30 listopada 1995 roku żadna inna bijatyka na jakąkolwiek inną konsolę nie mogła nawet marzyć o rywalizacji z wersją Saturn niezrównanej kontynuacji Yu Suzuki. Animacje były tak realistyczne, tak płynne, a walka tak strategicznie i sprytnie zorganizowana, że wciskanie przycisków, jak to można znaleźć na przykład w Tekkenie, było karane, a nie nagradzane.
W historii jest stosunkowo niewiele dużych, drogich gier akcji Segi, które wydają się bardziej niezwykłe niż niemiecka Panzer Dragoon II Zwei, wydana na Saturn wiosną 1996 roku. Ten prolog do pierwszej gry dał nam szansę na bardziej przemyślane i satysfakcjonujące sterowanie Lundi/Lagi, a wszystko, od urzekająco pięknego projektu po bombastyczną muzykę, sprawiło, że jest to jeden z najlepszych tytułów na konsolę.
Soul Calibur, Virtua Fighter 2, Sega Rally Championship... Sega, jak wszyscy wiemy, stoi za jednymi z najbardziej błyskotliwych i udanych konwersji zręcznościowych, jakie kiedykolwiek wydano, a domowa wersja dla Saturn ich niezwykle popularnego klasyka zręcznościowego była jedną z takich gier, która naprawdę oczarowała.
Track & Field II i boleśnie niedoceniana London 2012 - The Official Video Game of the Olympic Games firmy Sega to dwie wspaniałe gry olimpijskie, ale żadna z nich nigdy nie mogła się równać z Athlete Kings (Decathlete w Japonii), ponieważ była najlepsza. Najlepsza gra olimpijska wszech czasów została opracowana przez samą firmę Sega i nadal jest tak samo zabawna. Miał genialny design, błyskotliwy humor i genialną mechanikę gry, co sprawiło, że był to zdobywca upragnionego złota olimpijskiego.
Twórcy Sonic the Hedgehog, Yuji Naka i Naoto Ohshima, po ukończeniu Sonic & Knuckles wpadli na pomysł stworzenia gry platformowej w tym samym duchu, w której bohater mógłby latać. Po opracowaniu kilku różnych koncepcji zgodzili się, że Nights jest właściwą drogą, a reszta, jak wszyscy wiemy, jest historią. Nights zawierał małe fragmenty mistycyzmu znalezione w pierwszej grze Sonic, ale był dziwniejszy, mniej zrozumiały, a przez to bardziej oryginalny. Była klimatyczna jak nic innego na 32-bitową maszynę Segi, wspaniała i oferowała absolutnie genialną mechanikę gry, która szybko stała się uzależniająca.