Polski
Gamereactor
artykuły

Hiperrozwój, licencjonowane gry i e-sport: rozmowa Formuły E z Kieranem Holmesem-Darbym

Spotkałem się z dyrektorem ds. Gier Formuły E, aby dowiedzieć się wszystkiego o finale nadchodzącego turnieju Accelerate Sim-racing, a także o tym, jak sporty motorowe radzą sobie z grami i e-sportem.

HQ

Sezon 2022 Formuły E dobiega końca. Ale nie tylko to, podobnie jak towarzyszący mu turniej e-sportowy Accelerate 2022. Znany jako sposób Formuły E na dotarcie do szerszej publiczności i wykorzystanie sceny e-sportowej i gier. Jak ujął to dyrektor ds. Gier Kieran Holmes-Darby (wcześniej znany jako współzałożyciel Excel Esports): "to sposób, w jaki angażujemy ludzi w Formułę E jako sport poprzez konkurencyjne gry".

Trwający w sumie sześć rund, a ostatnia odbędzie się w Londynie w najbliższych dniach, zwycięzca wróci do domu z udziałem w puli nagród w wysokości 100 000 €, a także biletami VIP na finał Formuły E 2022, który odbędzie się w Seulu w Korei Południowej w dniach 13-14 sierpnia, a także szansą na wejście do kokpitu prawdziwego samochodu wyścigowego Formuły E.

Dzięki tak szerokiemu wyborowi nagród w ofercie, miałem okazję porozmawiać z Holmes-Darby, aby dowiedzieć się wszystkiego o związku Akcji Accelerate z prawdziwym torem Formuły E i o tym, jak bardzo urósł przez lata.

Hiperrozwój, licencjonowane gry i e-sport: rozmowa Formuły E z Kieranem Holmesem-Darbym
To jest reklama:

Gamereactor: Jak Formuła E: Przyspieszenie rywalizacji została odebrana przez fanów i czy znalazłeś nowych odbiorców przychodzących do e-sportu w ramach związku, jaki dzieli z prawdziwą sceną Formuły E?

Holmes-Darby: Myślę, że pierwotny cel z Accelerate, i myślę, że jeśli spojrzysz na rodzaj trendu w sportach motorowych bardziej ogólnie w czasie pandemii, e-sport był sposobem, w jaki można było nadal organizować zawody w sportach motorowych, a liczby dotyczące oglądalności zawodów e-sportowych w tym czasie będą bardzo trudne do powtórzenia w przyszłości, ponieważ ostatecznie ścigały widzów tradycyjnego sportu i są one w pewnym sensie wypełnianiem luk, jeśli chcesz.

Celem pobocznym tego było również znalezienie następnego kierowcy w świecie rzeczywistym poprzez te aktywacje e-sportowe, a teraz wejście w świat, w którym naszym podstawowym produktem medialnym jest nasz prawdziwy wyścig, musimy całkowicie zmienić strategię i nie jestem pewien, czy wszystkie sporty motorowe zrobiły to skutecznie. Mamy nadzieję, że w Formule E możemy być liderami lub liderami myśli w tej przestrzeni i jak musimy podejść do e-sportu i szerszego świata gier w czasach, w których mamy nasz podstawowy produkt wyścigowy.

Co doprowadziło do decyzji o otwarciu Formuły E: Accelerate dla wszystkich?

To jest reklama:

Cóż, to jest zmiana strategii. Podczas gdy my w 100% chcemy całkowicie uczcić naszych bohaterów i najlepszych kierowców; Chcemy dać im możliwość nurkowania w prawdziwym samochodzie Formuły E i sprawdzenia się w prawdziwym świecie jazdy i sprawdzenia, czy możemy stworzyć tę wspaniałą historię Kopciuszka i tego crossovera - to wciąż zdecydowanie część tego, co robimy, ale nie sądzę, że jest to już główny cel, ponieważ kiedy jest to główny cel, naprawdę łowisz w dość niszowym stawie.

