Polski
Gamereactor
wiadomości

Nasycenie grami wideo i jego przyczyny

Ambasador indie Rami Ismail zastanawia się nad nasyceniem branży gier wideo na DevGAMM w Gdańsku.

HQ

Nie jest tajemnicą, że branża przechodzi trudny okres. Brak nowych pomysłów i słabe finansowanie dla niektórych studiów sprawia, że mamy coraz więcej problemów, aby cieszyć się tym, co tak bardzo kochamy. Nasycenie pewnymi gatunkami jest symptomem tego, że studia nie chcą stawiać na niekonwencjonalne pomysły w obawie przed utratą tej inwestycji. Było to tematem Rami Ismail, ambasadora i doradcy indie, który podszedł do mikrofonu Gamereactor na DevGAMM w Gdańsku, aby opowiedzieć o swoich obawach dotyczących przyszłości.

W swoich uwagach Rami mówi, że jest pewne nasycenie, ale wskazuje na to, co postrzega jako większy problem. "Myślę, że zasadniczo głównym problemem jest po prostu model tworzenia gier, nawet gier niezależnych, a przynajmniej tego, co ogólnie nazywamy grami niezależnymi w sferze komercyjnej, prawda? (...) Koszty właśnie wzrosły, a to w pewnym stopniu zasługa wydawców, ponieważ mogą sobie pozwolić na budżet w wysokości 300 000 USD przy budżecie marketingowym w wysokości 200 000 USD.

Mamy bardzo kosztowną branżę, w której ceny idą w górę i w górę, we wszystkich obszarach wydawania produktu. Mniejsze gry z gorszą grafiką i szybszą produkcją wychodzą z tej sytuacji. "Mam nadzieję, że zobaczymy to również w AAA, trochę jak w mniejszych, bardziej zrównoważonych projektach.
Ale na razie, z punktu widzenia ekonomii gier, nie mają one sensu. Nie są zrównoważone. Nie mogą rosnąć. Studia i wydawcy AAA starają się zmniejszyć swój rozmiar i skalę, a następnie przejść na AA, wtedy nasycenie będzie jeszcze większe.

Rami zwraca również uwagę na przyczynę utraty kreatywności w niektórych studiach. Wielu programistów miało kreatywną kontrolę nad swoimi projektami, ale skończyło się na tak gigantycznym wzroście, że zostali zmuszeni do zmniejszenia skali. "Stali się zależni od zewnętrznego finansowania, to odbiera im wolność twórczą. Ponieważ wszystko jest drogie, wszystko musi być bezpieczne, a ponieważ wszystko jest bezpieczne, nic nie odzyskuje swoich dochodów. To naprawdę frustrująca pętla.

Jeśli chcesz zagłębić się w obecną sytuację branży, możesz obejrzeć cały wywiad z napisami poniżej.

HQ


Wczytywanie następnej zawartości