Nierzadko zdarza się, że gry przechodzą znaczące zmiany podczas tworzenia i tak było również w przypadku Okami w tamtych czasach. Zostało to niedawno ujawnione przez reżysera gry, Hidekiego Kamiyę, kiedy opisał, że Okami pierwotnie miało być formą doświadczenia przetrwania, w którym gracz poprowadzi i pomoże przetrwać watahie wilków na bezludnej wyspie. Wizja ta została zainspirowana książką, którą przeczytał w latach studenckich, opartą na pracach fotografa i działacza na rzecz ochrony środowiska Jima Brandenburga.
"Okami zaczęło się jako projekt gry, w której stajesz się przywódcą stada wilków żyjących na bezludnej wyspie i musisz przetrwać w dziczy. Od tego momentu przekształciło się to w grę o "mocy bogów do kontrolowania wszystkich rzeczy we wszechświecie" i tak narodził się pędzel, a ja nadałem mu tytuł Okami... "
Na wczesnym etapie rozwoju Okami brakowało zarówno spójnej fabuły, jak i zdefiniowanego systemu rozgrywki, a gra początkowo charakteryzowała się fotorealistycznym stylem – wyraźnym kontrastem z artystycznie malowanym stylem, zainspirowanym później tradycyjną japońską sztuką akwarelową.
Czy mogłeś sobie wyobrazić Okami o fotorealistycznym stylu?