Chodzi mi o to, że jeśli pomyślisz o ilości sim-wyścigów, profesjonalistów e-sportowych, którzy są na świecie i ilu z nich może realistycznie nawet mieć szansę na skok w samochodzie Formuły E i bycie dobrym, jest to bardzo niszowy basen, w którym łowisz ryby i jak powiedziałem w świecie, w którym naszym podstawowym produktem medialnym jest nasz wyścig, musimy całkowicie zmienić to, co robimy po stronie gier / e-sportu, aby upewnić się, że aktywujemy jak najszerszą publiczność i angażujemy jak najwięcej osób w sport. Nie chodzi tylko o bycie najlepszym, ale o to, aby przyjść, rywalizować i mieć doświadczenie ze sportem. Krótko mówiąc, w tym roku mieliśmy znacznie więcej uczestników niż kiedykolwiek wcześniej, ponieważ oczywiście otworzyliśmy to. Jest to więc dla nas dobry dowód przynajmniej na kierunek jazdy.

Hiperrozwój, licencjonowane gry i e-sport: rozmowa Formuły E z Kieranem Holmesem-DarbymHiperrozwój, licencjonowane gry i e-sport: rozmowa Formuły E z Kieranem Holmesem-DarbymHiperrozwój, licencjonowane gry i e-sport: rozmowa Formuły E z Kieranem Holmesem-Darbym

Czy sukces i rozwój F1 Esports Series wpłynęły na sposób, w jaki w ogóle podchodzisz do e-sportu Formuły E?

Myślę ogólnie, nie mówiąc o jednej serii sportów motorowych. Ogólnie rzecz biorąc, uważam, że sposób, w jaki zrobiły to inne serie sportów motorowych, działał w czasach, gdy nie mieliśmy wyścigów. Ale teraz, gdy mamy wyścigi, myślę, że każdy będzie musiał dostosować swoje strategie i myślę, że jesteśmy liderami myśli w przestrzeni i sposobie, w jaki to robimy. Nie wiem, czy inni ludzie pójdą w ich ślady, czy też będą trzymać się swoich broni, ale z naszej perspektywy nie jest to właściwa droga, ponieważ jeśli próbujesz stworzyć kolejny produkt medialny z aktywacji e-sportowych, zasadniczo próbujesz bezpośrednio konkurować z obecnym produktem i nie sądzę, że jest wielu ludzi, którzy woleliby oglądać produkt e-sportowy niż główny produkt. To naprawdę tylko produkt pomocniczy w stosunku do tego, co już masz.

Prawdziwym celem dla nas jest pozyskanie nowych ludzi do tego sportu. Aby dać ludziom pierwsze w historii doświadczenie Formuły E. Jesteśmy rozwijającym się sportem, istniejemy dopiero od ośmiu sezonów, głównym celem jest hiper-wzrost naszej publiczności. Gry to droga do wprowadzenia ludzi w ten sport.

Zdecydowanie idziemy inną drogą zupełnie i bardzo celowo. To było niesamowite w tym roku, mieliśmy uczestników z każdego zakątka świata, a także dużą liczbę kobiet, co jest naprawdę fajne. To było niesamowite.

Niektórzy mogą powiedzieć, że Formuła E jest najbardziej postępową technologicznie sekcją wyścigów Formuły, więc skoro tak jest, jak płynnie sport dostosował się do gier i wyścigów sim?

To dobre pytanie i myślę, że właśnie tam znajduje się jeden z naszych kluczowych USP (unikalna propozycja sprzedaży) w przestrzeni gier. Jeśli spojrzysz na nasz produkt i takie rzeczy jak tryb ataku i wszystkie te różne części naszego IP, jesteśmy bardzo blisko bycia grą wideo. Wchodzisz poza linię, aby uzyskać impuls - wszyscy graliśmy w gry wyścigowe, w których przechodzisz do trybu off-line, aby uzyskać impuls i powiększyć ludzi - to jest rodzaj tego, co tworzymy, tworzymy sport, który jest prawie gotowy do gry wideo.

