Seria MotoGP jest prawdopodobnie tą, którą przeglądam co roku, która pozostaje najbardziej spójna pod względem jakości. Dzieje się tak dlatego, że nigdy nie dodaje się wystarczająco dużo nowych rzeczy, aby kogoś zdmuchnąć, ale jednocześnie dodaje się wystarczającą ilość treści, aby była zauważalna. Reszta gry jest w zasadzie taka sama co roku z podobną grafiką, trybami gry i innymi rzeczami. Czy to też będzie faktem w MotoGP 23?
Odpowiedź brzmi: tak. Grafika jest taka sama jak w zeszłym roku, a motocykle i jeźdźcy wyglądają w większości bardzo dobrze, ale środowiska zaczynają wydawać się nieco przestarzałe. Nie wydaje się, aby wszystkie miejsca poza asfaltem otrzymały tyle miłości. Jazda jest również taka sama jak w zeszłym roku, gdzie jest to jak zwykle gra, której opanowanie zajmuje trochę czasu. Dlatego w tym roku dodano nowe narzędzia do hamowania, przyspieszania i prowadzenia. Może to być dobre dla absolutnych nowicjuszy, ale zalecam natychmiastowe wyłączenie, ponieważ na dłuższą metę zaszkodzi to tylko twoim umiejętnościom, na przykład polegając na motocyklu do samodzielnego hamowania. Sztuczna inteligencja lub sterowani komputerowo jeźdźcy mogą nadal potrzebować trochę polerowania. Jeśli zawodnicy wpadną na siebie, unoszą rękę w górę, aby zapytać, co do robisz. To dodatkowa zabawa, ponieważ dzieje się to cały czas, również między kierowanymi komputerowo jeźdźcami, i czuję się jak oglądanie grupy wściekłych Włochów ze wszystkimi gestami rąk.
Zeszłoroczna wersja miała znakomitą Nine Season 2009, która skupiała się na sezonie z tego samego roku. Ale oczywiście był to tylko chwyt tylko na zeszły rok. Co mamy zamiast tego tym razem? Niestety, nie mamy czegoś takiego, co opowiadałoby część historii MotoGP, ale mamy tryb kariery z przyzwoitymi inkluzjami. Tym razem zaczynamy w końcowych etapach mistrzostw Moto3 i to, jak dobrze nam pójdzie, otworzy drzwi do ścigania się w tych samych mistrzostwach, Moto2 lub głównej serii MotoGP w przyszłym sezonie. Potem przychodzi zwykły trening, kwalifikacje i wyścigi, ale z odrobiną rywalizacji. Za pośrednictwem mediów społecznościowych otrzymujesz wiadomości, na które możesz odpowiedzieć miłą lub gniewną odpowiedzią. To może sprawić, że inni zawodnicy będą twoim rywalem i musisz ich pokonać w następnym wyścigu, a także będą bardziej agresywni wobec ciebie. Są też inne wyzwania, takie jak jazda lepsza niż obecny pierwszy zawodnik zespołu i zajęcie jego miejsca. Dzieje się tak dlatego, że zawodnik, który jest numerem jeden w zespole, decyduje o rozwoju motocykla. Pozostań drugim jeźdźcem, a będziesz musiał jeździć na motocyklach, które wybrał dla ciebie ktoś inny. Każdy sezon ma "punkty zwrotne", które dają różne możliwości, takie jak podpisanie nowego kontraktu z drużyną lub znalezienie nowego, a może przejście w górę lub w dół klas. Ponadto niektórzy kierowcy są lepsi na niektórych torach. Na przykład na Sachsenring Marc Marquez będzie szczególnie trudny do pokonania. To małe rzeczy, które sprawiają, że tryb kariery jest interesujący, w porównaniu do wyścigu po wyścigu.
Jeśli chcesz po prostu biegać wyścig po wyścigu, możesz to zrobić zarówno przeciwko komputerowi, jak i przeciwko innym graczom. Istnieje lokalna kooperacja dla dwóch graczy na podzielonym ekranie i online z maksymalnie dwunastoma graczami. Można to również zrobić za pomocą gry międzyplatformowej, niezależnie od konsoli lub tego, czy jest to bieżąca, czy poprzednia generacja. Niestety, cross-play nie jest dostępny na PC. Ani podzielony ekran, ani tryb wieloosobowy online nie są dostępne w wersji na Switcha. Możliwe jest jednak posiadanie ośmiu graczy w lokalnym multiplayerze.
Coś, o co wiele osób prosi od bardzo dawna, to dynamiczna pogoda. Teraz w końcu tu jest. Może teraz przejść od suchego do mokrego i odwrotnie. System jest również dobrze wdrożony tam, gdzie tor staje się coraz bardziej mokry, a kałuże tworzą się na częściach toru, w których kierowcy nie jeżdżą. Istnieje również duża różnica między jazdą po suchych i naprawdę mokrych nawierzchniach, gdzie ten drugi może czuć się jak pięciolatek na zjeżdżalni. Nie ma kontroli i to tylko kwestia chodzenia tu i tam w wodzie. Przewracanie się jest wielokrotnie częstsze, gdy jest mokro, tak jak powinno być. Wraz z tym również pojawia się tak zwana flaga do flagi. To, co istnieje również w prawdziwym życiu, oznacza, że podczas wyścigu może pojawić się biała flaga, jeśli zmieni się pogoda. Pozwala to zjechać do boksów i przesiąść się na inny motocykl, miejmy nadzieję, że z oponami odpowiednimi do nawierzchni. Ponownie, nie jest to dostępne na Switchu.
MotoGP 23 nadal utrzymuje serię w stałej i dobrej jakości. Nowy dynamiczny system pogodowy i tryb kariery zapewniają dobre ulepszenia w stosunku do zeszłego roku, ale nadal wydaje się, że jest jeszcze wiele kroków do zrobienia. Fani nadal będą zadowoleni, że wszyscy oficjalni zawodnicy i tory z tegorocznego wyścigu są dostępne i ogólnie jest to świetna gra dla wszystkich entuzjastów MotoGP.