Polski
Gamereactor
artykuły

Czy Warner Bros. stał się największym złoczyńcą branży gier wideo?

Ostatnie decyzje giganta produkcyjnego były po prostu denerwujące i demoralizujące.

HQ

Zawsze rozczarowujące jest słyszeć o tym, że producent gier wideo zostaje zamknięty lub stoi w obliczu zwolnień po trudnych wydarzeniach. Nie ma nic gloryfikującego w tym, że ludzie tracą pracę i są zwalniani, ale jednocześnie gry wideo to biznes i czasami trzeba podjąć decyzję biznesową dla zdrowia i wydajności (a może nawet przetrwania) całej całości. Jednak niedawne zamknięcie studia Warner Bros. Games jest po prostu złe i pozostawia niesamowicie niesmak w moich ustach. Jest coś w sposobie, w jaki to portfolio deweloperów było obsługiwane w ciągu ostatnich kilku lat – a w tym zakresie nawet w szerszym dziale rozrywkowym Warner Bros. – co sprawia, że ostatnia decyzja wydaje się jeszcze gorsza.

HQ

Dla tych, którzy nie są tego świadomi, podsumuję bardzo pokrótce, co się tutaj wydarzyło, zanim przejdę dalej. Po wcześniejszym raporcie Bloomberga na temat stanu Warner Bros. Games, który sugerował, że Monolith Productions ' Wonder Woman został ponownie uruchomiony po kłopotliwym rozwoju, od tego czasu potwierdzono, że gigant produkcyjny zdecydował się zamknąć Monolith, anulować Wonder Woman, a nawet zamknąć twórcę MultiVersus Player First Games i specjalistę od urządzeń mobilnych Warner Bros. San Diego. Potwierdzenie pojawiło się w e-mailu, o którym poinformował Kotaku, a który twierdził, że była to "strategiczna zmiana kierunku, a nie odzwierciedlenie tych zespołów lub talentów, które się w nich znajdują".

Pomimo tego, że Monolith i Player First pracowali nad tytułami DC, a ten pierwszy pracował nawet nad innymi franczyzami obsługiwanymi przez Warnera w przeszłości, duża firma rozrywkowa posunęła się nawet do stwierdzenia, że dzieje się tak, aby lepiej "ustrukturyzować nasze studia deweloperskie i inwestycje wokół tworzenia najlepszych możliwych gier z naszymi kluczowymi franczyzami. " z odwołaniami do Harry Potter, DC, Mortal Kombat i Game of Thrones. Tak, to trochę mylące, ponieważ wydaje się w najlepszym razie sprzeczne, a nawet nietrafione, zwłaszcza że Game of Thrones ma niewielką, prawdopodobnie nawet nieobecną obecność w przestrzeni gier wideo od... cóż, prawie na zawsze.

To jest reklama:

Ale jednocześnie po raz kolejny widzę pewien sens w decyzji Warnera, ponieważ choć jest ona rozczarowująca, miliony wydane na Wonder Woman już i brak pozytywnego produktu oznaczają, że stoi on przed ogromnym wyzwaniem, aby odzyskać koszty produkcji. Odrzucenie tego pomysłu i pójście dalej jest prawdopodobnie najlepsze, w przeciwnym razie moglibyśmy znaleźć Monolith uwięzionego w piekle, tak jak Rocksteady był z Suicide Squad. Mimo to nie można całkowicie odciąć się od zespołu tak utalentowanego i legendarnego jak Monolith, a następnie powiedzieć, że "pozostaje się skoncentrowanym i podekscytowanym powrotem do tworzenia wysokiej jakości gier dla naszych pełnych pasji fanów i opracowanych przez nasze światowej klasy studia". To jest tak sprzeczne, jak to tylko możliwe.

Czy Warner Bros. stał się największym złoczyńcą branży gier wideo?

