Kiedy dopiero zaczynasz w Kingdom Come: Deliverance II, dobrym pomysłem jest udanie się do Obozu Nomadów, który znajduje się na zachód od miejsca, w którym zaczynasz grę w chacie zielarza. Oprócz nauczenia się kilku słodkich ruchów mieczem od Mistrza Tomcata, możesz także podjąć zadanie poboczne od liderki obozu, wojewody, zwanej Miri Fatja.
Wojewoda mówi ci, że jego córka Marika zaginęła, a ty musisz ją odnaleźć i sprowadzić z powrotem. Dość prosta prośba, a otrzymasz dwa potencjalne tropy, aby znaleźć Marikę, albo przez jej namiot w Obozie Nomadów, albo przez zielarkę Bozhenę, którą będziesz znać od początku gry. Przeglądanie rzeczy Mariki w obozie może okazać się dość kłopotliwe, ponieważ jeśli skończysz szukać niewłaściwej rzeczy, możesz wyglądać, jakbyś kradł. Dlatego polecamy porozmawiać z Bozheną.
Potem powie ci, że Marika uciekła z obozu ze swoim kochankiem, Bohushem, do Apollonii. W szczególności powiedziano ci o ścieżce w pobliżu dwóch dużych skał z mniejszą pośrodku. Jak widać na powyższym obrazku, na mapie jest całkiem spory obszar do przeszukania, a przejście, którego szukasz, jest w rzeczywistości dość małe. Ale jeśli znajdziesz się twarzą do ścieżki na poniższym obrazku, będziesz mógł zakraść się między skały, aż znajdziesz małą kryjówkę Mariki.
Tam opowie ci prawdę o tym, co się stało i o tym, jak Bohush została zraniona przez swoich braci, którzy z kolei zostali zaatakowani przez mężczyzn z wioski Bohush. Będziesz musiał pomóc wyleczyć Bohusha, ale jeśli zebrałeś mikstury i zioła, powinieneś mieć przy sobie to, czego potrzebuje. Po tym Marika mówi ci, że potrzebuje amuletu wojewody, jeśli ma wrócić do domu.
Wojewoda nie jest z tego powodu zbyt zadowolony i prosi cię o odnalezienie jego syna Tibora i pomoc w pochowaniu jego drugiego syna Gejzy. Wytropienie ich nie jest zbyt trudne, ponieważ mapa nie jest niejasna co do tego, gdzie się znajdują. Sprawdzenie mowy lub skradanie się może pomóc ci uwolnić Tibora, a to samo z kolei pozwoli ci zdjąć Gezję z drzewa, do którego został przywiązany. Po jego pochowaniu wojewoda składa ci podziękowania, ale nie amulet, i wyjaśnia, że Marika zabrała mu coś cennego, kiedy uciekała.
Wracając do Mariki, będziesz musiał odeprzeć kilka wilków, które próbują zaatakować jej obóz, a następnie powie ci, gdzie znaleźć list wojewody o bezpiecznym przejściu. Kiedy wrócisz do obozu i porozmawiasz z wojewodą, możesz porzucić Marikę, po prostu dając mu list, ale aby uzyskać najszczęśliwsze zakończenie, będziesz musiał spróbować wymienić amulet na list. To też nie zadziała, ale od innych osób w obozie usłyszysz, że możesz rzucić wyzwanie wojewodzie, aby zdobyć amulet. To wyzwanie obejmuje serię trzech minigier. Po pierwsze, wyścig, w którym nasze drogie stare kamyki nie miały nadziei wygrać. Potem bójka z Tiborem. Jeśli do tego czasu nie wygrałeś jeszcze dwóch z trzech wyzwań, będziesz musiał zagrać w Wojewodę w kości. Zalecamy skorzystanie z Saviour Schnapps tutaj, jeśli je masz, na wypadek, gdybyś miał pecha w którymś z wyzwań.
Po wygraniu wyzwania wojewoda wręczy ci amulet, który następnie możesz przynieść Marice. Wróci do obozu i wszystko znów będzie w porządku z Nomadami. To zadanie jest dość proste po znalezieniu Mariki, ale wytropienie jej okazało się takim zadaniem w naszej rozgrywce, że nie mogliśmy powstrzymać się od stworzenia tego przewodnika, dzięki czemu nie będziesz spędzać godzin na szukaniu tego małego zakątka w Apollonii