Kiedy prowadzę rozmowy z twórcami gier, jest to ekscytujące, ponieważ dla nich jest to coś zupełnie nowego, aby potencjalnie wprowadzić do swojej gry, a tam jest IP, którego nie mogą uzyskać z innych sportów motorowych. To dla mnie bardzo ekscytujące i znacznie ułatwia mi pracę.

Hiperrozwój, licencjonowane gry i e-sport: rozmowa Formuły E z Kieranem Holmesem-Darbym

Co pozwala na użycie rFactor 2 jako gry hosta, czego nie robią inne tytuły, a biorąc pod uwagę historię, jaką Formuła E dzieli z Forza Motorsport, czy możemy spodziewać się czegoś podobnego, gdy następna Forza Motorsport pojawi się na początku 2023 roku?

Nie ujawniając Wam całego mojego planu rozwoju biznesu, zawsze jesteśmy otwarci na współpracę z największymi i najlepszymi twórcami gier w przestrzeni genialnych tytułów sportów motorowych. Jak już powiedziałem, szukamy tych twórców gier, którzy mogą wykorzystać nasze IP w ekscytujący sposób i stworzyć ekscytujące możliwości aktywacji dla nowych fanów i wprowadzić nowych fanów do sportu, ale także zapewnić swoim obecnym graczom ekscytujące IP, które różni się od czegoś, co mieli wcześniej. Zawsze na nie patrzymy.

W tej chwili używamy rFactor. Jest to najbardziej realistyczny symulator, z którym przynajmniej doświadczyłem lub miałem doświadczenie, i myślę, że oferuje bardzo realistyczną rozgrywkę dla tych sim-racerów. Ale jak już powiedziałem, potencjalnie nieco niszowy rynek niż niektóre tytuły, o których wspomniałeś. Jesteśmy otwarci na odkrywanie opcji.

Czy myślałeś o oficjalnie licencjonowanej grze Formuły E?

To zdecydowanie zawsze ciągła rozmowa. To była jedna z pierwszych rzeczy, które położyłem na moim biurku, kiedy dołączyłem, wiesz "stwórzmy naszą własną grę!" Zdecydowanie zawsze w pracach jest to, co powiedziałbym, ale jest kawałek czasu, kiedy faktycznie ma to sens, i myślę, że w tej chwili wracam do bycia w stanie hiper-wzrostu i naprawdę próbuję zaangażować nową publiczność, Czy wydanie własnej gry jest najlepszym sposobem, aby to zrobić, czy też ostatecznie licencjonowanie twojego IP do istniejących tytułów gier, które mają dużą publiczność, jest teraz lepszą grą dla Formuły E? Strategicznie wybrałbym to drugie teraz, ale nigdy nie spisałbym nas na straty, robiąc własną grę, ponieważ na pewno jest na to potencjał w przyszłości.

Biorąc pod uwagę, że jest to finał turnieju Accelerate 2022, w jaki sposób rozszerzysz go, gdy powróci na następny sezon?

Na pewno powróci w sezonie 2023, myślę, że większym pytaniem jest to, co możemy osiągnąć w przerwie między tym. To są rozmowy, które prowadzimy w tej chwili. Accelerate to świetny sposób na zwiększenie emocji związanych z rzeczywistym E-Prix, dlatego łączymy je dość blisko. Ale jest znak zapytania, czy te aktywacje mogą wypełnić lukę między naszym sezonem? W tej chwili nie ma konkretnych planów na ten temat, ale jest wiele teorii na temat tego, co powinniśmy robić w przerwie między sezonem 8 a sezonem 9.

Jak spodziewasz się, że samochody Gen3 zmienią turniej Formuły E: Przyspieszenie?