Moim głównym problemem z całym tym niepokojącym obrotem spraw jest to, że Warner Bros. już od jakiegoś czasu prowadzi swoich deweloperów ścieżką, którą trudno wspierać. Tak długo gonili smoka usług na żywo (jak Sony...), konsekwentnie ponosząc porażki po drodze i być może najbardziej niewybaczalne, zlecając naprawdę utalentowanym programistom nastawionym na jednego gracza, aby to urzeczywistniło. Warner Bros. od lat strzela sobie w stopę, a Suicide Squad: Kill the Justice League, MultiVersus i Harry Potter: Quidditch Champions z 2024 roku to tylko trzy mocne tego przykłady. Teraz Monolith i Player First zbierają konsekwencje tego absurdalnego skupienia, przy czym Player First czuje się szczególnie brutalnie, ponieważ Warner przejął zespół dopiero zeszłego lata... Po co zawracać sobie głowę ich kupowaniem, skoro przyszłość wydawała się tak ponura?

Trudno patrzeć na ten niedawny zwrot wydarzeń ze strony Warnera inaczej niż jako napędzany chciwością i niewybaczalnie źle zarządzany. To prawda, że nie byłby to pierwszy raz, kiedy gigant produkcyjny spotkał się z tego rodzaju krytyką, ponieważ mówimy o tej samej firmie, która wyrzuciła do kosza Coyote vs. Acme i Batgirl, ponieważ chciała odpisów podatkowych, mimo że oba filmy były w większości gotowe do wydania. Jest to również firma, która zrobiła The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim, aby utrzymać swoją kontrolę nad marką Śródziemia, a nawet przyznała, że tak było tuż przed premierą, a także firma, której udało się wkurzyć być może największe nazwisko w dzisiejszej branży filmowej, Christophera Nolana, ponieważ obawiał się, że Warnerowi nie można zaufać, że wypuści jego The Odyssey film z odpowiednią strategią marketingową... Warner Bros. już od dłuższego czasu nie trafia w sedno, a ostatnie zamknięcie gier wideo jest tylko kolejnym przykładem.

To jest reklama:

Gdyby to wszystko nie wystarczyło, aby wkurzyć was na ostatnie ruchy Warner Bros. tak samo jak ja, dodam jeszcze, że pomimo zamknięcia 30+ letniego Monolith, Warner zdecydował się zachować patent na znak towarowy dla rewolucyjnego systemu Nemesis, który stworzył deweloper. Tak. Jak zauważa Eurogamer, deweloperzy są zwalniani, ale nie mogą nawet zabrać ze sobą własnego dzieła... Czułbym się mniej mocno, gdyby Warner był i w pełni wykorzystywał ideę Nemesis od samego początku, ale tak się nie stało i nic nie daje mi wiary, że się zmieni. Tak więc do 2036 roku, kiedy patent wygaśnie (zakładając, że Warner nie zrobi tego, czego oczekiwano i po prostu przedłuży patent), nie zobaczymy już tego fantastycznego pomysłu w grze wideo...

Czy Warner Bros. stał się największym złoczyńcą branży gier wideo?

Biznes to biznes i zawsze będę o tym myślał, do pewnego stopnia, gdy będę widział tego rodzaju decyzje, które są podejmowane, ponieważ firmy nie stają się warte tyle co Warner Bros., nie denerwując przy tym ludzi. Jednak ta firma rutynowo udowadnia swoją nieudolność i szczerze mówiąc, jestem ogromnie zaniepokojony Avalanche Software, NetherRealm Studios i Rocksteady, tak jakby Hogwarts Legacy 2, następny Mortal Kombat /Injustice i plotkowana gra Batman (która, jeśli wierzyć ostatnim wydarzeniom, nie zdziwiłbym się, gdyby stała się ofiarą przed jej nadejściem za kilka lat) nie odniosły sukcesu na poziomie Warnera Spodziewamy się, że możemy zobaczyć, jak jeszcze więcej utalentowanych zespołów, studiów i pomysłów zostanie porzuconych i pozostawionych na ulicach.



Wczytywanie następnej zawartości