Chociaż aktualizacja gry, która ma kilka lat, może wydawać się naturalna, świeższą i nowocześniejszą alternatywą, inauguracyjna fala udanych gier na żywo udowodniła, że nie zawsze jest to płynny i prosty proces. Zajęło Destiny 2 lat, aby wrócić do stanu, z którego Destiny 1 fani byli zadowoleni, Smite 2 naprawdę walczyło o przekonanie fanów do porzucenia oryginału i można argumentować, że pomimo liczby graczy, Overwatch 2 nigdy nie był tak popularny, jak Overwatch był u szczytu swojej potęgi, a teraz Ubisoft i Rainbow Six: Siege stoją przed tym samym dylematem. W tym roku Siege będzie obchodzić 10. rocznicę swojego istnienia - i chociaż będzie to obejmować typowe dodatki w postaci nowych sezonów, map, Operators i tym podobnych - pojawi się również zupełnie nowe Siege doświadczenie, sequel, którego Ubisoft wyraźnie nie chce nazywać wielkim Siege 2.
Jest znany jako Rainbow Six: Siege X. Chociaż ta konwencja nazewnictwa może sprawić, że niektórzy z was założą, że jest to jakiś dziwaczny spinoff, a może nawet wersja lite, w praktyce nie jest to żadna z tych rzeczy. Jest to Siege 2, o którym Ubisoft nie chce, abyś myślał jako o Siege 2 i który ma zarówno wiele ekscytujących elementów, jak i kilka zmartwień.
Zanim przejdę do zmian, pozwólcie, że wyjaśnię raz jeszcze, że Siege X to Rainbow Six: Siege. Rozgrywka taktyczna w strzelance, która w zasadzie nadal jest złotym standardem dla tej części gatunku, pozostaje tutaj w mocy. Masz cele do zdobycia lub obrony, różne defensywne i ofensywne narzędzia i broń, których możesz użyć, aby wykonać zadanie, ruch i destrukcyjną fizykę, które pozwalają ci podejść do zadania na wiele sposobów, a także napięty system strzelaniny, który może być trudny i wymagający, ale kiedy go opanujesz, wydaje się, że nie ma sobie równych. Siege X ma to wszystko, z wyjątkiem tego, że podkręca doświadczenie Siege w sposób, w jaki mają to miejsce wszystkie sequele.
Niezależnie od tego, czy jest to ulepszona i lepsza grafika, bardziej efektowne efekty, większe zniszczenia otoczenia, więcej opcji dostosowywania, ulepszone menu, bardziej zwarta wydajność, dodana mechanika, której oryginałowi wciąż wydaje się brakować... Siege X ma to wszystko, a nawet więcej. Gra z 2015 roku od lat wyglądała i wydawała się stara, a ten tytuł - choć w żadnym wypadku nie jest pięknem - jest wyraźnym krokiem naprzód w stosunku do poprzedniczki. Ale chodzi o to, że bardzo niewiele osób przychodzi do Siege dla niesamowitych wrażeń z gry. Jeśli tego chcesz, masz do wyboru mnóstwo gier RPG i przygodowych gier akcji dla jednego gracza. Jeśli masz ochotę na emocjonującą i pełną rywalizacji wojnę wieloosobową, Siege jest biletem.
Siege X idzie o krok dalej, zwiększając wszystko na tym froncie do maksimum, co oznacza, że możesz teraz niszczyć rury gazowe, aby pozostawić ślad ognia i zniszczenia na mapie, lub użyć gaśnicy, aby stworzyć dezorientujący efekt chmury. Możesz sprintować podczas zjazdu na linie, a nawet zjeżdżać na linie za zakrętami, zamiast ręcznie zsiadać i ponownie uruchamiać proces... Dźwięk został poprawiony, dzięki czemu łatwiej jest lokalizować wrogów za pomocą samego dźwięku, a teraz możesz zobaczyć swój cień w pierwszej osobie, aby zobaczyć, czy zdradza twoją kryjówkę. Może to zabrzmieć trywialnie, ale są to wszystkie rzeczy, których zwykle brakuje w grze wieloosobowej wydanej w pierwszej połowie cyklu życia Xbox One i PlayStation 4.
Ale znowu, chociaż istnieje wiele obiecujących małych funkcji, które sprawią, że Siege graczy na całym świecie będzie się ślinić, Ubisoft wydaje się rozumieć, że obecna formuła jest absolutnie fantastyczna taka, jaka jest, dlatego w Siege X interfejs użytkownika pozostaje bardzo podobny, prawie dokładnie taki sam, szczerze mówiąc, A wszyscy bohaterowie robią te same rzeczy, z których znamy ich od lat. Nie ma "nowego systemu atutów" ani "artefaktów", które zmieniałyby sposób gry. Ubisoft utrzymuje format Siege tak czysty, jak to tylko możliwe, jednocześnie wprowadzając wiele niezbędnych zmian, których ta strzelanka dla wielu graczy potrzebowała, aby wydawała się istotna w połowie lub pod koniec 2020 roku.
