Ekspansja franczyzy PUBG: Battlegrounds odbywa się obecnie w coraz szybszym tempie. Podążając za The Callisto Protocol kilka lat temu, całkiem niedawno opowiedzieliśmy Wam również o PUBG: Blindspot po raz kolejny, a teraz mamy dodatkową grę, którą możemy dodać do tej mieszanki. Gra pochodzi z PlayerUnknown Productions, więc już prawie nadszedł czas, aby zagłębić się w Prologue: Go Wayback, ponieważ gra zadebiutuje na Steam we wczesnym dostępie już tego lata.
Gra jest opisywana jako survival w otwartym świecie dla jednego gracza, którego celem jest "eksploracja rozległej, ciągle zmieniającej się dziczy, jednocześnie równoważąc przygodę i odkrycia ze skomplikowanymi systemami przetrwania, takimi jak spożycie kalorii, regulacja temperatury ciała oraz odkrywanie i utrzymanie schronienia". Głównym haczykiem w tej grze jest to, że wykorzysta ona zastrzeżony system uczenia maszynowego dewelopera, aby zapewnić generowanie terenu, i ostatecznie serwować "świat, w którym nie ma dwóch takich samych podróży". W komunikacie prasowym zapowiedziano, że żadne dwa biegi w grze nie będą takie same, a ideą rozgrywki jest znalezienie zasobów, a następnie próba dotarcia do Weather Tower w nadziei na ewakuację i ucieczkę.
Jeśli chodzi o to, w jaki sposób element uczenia maszynowego ma sprawić, że będzie to większe wyzwanie, powiedziano nam: "Teren jest duży i nieprzewidywalny, ukształtowany przez system geologiczny oparty na uczeniu maszynowym, w którym żadna trasa nie jest z góry określona. Gracze muszą czytać krajobraz, wybierając bezpieczne ścieżki naprzód, nie gubiąc się. Pogoda jest równie nieubłagana, a burze, spadki temperatury i śnieżyce mogą być katastrofalne dla gracza, a wczesne znaki ostrzegawcze są widoczne tylko dla tych, którzy nauczą się je rozpoznawać."
Do tego dojdzie bardziej tradycyjna mechanika przetrwania, w tym głód, pragnienie, temperatura i tak dalej, co oznacza, że ucieczka z życiem w Prologue: Go Wayback będzie nie lada wyzwaniem.
W związku ze zbliżającą się premierą, która ma się ukazać latem, PlayerUnknown Productions zamierza kontynuować rozwój gry z pomocą społeczności. Ostatecznie oznacza to, że dodatkowe mechaniki i funkcje zostaną dodane w miarę postępu prac nad wersją 1.0. Powiedziano nam również, że Prologue: Go Wayback jest krokiem naprzód w PUBG Studios ' ostatecznym celu, którym jest stworzenie Project Artemis, tytułu, który jeszcze bardziej wyniesie jego uczenie maszynowe i technologie generatywne na nowe wyżyny, wykorzystując ostatecznie silnik Melba w dwóch kolejnych projektach Prologue: Go Wayback (jeszcze nieogłoszony tytuł i Project Artemis, Oczywiście).
Obejrzyj zwiastun rozgrywki Prologue: Go Wayback poniżej.