Najlepszym budżetowym wyborem spośród wszystkich dostępnych pedałów wyścigowych pozostaje Fanatec CSL Elite V2. Około 250 funtów za trzy znakomite pedały oparte na ogniwach obciążnikowych, w tym płytkę pedałową z wysokiej jakości stali, to mega okazja. Ale co wybrać, jeśli mam zamiar podnieść poprzeczkę pod względem jakości i wydajności? Heusinkveld Sprint kosztuje około 640 funtów (za trzy pedały plus płytkę pedałową), podczas gdy Simagic żąda 432 funtów za zestaw P1000 z trzema pedałami i płytą montażową do zakładania obcasów. Tuż pod tymi dwoma modelami (pod względem ceny) znajduje się Moza Racing z ulepszoną, drugą wersją pedałów CRP, która wraz ze sprzęgłem (trzy pedały plus płyta) kosztuje około 400 funtów, w tej chwili w momencie premiery. Co jeszcze znajduje się w tym samym segmencie cenowym? Simlab XP1 (za około 412 funtów za trzy pedały bez płyty montażowej), Asetek Forte za około 395 funtów za trzy pedały wraz z płytką lub Logitech G Pro Pedals, który kosztuje 350 funtów za trzy pedały.
Który z nich jest najlepszy? Który zestaw pedałów jest najbardziej przystępny cenowo? Pozwólcie, że uczynię to bardzo prostym i uczynię to tak jasnym i konkretnym, jak to tylko możliwe, najbardziej przystępnymi cenowo pedałami na świecie simracingu są nadal Fanatec CSL Elite V2. Na drugim miejscu z radością umieściłem Moza Racing CRP2, który za prawie 400 funtów oferuje wydajność, którą większość konkurentów ceni jako znacznie droższą. Od tego zaczynamy tę recenzję sprzętu. CRP2 to wiele dobrych rzeczy i bez wątpienia powinien być opisany jako świetny produkt, jeśli chodzi o "bang for your buck".
CRP2 jest dalszym rozwinięciem CRP i od razu widać, że Moza nie tylko nauczyła się wiele na swoich błędach z przeszłości, ale także zdrowo przyjrzała się swoim najbliższym rywalom, aby stworzyć naprawdę genialną kolekcję pedałów dla tych, którzy nie chcą "zadowalać się" tańszymi opcjami budżetowymi. Są to pedały oparte na ogniwach obciążnikowych wykonane z aluminium lotniczego z płytą podstawy wzmocnioną włóknem węglowym i pedałem hamulca, który wytrzymuje nacisk do 200 kg. To sprawia, że są one porównywalne z konkurencyjnymi zestawami pedałów, które są do dwóch razy droższe, a ich czucie jest bardzo dobre. Moza zawiera małe pudełko z różnymi gumowymi uszczelkami, dzięki czemu oprócz z tyłu ramion pedałów możesz dostosować wyczucie i opór do własnych upodobań.
Osobiście lubię twardy pedał hamulca, ale nie za twardy. 200 kg to szaleństwo w moim świecie i zwykle kończę na około 80 kg, kiedy kalibruję pedał hamulca i wybieram uczucie, które moim zdaniem odpowiada temu, jak czuły się pojazdy, którymi jeździłem. Jeśli chodzi o przepustnicę, wolę stosunkowo miękki i lekki pedał przepustnicy, podczas gdy moje sprzęgło może być nieco cięższe, aby odtworzyć moje stare sprzęgło wyścigowe Exedy w moim poprzednim WRX STi, które nadal jest najlepszym sprzęgłem, jakie wypróbowałem. Z mojego doświadczenia wynika, że wszystkie te ustawienia i modyfikacje w trzech pedałach były płynne w regulacji, a także zabawne, ponieważ ty, jak tuning w prawdziwym samochodzie, przetestuj to sam i dostosuj uczucie, które może zapewnić optymalną wydajność.
Jakość wykonania jest tutaj również genialna. Bardzo podoba mi się to, że zapewnili możliwość ustawienia samych płytek pedałów pod kątem w zależności od kąta, pod jakim chcesz pod stopami podczas jazdy, i podoba mi się płyta, w którą wszystko jest przykręcone, ponieważ wydaje się dobrze przemyślana i niezwykle wytrzymała. Wspaniałe jest również to, że własne oprogramowanie Moza do dokonywania różnych ustawień i kalibracji tych pedałów (znane jako Pit House ) stało się absolutnie genialne po tym, jak wcześniej było co najmniej przeciętne, i jest to kolejny powód, aby pokochać te wysokiej jakości pedały.
Płacenie 400 funtów za zestaw składający się z trzech świetnych pedałów oraz solidnej i przemyślanej płyty bazowej tego rodzaju należy uznać za prawdziwą okazję i w zależności od tego, ile będą kosztować nadchodzące serwomotory Moza's Mbooster Active Pedals, istnieje duża szansa, że Moza zdominuje rynek pedałów w 2025 roku. Jeśli szukasz dziś świetnych pedałów, radzę wypróbować CRP2, ponieważ są one po prostu niesamowite.