Zanim przejdę do tego, w jaki sposób gracze mogą spodziewać się przejścia z Siege do Siege X, pozwólcie, że zwrócę waszą uwagę na jeden naprawdę duży dodatek w tej kontynuacji: Dual Front. Jest to nowy tryb gry dostępny wyłącznie w Siege X. Stawia dwie sześcioosobowe drużyny (tak, sześć, a nie pięć) przeciwko sobie w niemal ewoluującym formacie bitwy. Każda drużyna ma te same cele do wykonania, ale są one odzwierciedlone, co oznacza, że obie mają punkty do ataku i obrony. Sposób, w jaki rozwija się Dual Front, jest taki, że pod wieloma względami jest to wyścig przeciągania liny, więc pierwsza drużyna, która zdobędzie niezbędne punkty, wygrywa. Można by pomyśleć, że rozwiązaniem jest tutaj pełnowymiarowa agresja i atak, który przytłacza cel wroga i walczy o zwycięstwo, ale solidny wysiłek defensywny może dać ci cenne minuty, które pozwolą ci zaprojektować bardziej uporządkowane ataki, a nie ataki gung-ho, które pozostawiają ślad trupów. I tak, powiedziałem "ślad lub zwłoki", ponieważ w Dual Front jest odradzanie się. Kiedy zginiesz, musisz poczekać około 30 sekund, ale potem możesz wrócić do akcji, nawet zamieniając Operators w locie, jeśli zajdzie taka potrzeba, co sprawia, że jest to znacznie bardziej wybaczający tryb, a wszystko to przy zachowaniu charakterystycznego wyzwania i złożoności Siege.
Czasami pojawiają się tu również dodatkowe cele, takie jak uwolnienie zakładnika, ale warunek zwycięstwa pozostaje taki sam: przedzieranie się przez mapę oraz otwarcie i zajęcie najważniejszego punktu obronnego wroga. Jest to tryb, który choć osobiście nie uważam, że ma taką samą magię jak tradycyjny i bezwzględny Siege, widzę w nim potencjał, zwłaszcza jeśli chodzi o angażowanie szerszej bazy graczy, którzy szukają czegoś pomiędzy bardzo swobodnymi opcjami drużynowego deathmatchu a bardziej spoconą drabinką rankingową. Z tego powodu Dual Front będzie miało przyszłość w Siege X i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jak Ubisoft będzie się dalej rozwijał.
W każdym razie, jak Ubisoft podchodzi do przenoszenia graczy z Siege do Siege X ? Proces jest w rzeczywistości bardzo prosty, jeśli masz kopię Siege, będziesz mógł uzyskać dostęp do całości Siege X również na tej odpowiedniej platformie. Wszystkie odblokowane Operators zostaną przeniesione, podobnie jak postępy, skórki oraz dostęp do Ranked i trybów rywalizacji. Jeśli to nie ty, dobrą wiadomością jest to, że Siege X będzie częściowo darmowe. Część gry będzie dostępna dla wszystkich, ale jeśli chcesz nieskrępowanego doświadczenia Siege X, będziesz musiał zapłacić za pełny tytuł. Zasadniczo jest to sposób Ubisoftu na utrzymanie istniejącej bazy graczy, ale także sprawienie, że Siege X wydaje się idealnym punktem wyjścia dla nowych fanów, co jest wzmacniane przez ulepszony i dostosowany system wdrażania, który ma na celu skuteczniejsze nauczanie tajników i nakazów i zakazów tej gry.
W przeciwnym razie kod Siege X zachowa podobną strukturę usługi na żywo. Ubisoft obiecuje, że przez pierwszy rok będzie się to obracać wokół dodania kilku nowych gadżetów, ale przede wszystkim przeniesienia istniejącej zawartości do tej nowej wersji. Mając to na uwadze, możemy spodziewać się trzech "zmodernizowanych" map miesięcznie, a także powrotu lub dodawania nowego Operator co miesiąc, a wszystko to oprócz typowych przepustek bojowych, wydarzeń i innych elementów na żywo, które często widzimy we wszystkich tytułach GaaS. Zgodnie z "zmodernizowanymi" mapami, które pojawią się w momencie debiutu, możemy spodziewać się, że dołączą Clubhouse, Chalet, Bank, Kafe i Border, a każda z nich będzie zawierała nowe części oraz ulepszone i zaktualizowane elementy.
Ale znowu, kluczową rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, nie jest to, czy plany Ubisoftu mają sens i są spójne, ponieważ z zewnątrz i z krótkiej części, z którą udało mi się zapoznać osobiście, jest całkowicie jasne, że tak właśnie będzie. Kluczowe jest to, czy ta ewolucja od Siege do Siege X przebiega płynnie i z ograniczonymi problemami technicznymi. Fani muszą postrzegać tę grę jako pozytywny krok naprzód dla serii Siege, ponieważ jeśli będzie się z tym zmagać w debiucie, czeka ją ogromna ciężka bitwa, aby ludzie wrócili na swoją stronę. Historia jest jednym z największych nauczycieli i wszystko, co musimy zrobić, to wskazać palcem z powrotem na Overwatch 2 i Destiny 2 oraz inne kontynuacje, aby pokazać, jak niepewna jest sytuacja tego rodzaju ewolucji, więc chociaż wyszedłem z mojego czasu z Siege X ogólnie pod wrażeniem i zainteresowany zobaczeniem, co przyniesie przyszłość dla gry, Jury złożone z fanów to ostatecznie jedyna rzecz, która ma znaczenie w tego rodzaju grach.