Polski
Gamereactor
zapowiedzi
No, I'm not a Human

No, I'm not a Human Zapowiedź: Przerażające, przeklęte stworzenia wystawiają na próbę twoje sumienie

Joel nie wie już, komu ufać, a kiedy w nocy rozlega się pukanie do drzwi, musi podjąć właściwą decyzję. Kto zasługuje na to, by go wpuścić? Gamereactor przetestował No, I'm not a Human...

Papers, Please to gra, którą można już określić mianem starego klasyka. Jako strażnik graniczny decydujesz, kto może wjechać do fikcyjnego kraju Arstotzka. Ludzie w niebezpieczeństwie uciekający przed wojną, a ty jesteś katem, który stempluje ich paszporty z wynikiem ich losu. Papers, Please to nie tylko cholernie mroczna i tragiczna gra, ale także fantastyczna i stylowa gra. Nic więc dziwnego, że pojawi się więcej gier w tym samym duchu. Gry, które zapożyczają, skręcają i obracają się, i robią swoje własne dzięki podstawowej mechanice Papers, Please. Not Tonight i Strange Horticulture robiły podobne rzeczy, ale pytanie brzmi, czy nadchodzący No, I'm not a Human nie jest grą, która obejmuje i rozwija to, co Papers, Please zrobił tak dobrze.

Sąsiad puka do drzwi i mówi, żeby nie wpuszczać do środka nikogo, komu nie ufasz. Nigdy też nie wolno ci mówić, że jesteś sam. Niezwykle duży rozbłysk słoneczny sprawił, że w ciągu dnia nie można wychodzić z domu, ponieważ jest zbyt gorąco, a w nocy Goście wędrują po okolicy. Goście wyglądają jak reszta z nas, ale są niebezpieczni i cokolwiek robisz, nie chcesz ich wpuścić do swojego domu. Jeśli masz towarzystwo, zostaną na zewnątrz, ale jeśli jesteś sam, włamią się za wszelką cenę. Innymi słowy, nie możesz być sam - ale tak naprawdę nie chcesz w ogóle nikogo wpuszczać. Delikatnie mówiąc, trudna sytuacja.

No, I'm not a Human
Intuicja podpowiada: "Nie, nie chcę cię wpuścić".

Ale co zrobić, gdy każdej nocy słychać pukanie do drzwi? Co zrobić, gdy samotne dziecko stoi na patio i błaga o pomoc? Po raz kolejny trzymasz w swoich rękach życie obcych ludzi - tak jak w Papers, Please - ale tutaj śmierć jest bardziej namacalna i bliższa życiu. Wiesz, że ci, którzy pukają do twoich drzwi, potrzebują ochrony przed słońcem w ciągu dnia, więc jeśli ich nie wpuścisz, wiesz, co się z nimi stanie.

Każdego ranka w wiadomościach pojawiają się informacje o Przybyszach. Pierwszego dnia deklarują, że Zwiedzający mają bardzo białe, nieskazitelne i proste zęby. Następnego dnia mówią, że mają ziemię pod paznokciami, co jest znakiem, że wygrzebali się z ziemi. Każdego dnia wiadomości dostarczają innej cechy i mając je w tylnej kieszeni, musisz przesłuchiwać osoby, które wpuścisz, aby całkowicie wyeliminować możliwość, że którykolwiek z nich jest Gościem.

To jest reklama:
No, I'm not a Human
Poranne wiadomości zawierają ważne informacje, które pomogą Ci przetrwać.

Niektórych osób, które pukają do twoich drzwi, nie chcesz wpuścić. Musisz tam iść ze swoim przeczuciem. Ale kiedy przed drzwiami stoi mama z małym dzieckiem, płacze i tłumaczy, że mały chłopiec jest jedynym dzieckiem, jakie jej zostało, nie możesz odmówić mu wstępu, po prostu nie możesz. Ale potem musisz zacząć zadawać pytania. Każdego dnia masz sześć pytań, które musisz zadać. Poproś ich, aby pokazali Ci swoje zęby lub dłonie. Problem w tym, że nawet zwykli ludzie mogą mieć wybielone, idealne zęby i brudne paznokcie. Kiedy decydujesz się pociągnąć za spust? Kiedy osoba, którą wybrałeś, aby zapewnić Ci bezpieczeństwo, traci swoje człowieczeństwo? Który z nich jest Gościem? Czy żaden z nich?

Wszystkie te pytania prowadzą do niepokoju. Co jest dobre, a co złe? Kim jesteś, by decydować o życiu innych ludzi? Kiedy już zdecydujesz się pociągnąć za spust i pozwolić, by strzał w czoło dokonał eutanazji osoby, którą podejrzewasz o bycie Przybyszem, nie będziesz wiedział, czy postąpiłeś słusznie, czy po prostu pozbawiłeś życia niewinną istotę ludzką. To właśnie tam błyszczy No, I'm not a Human. Tyle dylematów moralnych i brak odpowiedzi. Musisz po prostu przełknąć świadomość, że to, co właśnie zrobiłeś, mogło być złe, ale jednocześnie mieć nadzieję, że twoje wibracje i znaki, które widziałeś, poprowadziły cię we właściwym kierunku.

No, I'm not a HumanNo, I'm not a Human
Ważne jest, aby zachować zimną krew i zadawać właściwe pytania.
To jest reklama:

No, I'm not a Human ukaże się jesienią tego roku i naprawdę nie mogę się doczekać, aby poznać całą historię. To nie jest gra, która sprawia, że czujesz się dobrze - wszystko, od projektu, przez muzykę, po historię, jest męczące i czarne jak smoła. Ale te doświadczenia też są potrzebne. Medium gier jest najlepsze, gdy gra z twoim sumieniem i emocjami. Nie, I'm Not Human z pewnością zdecydowało się nie szerzyć żadnych pozytywnych wibracji, ale śmierć, nieszczęście, strach i niepokój są hasłami przewodnimi. Jeśli czujesz, że powinieneś poczuć się trochę gorzej, naprawdę polecam pobranie dema na Steamie w oczekiwaniu na wydanie pełnej wersji.

No, I'm not a Human
Zimne piwo pozwoli Ci szybciej położyć się spać - jeśli czujesz, że skończyłeś z przesłuchaniami.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości