Martin Carlsson:
Star Fox: Wojny Lylatów
Star Fox - Starwing, Star Fox 64 - Lylat Wars. Istnieje wiele imion dla kochanego dziecka. Oficjalna kontynuacja gry Super Nintendo tutaj w Europie została wydana pod nazwą Lylat Wars na Nintendo 64 i z niecierpliwością czekam na nową grę, która uhonoruje pochodzenie i klimat gry. Aby z przytupem unowocześnić serię gier, modlę się do sił wyższych o reboot, z bardziej dorosłym i dojrzałym tonem, z nieco jaskrawą paletą Disneya i z profilem wizualnym przypominającym Ace Combat z ostatnich lat. Marka przeszła kilka zwrotów akcji na przestrzeni lat, ale nigdy tak naprawdę nie była traktowana poważnie - zastanawiam się tylko, dlaczego? Platinum Games zmieniło Raidena w siłę, z którą trzeba się liczyć w Metal Gear Rising: Revengeance, ale prawie dziesięć lat temu nie udało im się nakłonić Lisa McClouda do startu ze swoim Arwingiem w Star Fox Zero na Wii U.
Ale może to format konsoli był winny? Albo fakt, że Nintendo nie stworzyło gry z taką samą miłością, ciepłem i budżetem, jak wiele innych dużych marek? Gatunek ten zawsze był moim ulubionym. To zręcznościowość, precyzja i akcja. Jest to podejście, które sprawdza się zarówno w krótkich, jak i długich sesjach, które powinno idealnie nadawać się zarówno do gry w stuklearnej, jak i przenośnej grze na Switchu 2, z alternatywnymi ścieżkami przez poziomy i międzywymiarowe galaktyki do odkrycia - tak jak za dawnych czasów, ale z dodatkowym wszystkim i poczuciem dziedzictwa. Chcę zobaczyć dodatkowe misje, które w pełni wykorzystują możliwości nowej konsoli, z Joyconem jako myszą mogę zobaczyć grę z perspektywy pierwszej osoby i kokpitu z rozszerzonym zanurzeniem.
Fox McCloud, Falco, Slippy i Peppy oczywiście będą w przyszłości robić beczki w jedwabiście gładkich obrazach, a ja chcę być bombardowany atmosferą przeszłości w nowoczesnym przebraniu i wrogami rzucanymi we mnie z prawdziwym scenariuszem - dać postaciom więcej życia niż zrobiono to do tej pory, chcę dbać o szwadron wioślarskich kumpli. Maksymalizuj wartości produkcji i rozwijaj się. Spraw, aby antagonista Andross stał się ikoną, która sprawia, że Darth Vader się poci - uczyń grupę najemników Star Wolf rywalizującym gangiem z historiami, na których mi zależy, w zaciętych walkach powietrznych. Dlaczego Nintendo nie może potraktować serii gier poważnie, była genialna na Super Nintendo i Nintendo 64 w całej swojej prostocie, ale dlaczego nie postarają się tutaj bardziej, skoro wszystkie warunki są tam? Daj mi reboot i pozwól programistom Nintendo być odpowiedzialnymi za implementację, najlepiej z Shigeru Miyamoto na czele.
Joel Pettersson:
Super Mario 64: Przerobiony i Doładowany
Oczywiście nie musi to być tak nazywane. Ale chciałbym nową wersję epopei, jaką jest Super Mario 64. Chcę doświadczyć tych samych rzeczy, które robiłem, gdy byłem małym chłopcem, ale w nowej, jedwabistej grafice w wysokiej rozdzielczości i z dobrze naoliwioną maszynerią w postaci tak płynnej i fantastycznej mechaniki gry, jaką oferowały na przykład Super Mario Odyssey i Astro Bot. Dorzuć do tego trochę nowej zawartości - nowe światy, nowych wrogów, gościnne występy i kilka przytulnych mini-gier, a na pewno będziesz cieszyć się fantastyczną grą na Switchu 2.
Nintendo nie musi cały czas wprowadzać innowacji. Myślę, że mogą tutaj spojrzeć w lusterko wsteczne i pozwolić Super Mario wrócić do znajomych światów i trochę się wyluzować. Niech będzie to hołd dla Super Mario w ogóle, włączając elementy Sunshine, Odyssey, Wonder, a może nawet Super Mario Kart lub Super Mario Strikers - ale niech to będzie hołd dla Super Mario 64 w szczególności. Ten projekt jest tak mało prawdopodobny, jak to tylko możliwe, ale gdybym siedział w Kioto jako szef, rzuciłbym go na stół (to znaczy pomysł) i od razu zacząłbym pracę nad Super Mario 64: Bigger, Better and Boosted.
