Nie brakuje obiecujących sequeli, ale o niektórych niestety nie słyszeliśmy jeszcze nic istotnego, a mimo to chciałbym w nie zagrać... Oto sequele, których desperacko szukam.
Trudno nie pomarzyć o Days Gone 2. Pierwsza gra oferowała surowy i klimatyczny otwarty świat, w którym zagrożenie ze strony Freakers zawsze czaiło się za rogiem. Jazda na motocyklu przez opustoszały Oregon, w ciągłym poszukiwaniu zasobów i w poczuciu ciągłego zagrożenia, była czymś wyjątkowym. Sequel mógłby opierać się na wszystkim, co działało, z ostrzejszą sztuczną inteligencją, bardziej dynamicznym światem i jeszcze bardziej intensywnymi hordami. Historia miała też więcej do zaoferowania, a przy dzisiejszej technologii mogła być prawdziwą perełką. Sony mogło zamknąć sequel, ale nadzieja na powrót pewnego dnia do świata Deacona pozostaje.
Jak wiecie, Nintendo od dawna pozwala F-Zero zbierać kurz, podczas gdy fani bezlitośnie narzekają na nową grę z serii, nie tylko ja. Niestety, jest to nic innego jak tragedia. F-Zero GX dla Gamecube to był czysty zastrzyk adrenaliny, brutalnie szybki, imponujący technicznie i z poziomem trudności, który naprawdę wystawiał twoje umiejętności na próbę. Pędzenie z niesamowitą prędkością po szalonych torach z ostrymi jak brzytwa zakrętami i minimalnym marginesem błędu było doświadczeniem, z którym niewiele innych gier wyścigowych może się równać. Myśl o nowoczesnej kontynuacji, z tą samą bezkompromisową szybkością i wyzwaniem, jest przepyszna. Wyobraź sobie F-Zero GX z dzisiejszą grafiką, funkcjonalnością online, a może nawet narzędziem do tworzenia ścieżek. Nintendo pokazało w F-Zero 99, że seria nie jest całkowicie zapomniana, ale zasługujemy na coś więcej. Nadszedł czas, aby Captain Falcon powrócił na dobre, a my jesteśmy gotowi, aby wcisnąć gaz do dechy... choćby na potrzeby remake'u.
Zapomnij o wszystkich innych grach, nie ma bardziej łamiącej serce otwartej rany w świecie gier niż Half-Life 3. Gra, która powinna była zostać wydana co najmniej 15 lat temu, ale nadal rzuca się w oczy swoim brakiem. Half-Life było stylistycznym arcydziełem, podobnie jak Half-Life 2, a po tylu latach zdecydowanie jest potencjał, aby zrobić to ponownie z Half-Life 3, a może nawet dokończyć historię Combine (bo Bóg wie, że nie mogę się doczekać czwartej gry).
Gra, która definiuje dla mnie Sega Saturn bardziej niż jakakolwiek inna, to Panzer Dragoon Saga z 1998 roku. Pierwsza gra oferowała unikalną mieszankę japońskiego odgrywania ról i latania smokami, z atmosferą i światem, które do dziś nie mają sobie równych - chociaż kilka lat później dostaliśmy mały przedsmak tego ostatniego w Panzer Dragoon Orta. Wraz z niedawnym odrodzeniem japońskich gier fabularnych, seria zasługuje na nowoczesny powrót. Wyobraź sobie epicką przygodę, w której po raz kolejny możemy przemierzać rozległe pustynie na majestatycznym smoku, z taktycznymi bitwami i historią, która zagłębia się w tajemniczy świat serii. Przy dzisiejszej technologii sequel może być oszałamiająco wspaniały, jednocześnie jeszcze bardziej doskonaląc unikalny system walki. Sega od dawna ignoruje serię (nie, połowiczny remake się nie liczy) i najwyższy czas, aby Panzer Dragoon Saga otrzymał zwrot, na jaki zasługuje.
Red Dead Redemption to jedna z absolutnie najlepszych gier, z jakimi kiedykolwiek miałem do czynienia. Byłem absolutnie zdruzgotany tym, jak dobrze wykonana była ta westernowa epopeja, a także tym, jak wciągający i tętniący życiem był świat. Co więcej, John Marston czuł się jak jeden z najlepszych bohaterów wszech czasów; Melancholijnie myśli o swojej przeszłości, ale postanawia się zadośćuczynić. Nic jednak nie było w stanie przygotować mnie na siłę natury, jaką była Red Dead Redemption 2. Teraz czekam na Grand Theft Auto VI i jestem ciekawa, ale przede wszystkim marzę o powrocie na Rockstar Dziki Zachód ponownie. Gdybym miał wybór, akcja toczyłaby się w epoce wojny secesyjnej, epoce, która nie została zbyt dobrze zbadana w grach, a może nawet zbliżyć się do okrucieństw, takich jak niewolnictwo. Spraw, aby tak się stało, Rockstar.