Era Gen3 jest bardzo ekscytująca. Jak rozumiem, [samochody] są lżejsze, szybsze i mniejsze, co jest dobrą rzeczą tylko dla sportów motorowych. To sprawi, że wyścigi, czy to w prawdziwym życiu, czy w grze wideo, będą bardziej ekscytujące. Potem także era Gen3, mamy mnóstwo wyścigów, więcej lokalizacji, ładuje więcej torów, więc po prostu tworzysz więcej możliwości dla IP i ekscytujących torów, na których ludzie mogą się ścigać.

Hiperrozwój, licencjonowane gry i e-sport: rozmowa Formuły E z Kieranem Holmesem-Darbym
FIA

Mając na uwadze Twoje doświadczenie w Excel Esports, czy myślisz, że zaczniemy widzieć więcej organizacji e-sportowych, które wskoczą na scenę wyścigów sim, a także podpiszą kontrakty z sim-racers?

Przypuszczam, że zależy to od ich celów i tego, co starają się osiągnąć. Jeśli pójdziesz drogą franczyzy, jeśli chodzi o Formułę 1 lub coś w tym rodzaju, to jest to bardzo skoncentrowane na tradycyjnych zespołach Formuły 1, a nie ma zbyt wiele miejsca dla tradycyjnych drużyn e-sportowych do działania.

Jeśli spojrzysz na to, co robimy z Accelerate, jesteśmy bardzo skoncentrowani na jednostkach i pozyskiwaniu nowych ludzi do naszego sportu. Jeśli kiedykolwiek spojrzałeś na to, co Fortnite robi w świecie e-sportu, mają dużo myślenia o tym, że nie są właściwym esportem, ponieważ nie zaspokajają zbyt dobrze potrzeb zespołów, ale to, co robią, to tworzenie ekscytujących wydarzeń dla poszczególnych osób, i na tym się początkowo skupiamy: próbując stworzyć ekscytujące wydarzenia dla osób, aby mogły w nich uczestniczyć.

Jeśli mamy okazję stworzyć serię, która ma sens dla drużyn e-sportowych, możesz zobaczyć to trochę więcej. Ale chodzi o to, jakie są ich cele, możliwości, które tworzymy, i to musi mieć sens.

Na koniec pytanie, jako dyrektor ds. gier w Formule E, których kierowców powinniśmy mieć na oku podczas finałów w Londynie w ten weekend?

W rzeczywistości jest to absolutnie ułożona siatka. Jestem mile zaskoczony, że wszystkie nazwiska "bohaterów" w świecie sim-racing będą konkurować, ponieważ zawsze jest to świetne dla naszego produktu. Masz Jarno Opmeera, masz Freddy'ego Rasmussena, masz swojego Bono [Huisa], masz najlepszych ludzi w społeczności w sieci.

To, co jest ekscytujące i co zdecydowanie nie zostało jeszcze upublicznione, ale cieszę się, że mogę się podzielić, to to, że pracowaliśmy nad nowym torem, pracowaliśmy nad wprowadzeniem toru w Londynie do gry, a w finale Accelerate chcemy ścigać się na torze w Londynie. Teraz nikt nie będzie miał do tego dostępu, co oznacza, że zrzucasz to na kierowców w czwartek, a oni mają w zasadzie półtora dnia na trening. To może być interesujące z perspektywy podium, tak naprawdę nie wiemy.

Jeśli chodzi o wszystko inne, jest to dość standardowe. Będziemy postępować zgodnie z formatem Formuły E kwalifikacji do wyścigów, więc najlepsi ludzie wygrają, ale kto będzie najlepszy na tym torze? Nie wiem.

Hiperrozwój, licencjonowane gry i e-sport: rozmowa Formuły E z Kieranem Holmesem-Darbym

Ogromne podziękowania dla Kierana Holmesa-Darby'ego za rozmowę z nami. Finały Formuły E: Accelerate odbędą się w ten weekend podczas E-Prix Londynu, więc koniecznie sprawdź je tutaj.



Wczytywanie następnej zawartości