Petter Hegevall:
Wyścig fal
Blue Storm nigdy nie był zbyt dobry, jeśli oryginał na Game Boya (1992) chyba też nie byłem wielkim fanem. To dla mnie tylko / wyłącznie Wave Race 64 sprawia, że ta seria gier jest tym, czym jest, a także jest to gra, która sprawia, że marzę o wyścigówce na Switcha 2 o tej samej tematyce, z tym samym zabawnym, kolorowym klimatem zręcznościowym i realistyczną, wymagającą fizyką wody. Ponieważ to, co Nintendo osiągnęło dzięki wrażeniom z jazdy w grze na N64, było i pozostaje niesamowitym wyczynem, a przy dzisiejszej technologii powrót może być tak niezapomniany, jak to tylko możliwe. Chcę toczących się fal, super gładkiej wody, przewrotów i sztuczek oraz różnych środowisk, które przypominają grę na N64, ale nie są wręcz remake'ami.
Henric Pettersson:
The Legend of Zelda: Wind Waker 2
Być może najlepszą grą, jaką pamiętam z ery Nintendo Gamecube, jest przygoda Linka na morzu z jej znakomitym designem i grafiką. Teraz chcę wrócić do tamtych czasów w formie sequela. Wyobraź sobie jeszcze większy świat gry z gorszymi klęskami żywiołowymi na morzu, bardziej zaawansowanymi bitwami morskimi i dlaczego nie wyzwaniami pod wodą? Na samą myśl o tym czuję mrowienie w żołądku i naprawdę chciałbym, żeby Nintendo zrealizowało moje marzenia. Toon Link zasługuje na powrót, a czy jest lepszy sposób na jego powitanie niż sequel Wind Waker?
Patrik Severin:
f-zero
Wiemy, że pojawi się nowy Metroid Prime i prawdopodobnie nowy Super Smash Bros. Jest jednak mało prawdopodobne, że ponownie zobaczymy wystawnego F-Zero. W przeciwieństwie do Pettera, który szuka nowego Wave Race, ja chciałbym zobaczyć wysokobudżetową produkcję F-Zero, z mrokiem i fantastycznym wyborem muzyki z naciskiem na metal. Muzyka może również oferować kilka fajnych remasterów Mute City i innych klasyków. Postacie i projekt mogłyby czerpać inspirację z niektórych mroczniejszych komiksów, które czytaliśmy w latach 80. Chciałbym, aby odbywały się one na intensywnych, zróżnicowanych i dynamicznie zmieniających się poziomach w różnych środowiskach, z naciskiem na ekstremalnie wysokie prędkości. Nintendo może wykorzystać wiedzę, którą zdobyli w innych grach wyścigowych, takich jak Mario Kart i inne.
Chcę mieć tryb turniejowy dla jednego gracza lub dla wielu graczy, wiele możliwości personalizacji swojego superszybkiego pojazdu i opcje dostrajania do wszystkich form rywalizacji. Tryb turniejowy powinien oferować opowiadanie historii w oparciu o wybraną przez Ciebie postać. Alternatywą jest oczywiście kampania, która skupia się wyłącznie na Kapitanie Sokole. Tryb wieloosobowy to oczywistość, a potencjalnie możliwość połączenia sił ze znajomym na tej samej konsoli. Niezależnie od tego, jak Nintendo poradzi sobie z tym trochę, nie mogę się doczekać powrotu serii w nowej grafice i ze świetnymi wyścigami. Zawodnicy powinni wiązać się z wysokimi stawkami i ryzykiem dla Ciebie jako gracza. Powinna być wymagająca i najlepiej trochę bezlitosna, tak jak poprzednie tytuły z serii. Mogą czerpać inspirację z Burnouta i naprawdę pokazać nam rozbite pojazdy i możliwości spychania się nawzajem z toru. Jedną z moich marzeń o grach na Switcha 2 byłby nowy F-Zero i nie sądzę, żebym był w tym odosobniony.
