Warhammer 40,000: Darktide nie była grą, na którą wielu liczyło, odkąd została po raz pierwszy ujawniona. Chociaż od premiery pojawiły się problemy z błędami, wyposażeniem i nie tylko, od razu było jasne, że w obiecanym systemie klas nie ma obiecanej głębi. Mogliśmy mieć jedną klasę, z ustalonymi umiejętnościami, co było jeszcze gorsze, biorąc pod uwagę, że nasze klasy nie były tym razem związane z uroczymi, indywidualnymi postaciami, ale zamiast tego zostały przekazane bezdusznym postaciom, które sami stworzyliśmy. Dano nam wolność w tym, jak wyglądaliśmy, ale nie mieliśmy żadnego wyboru, jeśli chodzi o umiejętności, które mieliśmy.
To znaczy do teraz. Albo październik, powinienem powiedzieć, ponieważ jest to nie tylko moment, w którym Darktide w końcu trafia na Xboxa, ale także czas, w którym system klas jest całkowicie przebudowywany. Nie będziesz już skazany na jeden styl gry dla każdej wybranej klasy, ponieważ będziesz miał teraz rozbudowane drzewka umiejętności, które pozwolą ci specjalizować się w jednym z kilku różnych stylów gry. Weteran, na przykład, może być teraz postacią przywódcy, wzmacniając resztę drużyny wzmocnieniami obrażeń i odpornościami, lub może odejść w cień, zyskując zdolność stania się niewidzialnym i zadawania dużych obrażeń, gdy z niego wychodzi.
Czy to od razu rozwiązuje problemy z klasami w grze? Cóż, zobaczymy. Z pewnością dodaje wiele świeżej różnorodności, dzięki czemu czujesz, że możesz faktycznie zbudować budowę, a nie tylko podążać liniową ścieżką. Nie masz tylko wyboru trzech umiejętności i możesz mieszać i dopasowywać pewne elementy pasywne, aktywne i inne, aby stworzyć postać, która czuje się jak twoja własna w czymś więcej niż tylko wyglądzie. Co ciekawe, dzięki opiniom graczy Fatshark faktycznie dostroił poziom trudności w Darktide, ponieważ tworząc własne buildy, będziesz miał znacznie silniejszą postać niż wcześniej. Będziesz także mógł zmieniać mocne strony swoich postaci w locie, ponieważ po załadowaniu gry możesz zobaczyć umiejętności, które wybrali twoi koledzy z drużyny. Zasadniczo oznacza to, że nawet jeśli wszyscy czterej losowi gracze zdołają wybrać tę samą klasę bazową, mogą mieć zupełnie inne wyposażenie i umiejętności. To wnosi świeżość do Darktide, której nie czułem od czasu, gdy po raz pierwszy zacząłem grać w betę.
Głębia tutaj jest imponująca i nie możemy nie doceniać, jak bardzo jest to remont. Nie chodzi tylko o pokrycie gry warstwą farby Vermintide 2, ponieważ drzewka umiejętności znacznie różnią się od podklas i opcji talentów w innej grze akcji Fatshark opartej na hordach. Zamiast tego porównałbym umiejętności Darktide bardziej do czegoś takiego jak Borderlands, gdzie w dniach, tygodniach i miesiącach po premierze zobaczymy mnóstwo zawartości na temat potężnych sposobów łączenia umiejętności, aby stworzyć najpotężniejsze możliwe odrzucenie. Nie chodzi też tylko o podążanie za linią aż do samego dołu, a będziesz się świetnie bawić, ponieważ deweloperzy poinformowali mnie, że dzięki testom odkryli, że wiele społeczności lubi brać różne umiejętności z każdej ścieżki, aby stworzyć zrównoważone kompilacje, a nie jedną postać, która jest naprawdę dobra w jednej konkretnej rzeczy.
Wciąż jest wiele do zrobienia w Warhammer 40,000: Darktide, zanim powiem, że jest to godny zamiennik Vermintide 2, ale gra się tam zbliża i jak zwykle, zaangażowanie Fatshark w ulepszanie swoich gier pozostaje niesamowicie imponujące. Ta przebudowa klasy jest dużym krokiem we właściwym kierunku, nawet jeśli nie rozwiązuje każdego problemu.