbytnio porażką.

HQ

Dla każdego, kto nie grał w oryginalny Monster Train, ten sequel działa w bardzo podobny sposób. Jest to wielopoziomowy kreator talii, co oznacza, że toczysz szereg potyczek bojowych na polu bitwy obejmującym trzy piętra, gdzie celem jest pokonanie atakujących wrogów, zanim będą stopniowo wspinać się po piętrach i atakować twoje "serce", którym w tym przypadku jest lokomotywa pociągu. Jeśli twój silnik zostanie wystarczająco uszkodzony, bieg dobiega końca, ale dopóki twój silnik nie zostanie zniszczony nie do naprawienia, możesz robić postępy przez losowe poziomy, zdobywając nowe ulepszenia i karty, a także biorąc udział w nowych bitwach. Rzeczywista konwencja nazewnictwa gry nie ma większego znaczenia, gdy patrzy się na rozgrywkę, ponieważ pociąg jest w większości tylko elementem zestawu i narzędziem środowiskowym do postępów w świecie, a potwory to karty, których używasz do walki.

Jeśli chodzi o fabułę, jest jeden, ale prawdopodobnie nie zwrócisz na niego zbyt dużej uwagi. Zasadniczo, zamiast siedzieć w piekle i obracać się wokół odzyskania pokręconej domeny, teraz anioły i demony połączyły siły, aby przeprowadzić atak na niebo, w celu odbicia niebiańskiego miasta z rąk naTitans jeźdźców. Aby to zrobić, musisz poruszać się po regionach nieba, które są zdefiniowane przez etapy, z których każdy obejmuje losowe spotkania (na przykład sklep, możliwość zdobycia nowych kart, być może studnię, aby uleczyć część twojego pociągu) i zakończyć się misją bojową. Jeśli uda ci się odnieść sukces w tej ostatniej dziedzinie, będziesz mógł iść dalej, aż dotrzesz do centrum nieba i rozpoczniesz wysiłek wyzwolenia miasta. Ponownie, istnieje narracja, która całkowicie to łączy, ale prawdopodobnie zapomnisz o tym wszystkim po godzinie lub dwóch, poświęcając swoją uwagę i czas bardziej soczystym częściom Monster Train 2; a mianowicie rozgrywka polegająca na budowaniu talii.

To jest reklama:
Monster Train 2Monster Train 2
Monster Train 2Monster Train 2

To, co Shiny Shoe zbudowało w tej kontynuacji, to jedna z najlepszych gier polegających na budowaniu talii, z jaką się spotkasz. Jest nie tylko pełen głębi i złożoności, dzięki czemu możesz robić wszelkiego rodzaju dziwaczne rzeczy, aby dopasować się do tego, jak zamierzasz grać w biegu, ale jest również, z założenia, intuicyjny i dość prosty. To nie jest walka karciana, taka jak Magic: The Gathering lub Pokémon: The Trading Card Game, w której musisz zastanowić się nad zawiłościami każdej karty i nad tym, czy możliwe jest wykonanie ruchu w ramach szerokich i szarych zasad. Nie musisz być ekspertem ani bardzo pedantycznym, jeśli chodzi o szczegóły, ponieważ jest to raczej bliższe Hearthstone lub Gwent, gdzie efekty są jasno przedstawione, to, jak karta pasuje do twojego buildu, jest dobrze wyjaśnione, a zazwyczaj największym wyzwaniem, z jakim się zmierzysz, jest zarządzanie rozmiarem talii i zmniejszanie tłuszczu w miarę postępów w każdym biegu.

Wygląda na to, że po drodze Shiny Shoe rzuca w ciebie kilka podkręconych piłek, zwykle w postaci nowych opcji talii, które zmieniają sposób, w jaki zajmujesz się swoimi sprawami. Istnieją dwie talie startowe lub klany, o których mówi się w grze, ale możesz odblokować dodatkowe trzy, z których każdy ma własnego bohatera, styl gry i karty. Potrzeba czasu, aby nauczyć się ich zawiłości i zapoznać się z tym, jak działają, ale nie jest to ogromne zobowiązanie i możesz dość łatwo przełączać się między klanami na różnych trasach, a nawet łączyć dwa w ramach hybrydowej talii. Na przykład, możesz wziąć potężne i odporne smoki znalezione w klanie Pyreborne i połączyć je z szalonymi naukowcami, którzy tworzą Lazarus League. Chodzi o to, że opcja jest całkowicie Twoja.

To jest reklama:

Następnie, gdy zabiera się za pracę, skupiamy się na stworzeniu zrównoważonej talii, takiej, która ma odpowiednią ilość łatwych do rozmieszczenia i niezbyt drogich jednostek, a także absurdalnych i niebezpiecznych jednostek, w połączeniu z pomocnymi i potężnymi zaklęciami, pomieszczeniami, które mogą zmienić losy bitwy i ekwipunkiem, który może zmienić złą jednostkę w wyjątkową. Może się to wydawać dość łatwe, ale w praktyce obiecuję, że twoja talia będzie często zapchana gównem, co sprawi, że będziesz musiał wymyślić, jak pokonać każdą bitwę, nie wiedząc, co wyciągniesz ze swojej talii po każdej turze.

Monster Train 2
Monster Train 2Monster Train 2

Ponownie, losowa natura i ostateczność elementu roguelike może być czasami miażdżąca i frustrująca, ale taka jest również natura bestii w tego rodzaju grach. Niektóre biegi będą po prostu wyglądały tak, jakby świat był przeciwko tobie od pierwszej minuty, a inne będą w siódmym niebie i będziesz czuł się nie do zatrzymania, dopóki twoje szczęście nagle się nie odwróci. Jednak w przypadku Monster Train 2 budowanie talii, intuicyjna i prosta natura akcji, szybkość i tempo rozgrywki oraz fakt, że bieg nigdy nie ma tendencji do pochłaniania zbyt wiele czasu, oznaczają, że przegrana wydaje się bardziej uciążliwa niż kopniak w zęby. Będziesz chciał, aby nie musieć rutynowo zaczynać od początku, ale jednocześnie będziesz tak samo podekscytowany, aby zacząć wszystko od nowa, a to jest bez wątpienia największa siła Monster Train 2.

Shiny Shoe uchwycił oświetlenie w butelce z oryginalną grą, a ta kontynuacja po prostu dalej rozwija tę wspaniałą formułę. Dla każdego, kto szuka przyjemnej i wciągającej gry, w którą można grać przez około 30 minut na raz, lub dla każdego, kto chce przykucnąć na wiele godzin, naprawdę nie pomylisz się zbytnio z Monster Train 2. Gry powinny być zabawne i właśnie taka jest ta niezależna kontynuacja.

09 Gamereactor Polska
9 / 10
+
Fantastyczna, prosta i rozbudowana mechanika budowania talii. Mnóstwo różnorodności do opanowania. Szybka i przyjemna pętla rozgrywki. Nie wymaga całego Twojego czasu, aby się zaangażować, a nawet odnieść sukces w głównym celu.
-
Roguelike i losowa natura mogą być brutalne. Historia nie pozostawia większego wrażenia.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

A second opinion

Powiązane teksty

Monster Train 2 Score

Monster Train 2

RECENZJA. Przez Ben Lyons

Deweloper Shiny Shoe ponownie uchwycił błyskawicę w butelce w kolejnym wyjątkowym przykładzie gry roguelike z budowaniem talii.



Wczytywanie następnej zawartości