Johan Vahlström:
Złote Słońce 4
Jedną z moich ulubionych gier na Game Boy Advance było Golden Sun i jego sequel Golden Sun: The Lost Age. Była to gra fabularna od japońskiego studia Camelot Software Planning, znanego również z tworzenia gier sportowych Mario. I to chyba właśnie to ostatnie sprawia, że seria Golden Sun wydaje się teraz martwa. Trzecia i ostatnia gra z serii Golden Sun: Dark Dawn została wydana w 2010 roku na Nintendo DS. Od tego czasu jest cicho. Seria była bardzo kreatywna ze swoimi łamigłówkami wymagającymi użycia magii, różnych łapania potworów, gdzie 28 różnych dżinów było ukrytych w całym świecie gry. Ta seria, a zwłaszcza pierwsza gra, jest jedną z najbardziej niedocenianych gier fabularnych w historii i zasługuje na kontynuację. A czy jest lepsze miejsce niż nadchodzący Switch 2?
Conny Andersson:
Świat Donkey Kong
Uwielbiam otwarte światy. Uwolnij więc małpę z dżungli na ogromną przygodę w gigantycznym świecie. Wypełnij każdy zakątek ekscytującymi rzeczami do zrobienia. Wspinaj się i huśtaj na pnączach, odwiedzaj kopalnie, aby jeździć wagonami po torach kolejowych, uzyskaj pomoc od Rambiego, aby poruszać się po lądzie i strzeż miecznika, który przeniesie Cię pod wodę. Wielki świat będzie oferował charakterystyczne środowiska do eksploracji - i poznajmy Cranky'ego, Funky'ego, Candy i wszystkie inne postacie. Naprawdę jest tu tak duży potencjał, aby stworzyć gigantyczną, wypełnioną po brzegi przygodę, w której musimy zebrać klucze lub wystarczającą ilość bananów, aby wejść do królestwa króla K. Roola i go pokonać. Zaczynam się ekscytować na samą myśl o tym.
Aleksander Lindberg:
Banjo-Kazooie
Oczywiście długa perspektywa, ale marzenie to marzenie i coś, co chciałbym zobaczyć na Switchu 2, to wyczekiwana nowa gra z serii Banjo-Kazooie. Niestety, nigdy nie mieliśmy Nintendo 64, kiedy byłem dzieckiem, ale pamiętam, że kiedy moja rodzina odwiedziła naszych kuzynów na początku 2000 roku, zaryzykowałem, aby spędzić więcej godzin i przygód z niedźwiedziem i ptakiem. Banjo-Kazooie to prawdziwy klasyk serii, która istnieje od 1998 roku, ale niestety umarła dekadę później, gdy wydano Nuts & Bolts. Najwyższy czas, aby dać serii kolejną szansę i chociaż Microsoft oczywiście jest teraz właścicielem Rare, to niekoniecznie powinno to niczego powstrzymać. Dzięki nowej strategii wydawania gier na konkurencyjne platformy, nowa gra Banjo-Kazooie może zostać wydana pierwszego dnia na Switch 2, Xbox i PC i być długo oczekiwanym powrotem serii na Nintendo, gdzie kiedyś urodził się Banjo.
Jonas Mäki:
Przejście dla zwierząt Następny
Minęło pięć lat, odkąd Animal Crossing: New Horizons szturmem podbiło świat podczas trwającej wówczas pandemii. Chociaż gra jest nadal popularna, minęły lata, odkąd wyciągnąłem wtyczkę i poczułem, że z nią skończyłem (z wyspą Dondoko w Like a Dragon: Infinite Wealth działającą jako substytut). Z Switchem 2 tuż za rogiem, spełnieniem marzeń byłoby zobaczyć nową, jeszcze bardziej ambitną odsłonę serii - tytuł, który naprawdę maksymalizuje potencjał nowego sprzętu. Wyobrażam sobie świat, w którym wioska jest większa niż kiedykolwiek, a ja mam wolną rękę w budowaniu całych krajobrazów. Nadszedł również czas na dużą aktualizację graficzną z dynamicznymi porami roku z rzeczywistymi efektami pogodowymi, nie tylko wokół śniegu na ziemi, jesiennych liści powiewających na wietrze i wiosennych deszczy pozostawiających małe kałuże. A dlaczego nie bardziej tętniąca życiem wioska, której mieszkańcy mają rutynę, dostają pracę i rozwijają się jako ludzie z czasem, zamiast po prostu się przeprowadzać, gdy ich poznasz? Tryb wieloosobowy również powinien zostać wzmocniony. Może uda Ci się stworzyć obszary lub dzielnice z przyjaciółmi, aby stworzyć coś miłego razem? A dzięki lepszemu internetowi na Switchu 2 moglibyśmy organizować większe wydarzenia, dynamiczne festiwale, a może nawet wspólne projekty między kilkoma wioskami. Teraz nadszedł czas, aby Nintendo odpowiednio odświeżyło koncepcję i stworzyło coś, co przetrwa pokolenie. To byłaby moja absolutnie wymarzona gra.