Trudno nie przegapić Rock Band, mimo że, podobnie jak wielu innych, zmęczyłem się grami muzycznymi z powodu nieustannego marketingu ciągłych sequeli i reedycji. Mimo to spotykanie się z przyjaciółmi, chwytanie za plastikowe instrumenty i spełnianie marzeń o byciu gwiazdą rocka było uczuciem nie do pobicia. Rock Band 4 zrobił wiele dobrego, ale gatunek zasługuje na porządny powrót, a Rock Band 5 (lub nowy Guitar Hero, nie jestem wybredny!) mógł być właśnie impulsem, którego potrzebował po 10 latach. Wyobraź sobie nowoczesną wersję z większą liczbą utworów, głębszym wsparciem online, a może nawet nowym trybem kariery, w którym zabierasz swój zespół z koncertów w garażu na trasy koncertowe. Dzięki dzisiejszym usługom przesyłania strumieniowego biblioteka utworów może być większa niż kiedykolwiek, a dzięki zaktualizowanemu i bardziej luksusowemu sprzętowi perkusja i gitary mogą czuć się jeszcze lepiej. Gry muzyczne to coś, czego brakuje w dzisiejszym klimacie, w którym zdecydowanie skorzystalibyśmy na spędzaniu ze sobą więcej czasu i po prostu cieszeniu się dobrą muzyką.
Zaczyna to przypominać trochę ten sam nieprawdopodobny sen, co F-Zero GX2. Star Fox 64 ustanowił standard dla tamtej ery kosmicznych strzelanek dzięki intuicyjnemu sterowaniu, szybkiemu tempu i kinowej atmosferze, w której każda misja wydawała się częścią większej przygody. Przedzieranie się przez pola asteroid, pojedynkowanie się z Star Wolf i kończenie tego wszystkiego w epickiej bitwie z Androssem było czystą magią. Współczesny sequel na Switcha 2, zbudowany na tym samym fundamencie, ale z dzisiejszą technologią, mógłby być czymś wyjątkowym. Wyobraź sobie rozległe galaktyki, więcej tras do wyboru i naprawdę wystawną kampanię z epickimi bitwami kosmicznymi, które można rozegrać kilka razy... Nintendo z pewnością próbowało ożywić serię, ale nigdy do końca nie uchwyciło magii Star Fox 64. Czas cofnąć czas, zdać sobie sprawę, że mecz był dobry taki, jaki był, i dać Fox i jego drużynie powrót, na jaki zasługują. Dzisiejsi gracze muszą również dowiedzieć się, czym jest beczka.
Pierwsza gra była mocną, taktyczną przygodową grą akcji, w której kontrolowaliśmy elitarny oddział komandosów-klonów w jednych z najtrudniejszych bitew w galaktyce. Dzięki Xboxowi, który w tamtym czasie krążył wokół wszystkich innych konsol pod względem wydajności, dostarczył mroczniejszą, bardziej intensywną i bardziej realistyczną gręStar Wars niż cokolwiek, co widzieliśmy wcześniej, i nadal ma wiernych fanów (w tym mnie). Sequel mógłby przenieść wszystko na wyższy poziom. Wyobraźcie sobie współczesne bitwy z mądrzejszą pracą zespołową, głębszą historię, która mogłaby obejmować wszystko, co wydarzyło się od tego czasu w seriach takich jak Clone Wars, a także brutalną narrację wyjaśniającą, dlaczego ta wojna była tak bezwzględna - a może zastanówcie się, jak Delta Squad radzi sobie z powstaniem Empire ? Przy dzisiejszych silnikach graficznych, bardziej dynamicznych misjach, a nawet trybie współpracy, Republic Commando II mogło być spełnieniem marzeń dla tych (takich jak ja), którzy nieustannie tęsknią za bardziej taktyczną i skoncentrowaną na żołnierzach przygodą Star Wars.
Może się to wydawać nieco dziwne, biorąc pod uwagę, że pierwsze dwie gry Injustice nie zrobiły na mnie aż tak dużego wrażenia. Wydawały się nieco zbyt ponure i plastikowe w designie, mimo że opierały się na umiejętnym fundamencie. Ale teraz, gdy James Gunn zamierza na poważnie rozpocząć DCU tego lata, właściwe byłoby wypuszczenie naprawdę dobrego Injustice zaktualizowanego o bohaterów, którzy przypominają swoje filmowe odpowiedniki. W miarę dodawania nowych bohaterów i złoczyńców można je dodać do gry jako rodzaj żywej platformy, a najlepiej mieć również serię kampanii do rozegrania w trybie dla jednego gracza. Marzenie dla mnie, na pewno.
Banjo-Kazooie i jego sequel Banjo-Tooie zdefiniowały erę platformówek dzięki czarującemu humorowi, sprytnemu projektowi poziomów i wspaniałej muzyce, która pod wieloma względami przewyższała to, co dostarczyło samo Nintendo. Rare pokazał, jak połączyć eksplorację, łamigłówki i platformówkę w sposób, który dla wielu był szczytem trójwymiarowej platformówki epoki - i do dziś seria pozostaje tak samo ukochana, jak wtedy, gdy została wydana po raz pierwszy, mimo że Microsoft wydawał się być całkowicie niezainteresowany czymkolwiek związanym z niedźwiedziami i ptakami. Wolałbym nowoczesną kontynuację, która zachowuje klasyczną kolekcjonerską zabawę i efekty dźwiękowe (w tym mowę), ale z dzisiejszą technologią, oferując większe światy, ściślejsze sterowanie i styl graficzny, który oddaje to magiczne uczucie Rare. Banjo-Kazooie jest zbyt piękne, by być tylko nostalgicznym reliktem, a ja naprawdę, naprawdę, naprawdę chcę zagrać w Banjo-Threeie. Chociaż zdaję sobie sprawę, że nawet rok 2025 mnie rozczaruje na tym froncie.