Niclas Wallin:
The Legend of Zelda: Ocarina of Time Remake
Będę tutaj całkowicie szczery i powiem, że w życiu nie grałem na wielu konsolach Nintendo i nie wiem jeszcze, czy dostanę Switch 2. Ale jeśli Nintendo miałoby wymyślić porządny remake Ocarina of Time, prawdopodobieństwo, że tak się stanie, znacznie wzrośnie, tyle mogę wam obiecać. Nie udało mi się zagrać w oryginał, częściowo ze względu na świątynię wody, a częściowo dlatego, że nigdy nie dogadywałem się z kontrolerem Nintendo 64. Ale na samą myśl o Ocarinie of Time z grafiką wykorzystującą do maksimum sprzęt Switch 2 i z przyzwoitym kontrolerem bardzo mocno się ślinkę. Nadszedł czas na to Nintendo, zrób to, a ja kupię Switcha 2 w dniu premiery, to obietnica. Wtedy też upewnię się, że skończę grać w jedną z najlepszych gier wszech czasów.
Olof Westerberg:
Wyścigi Diddy'ego Konga 2
Żadna z (niewielu) postaci, które do tej pory widzieliśmy w "Mario Kart 9", nie świadczy o ponownym wykorzystaniu pionowości i lotni z poprzedniej iteracji, wręcz przeciwnie, tor w stylu Dzikiego Zachodu z odsłaniającego zwiastuna wyglądał uroczo płasko w stylu retro. To sprawiło, że od razu miałem nadzieję, że Nintendo w końcu uzna, że nadszedł czas na sequel kolorowej przygodówki z Diddy Kongiem z 1997 roku w roli głównej - i chce rozdzielić te dwie serie. Nie mogę się doczekać wieloosobowych wyścigów drużynowych na torach z niezliczonymi ścieżkami - zarówno poziomymi, jak i pionowymi - oraz niezliczonymi typami pojazdów w znacznie bardziej eksperymentalnym doświadczeniu niż to, do którego jesteśmy przyzwyczajeni w serii Mario Kart. Oczywiście, chciałbym również zobaczyć ogromną solową przygodę z dostosowanymi mini-grami i wyzwaniami, otwartym światem do eksploracji i sekretami do znalezienia, przytulną, bezsensowną historią i ścieżką dźwiękową autorstwa Granta Kirkhope'a i Davida Wise'a - kompozytorów, którzy dali nam jedne z najbardziej unikalnych ścieżek dźwiękowych w świecie gier w grach Donkey Kong Country. Banjo & Kazooie, Goldeneye i (oczywiście) Diddy Kong Racing. Teraz nadszedł czas, aby Nintendo zdmuchnęło nas z naszych miejsc 2 kwietnia.
André Lamartine:
Super Mario Odyseja 2
Być może jestem tu trochę nudny, ale Mario's Odyssey było dla mnie największą atrakcją Switcha i oczywiście chcę sequela, który przeniesie mechanikę kapelusza na wyższy poziom. Chociaż oczywiście trudno jest pokonać wielką skalę Galaxy, jest mnóstwo tego samego potencjału w innej Odysei, która po prostu rozwija przytulny motyw turystyczny z oryginału. Po T-Rexie chcę być... mewa! Kometa! Albo księżyc! Dlaczego nie? Podobała mi się sceneria Odyssey i jej niecodzienny humor, coś, co chciałbym zobaczyć o wiele bardziej niż, powiedzmy, nowy tytuł 3D, a każdy sequel mógłby nadal odwiedzać nowe światy i planety. Wyzwania z balonami Luigiego były zabawne, ale teraz, gdy wszystkie księżyce zostały zebrane, jestem gotowy na kolejne zupełnie nowe wyzwanie Odyssey.
Jaka jest Twoja wymarzona premiera na Nintendo Switch 2?